Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Kan det inte vara en grymt bra idé att låna pengar utomlands till sitt boende?
Bara att leta rätt på en bank nere i t.ex Zimbabwe som lånar ut några hundratusen miljarder Zimbabwedollar som man konvereterar om till hårdvaluta på svarta börsen.

Senast jag hörde något om inflationen i MR Mugabes land så låg den omkring 6 miljoner procent. Knappt så jag tror det finns så många procentisar.

Det måste vara en klockren affär.
 
Cheesus skrev:
Kan det inte vara en grymt bra idé att låna pengar utomlands till sitt boende?
Bara att leta rätt på en bank nere i t.ex Zimbabwe som lånar ut några hundratusen miljarder Zimbabwedollar som man konvereterar om till hårdvaluta på svarta börsen.

Senast jag hörde något om inflationen i MR Mugabes land så låg den omkring 6 miljoner procent. Knappt så jag tror det finns så många procentisar.

Det måste vara en klockren affär.
haha.. provar du först?
 
-MH- skrev:
Problemet är väl att den hyfsade slanten äts av inflationen l ika friskt som huslånet...
Ja.. den dagen inflationen är högre än vad man kan förränta pengarna genom investeringar. Men den dagen kollapsar å andra sidan hela ekonomin då ingen kommer investera något överhuvudtaget. Men det är klart, om man stoppar sina sparpengar i madrassen så finns ju risken, men då får man ju å andra sidan skylla sig själv.
 
Om vi pratar riksfria investeringar så är det inte ovanligt att inflationen överstiger eller ligger i paritet med bankräntan på sparkontot.

Visst kan man investera, men det är en helt annan diskussion, eftersom risken år betydligt större än att amortera/spara på konto.

Som varnande exempel vill jag ta undertecknad som valde att investera i Ericssons konvertibler ("helt riskfritt" enligt banken) istället för att amortera. Tji fick jag. :)
 
Redigerat:
Cheesus skrev:
Senast jag hörde något om inflationen i MR Mugabes land så låg den omkring 6 miljoner procent. Knappt så jag tror det finns så många procentisar.

Det måste vara en klockren affär.
Ja, det enda som blir tufft är att betala räntan på 7 miljoner procent... :D
 
Nyfniken skrev:
Ja, det enda som blir tufft är att betala räntan på 7 miljoner procent... :D
Hm....Täääääänkte inte på det.

Tänk att det aldrig går som man vill. Alltid någon liten skitsak som ställer till det.
 
De senaste inläggen tyder på att frågan om amorteringar verkar ha dryftats tillräckligt, och därmed stänger vi diskussionen för denna gång.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.