Ångrar ni att ni har skaffat fiber?

  • Ja, jag har skaffat fiber och ångrar mig :(

    76 Röster 3,1%
  • Nej, jag är nöjd med mitt val att skaffa fiber :)

    1 751 Röster 72,0%
  • Jag har inte haft möjlighet att skaffa fiber.

    183 Röster 7,5%
  • Hade inte köpt huset om det inte haft (snabb möjlighet till) fiber

    422 Röster 17,4%
  • Antal röster
    2 432
J
Så ångrar du att du skaffade fiber eftersom du bara använder 4g?
N Nalleman64 skrev:
Så är det för mig. Jag streamar film/TV och surfar mycket på internet. Har helt fri surfmängd så jag snålar inte på något vis men lyckas ändå aldrig göra av med mer än som mest 120 GB/månad. Oftast under ligger det under 100 GB. För mig täcker helt enkelt ett stabilt och riktigt snabbt 4G gott och väl mina behov.
 
  • Haha
RalleB
  • Laddar…
N Nalleman64 skrev:
Så är det för mig. Jag streamar film/TV och surfar mycket på internet. Har helt fri surfmängd så jag snålar inte på något vis men lyckas ändå aldrig göra av med mer än som mest 120 GB/månad. Oftast under ligger det under 100 GB. För mig täcker helt enkelt ett stabilt och riktigt snabbt 4G gott och väl mina behov.
Så du streamer via 4g i dagsläget? Blir lite en självuppfyllande profetia, hade du istället streamat via fiber hade du antagligen fått högre kvalité på streamen och därmed använt mycket mer data. Men alla är vi olika känsliga för bildkvalité.
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Så du streamer via 4g i dagsläget? Blir lite en självuppfyllande profetia, hade du istället streamat via fiber hade du antagligen fått högre kvalité på streamen och därmed använt mycket mer data. Men alla är vi olika känsliga för bildkvalité.
Varför skulle det bli bättre kvalitet med fiber menar du? (det blir det inte...)
De allra flesta 4G-uppkopplingar har tillräcklig hastighet för t.om. 4K streaming...
 
  • Gilla
  • Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Beroende på vart man bor klarar det inte av att streama problemfritt med 4G.
jag vet för vi har nyligen bytt från 4G till Fiber denna sommar i stugan :D
 
T TheGame skrev:
Beroende på vart man bor klarar det inte av att streama problemfritt med 4G.
jag vet för vi har nyligen bytt från 4G till Fiber denna sommar i stugan :D
Det tillhör garanterat undantagen
 
  • Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
hsd
Det är väl inget att diskutera,en del klarar sig gott med 3g/4g (5g) under förutsättning att de är ett fåtal användare
Om hela villaområden bara kör mobilt så laggar det, särskilt på kvällar och helger vilket är naturligt då det är begränsat med utrymme i etern
Och till trådrubriken nej jag ångrar inte fibern
 
  • Gilla
sinclairhacker
  • Laddar…
T TobiasStockholm skrev:
Det tillhör garanterat undantagen
Antar på ditt namn att du bor i Stockholm då är man nästan per automatik diskvalificerad från diskutiinen om det är det man jämför med. :) :)
 
T TheGame skrev:
Antar på ditt namn att du bor i Stockholm då är man nästan per automatik diskvalificerad från diskutiinen om det är det man jämför med. :) :)
Jag har använt 4G under längre tid i större delarna av södra- och mellan-Sverige (pratar man om Norrland är man verkligen diskvalificerad från diskussionen om mobiltäckning).

Kolla själv snitthastigheterna på t.ex Bredbandskollen som ligger på över 15Mbit/s för större delarna av Sverige vilket räcket mer än väl för 4K streaming. Kan du inte bara erkänna att du har fel?
http://www.bredbandskollen.se/karta/
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
T TobiasStockholm skrev:
Jag har använt 4G under längre tid i större delarna av södra- och mellan-Sverige (pratar man om Norrland är man verkligen diskvalificerad från diskussionen om mobiltäckning).

Kolla själv snitthastigheterna på t.ex Bredbandskollen som ligger på över 15Mbit/s för större delarna av Sverige vilket räcket mer än väl för 4K streaming. Kan du inte bara erkänna att du har fel?
[länk]
Siffror är inte alltjag talar från egna erfarenheter + andra man hör.
Men det är ju jätte bra att det fungerar kanon för dig, varför blir du så sur
 
T TheGame skrev:
Siffror är inte alltjag talar från egna erfarenheter + andra man hör.
Men det är ju jätte bra att det fungerar kanon för dig, varför blir du så sur
Jag blir irriterad när man kommer med falska påståenden. Det är klart det finns fickor med radioskugga men även det går oftast att lösa med riktantenner.

Men ok du pratar bara för dig själv alltså. Bra. I inlägget ovan pratade du för alla verkade det som.

A ajn82 skrev:
Så du streamer via 4g i dagsläget? Blir lite en självuppfyllande profetia, hade du istället streamat via fiber hade du antagligen fått högre kvalité på streamen och därmed använt mycket mer data. Men alla är vi olika känsliga för bildkvalité.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Detta har redan diskuterats i flera trådar.
Det ena utsluter ju inte det andra.
 
T TobiasStockholm skrev:
Jag blir irriterad när man kommer med falska påståenden. Det är klart det finns fickor med radioskugga men även det går oftast att lösa med riktantenner.

Men ok du pratar bara för dig själv alltså. Bra. I inlägget ovan pratade du för alla verkade det som.
Ja och du diskvalificerade över halva Sverige ut ur diskutiinen.
Blir man upprörd så är det dags att dra ut pinnen ;)
Men ta det lugnt, bra att du är nöjd med 4g så fortsätter vi som är nöjda med fiber uppkopplingen
 
  • Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Ja och du diskvalificerade över halva Sverige ut ur diskutiinen.
Blir man upprörd så är det dags att dra ut pinnen ;)
Men ta det lugnt, bra att du är nöjd med 4g så fortsätter vi som är nöjda med fiber uppkopplingen
Jag är inte upprörd.

iu

;)
Jag har för övrigt fiber sedan några månader som jag är nöjd med. Men har kört 4G i flera år på flera ställen i Sverige som haft usel täckning. Det jag skriver är fakta, det du skriver är personliga anekdoter.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Att t.ex. 4G fungerar så bra som det gör är för att så många har fiberanslutning, det trodde jag var ett självklart konstaterande:D
Men beroende av var man befinner sig geografiskt och belastning så kan det variera i prestanda/kapacitet.
Märker det i fritidshuset där att det varierar speciellt på Play/Streaming via 4G.
 
  • Gilla
Boan
  • Laddar…
T TobiasStockholm skrev:
Jag har använt 4G under längre tid i större delarna av södra- och mellan-Sverige (pratar man om Norrland är man verkligen diskvalificerad från diskussionen om mobiltäckning).

Kolla själv snitthastigheterna på t.ex Bredbandskollen som ligger på över 15Mbit/s för större delarna av Sverige vilket räcket mer än väl för 4K streaming. Kan du inte bara erkänna att du har fel?
[länk]
Visst är det så, men börjar man titta på det ur ett hushållsperspektiv med flera användare så ändras krav och behovsbilden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.