RoTe RoTe skrev:
Har du tittat på kronkursen något eller?
Vore ju bra om du skriver så man förstår vad du menar.
 
RoTe
K Kurtivan skrev:
Vore ju bra om du skriver så man förstår vad du menar.
För svenskar går det inte att förklara hur efterblivna dom är
 
  • Gilla
TommyC
  • Laddar…
K Kurtivan skrev:
Jävlar vilka avdrag på en bil som förvarats i varmgarage!! 8 nya däck! Bromsarna fungerar nog som de är. Låt släktingen lägga ut bilen på Saabklubben så slipper du det där bekymret och dessutom får släktingen vettigt betalt.
Ja allt kan fungera. Avdraget är ju för risken att det inte skulle göra det och kostnaden i tid och pengar det skulle kunna innebära. Det ät helt naturligt att en obesiktad bil som stått länge och där säljaren vet noll och inget om den betingar ett lägre pris.

Släktingen i detta fall får gärna ombesörja ev åtgärder själv och sälja till högre pris eller lägga ut den för försäljning som den är varsomhelst. Han får då hantera ev. däcksparkare, tusen frågor han inte kan svara på och folk som inte dyker upp. Dessutom från 25mils avstånd.

I vissa situationer är en smidig lösning värt mer än maximalt med pengar och jag tänker vara ärligt med att jag erbjuder en smidig affär, inte maximalt betalt.
 
RoTe RoTe skrev:
För svenskar går det inte att förklara hur efterblivna dom är
Till vilket land tänker du flytta?
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
RoTe
K Kurtivan skrev:
Till vilket land tänker du flytta?
Varför skulle jag flytta menar du? Tycker det är tillräckligt kul att skratta åt efterblivna svenskar här i Sverige.
 
S Styrman_jansson skrev:
Ja allt kan fungera. Avdraget är ju för risken att det inte skulle göra det och kostnaden i tid och pengar det skulle kunna innebära. Det ät helt naturligt att en obesiktad bil som stått länge och där säljaren vet noll och inget om den betingar ett lägre pris.

Släktingen i detta fall får gärna ombesörja ev åtgärder själv och sälja till högre pris eller lägga ut den för försäljning som den är varsomhelst. Han får då hantera ev. däcksparkare, tusen frågor han inte kan svara på och folk som inte dyker upp. Dessutom från 25mils avstånd.

I vissa situationer är en smidig lösning värt mer än maximalt med pengar och jag tänker vara ärligt med att jag erbjuder en smidig affär, inte maximalt betalt.
Absolut, men eftersom du ser så stora kostnader och besvär så är det väl smidigast om du avstår affären. Jag tror att du underskattar entusiasmen hos Saab-fantasterna :) så en sådan lågmilad Saab är nog lättsåld.
 
RoTe RoTe skrev:
Varför skulle jag flytta menar du? Tycker det är tillräckligt kul att skratta åt efterblivna svenskar här i Sverige.
Jag uppfattade inte att du hade roligt här utan verkade vantrivas, därav min fråga.
 
K Kurtivan skrev:
Absolut, men eftersom du ser så stora kostnader och besvär så är det väl smidigast om du avstår affären. Jag tror att du underskattar entusiasmen hos Saab-fantasterna :) så en sådan lågmilad Saab är nog lättsåld.
Jag ser inte nödvändigtvis så stora kostnader. Jag ser risken för så stora kostnader. Därför erbjuder jag säljaren att köpa sig fri från risken. D.v.s. det jag är villig att hantera ev. besvär och ta risken ifall säljaren inte är det.

Och tro mig, jag har full koll på entusiasmen hos Saab-fantaster. Efter 4st Saabar över 15år och långt medlemskap i STCS så har jag varit och är fortfarande till viss del en...
 
RoTe RoTe skrev:
Vem hade kunnat ana att va EUs shit hole country skulle få konsekvenser?
Tänker du på att 1€ motsvarar ~12 Swedistanska kronor?
 
Fördelar och nackdelar. Exporten hjälps, det blir också lönsammare för svenska att konsumera svenskproducerat än utländska varor så det kan ha positiva effekter också.

Sen det viktigaste är väl att komma ihåg att kronan inte behöver förbli svag. Åtminstone har ni er egen valuta och all den frihet det innebär över er egen ekonomi. Några svåra år nu för att ha det bra i en längre tid sedan.

RIP finska marken... Kördes i botten av den starka marken policyn på 80 talet som gav finländare ett trauma som består än idag.
 
galento
Det lyste i abs , antislsdd och motorlampan i v70 ,n ( 02 ) för en tid sen men har inte sett det nu på ett tag .
Men dags för bes snart , ligger felkoderna kvar i datorn fast man gör bilen strömlös ? Verkstan hade inte tid att kolla och radera koderna än.
 
galento galento skrev:
Det lyste i abs , antislsdd och motorlampan i v70 ,n ( 02 ) för en tid sen men har inte sett det nu på ett tag .
Men dags för bes snart , ligger felkoderna kvar i datorn fast man gör bilen strömlös ? Verkstan hade inte tid att kolla och radera koderna än.
Min 10 min måste den vara strömlös
 
  • Gilla
vcx och 6 till
  • Laddar…
galento
N Niq skrev:
Min 10 min måste den vara strömlös
Ok tack för info 👍
 
galento galento skrev:
Ok tack för info 👍
Det finns väl ganska billiga felkodsläsare att köpa. Borde gå ganska snabbt att spara in.
Är det styrvinkelgivaren som börjar krångla så är den ju inte direkt billig. Tydligen inget ovanligt fel på gammla v70or.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.