4774 4774 skrev:
Det kan komma allt ifall han har en väldigt slapp blåsa och inte har varit på lådan på ett längre tag. Pröva att ställa en låda vid soffan så kanske det löser sig 😃. Jag håller tummarna för det iaf 😺
Nej, det är inte att han inte är rumsren, för det är han.
Problemet är helt och hållet att han känner sig ensam och vill att jag ska komma
och titta på TV så att han får ligga i mitt knä och snarka. Som han gör här:

En ljusbrun katt sover bekvämt med stängda ögon och delvis öppen mun.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Om jag inte är där, skriker han högljutt och om jag inte svarar och rusar dit så blir han
djupt olycklig och så kommer det en stor pöl i soffan. Eller på mattan. Det måste vara tyg.
Har löst det så att han får bo i tvättstugan som är stor och ljus och varm och fin, där han
har sin mat och vatten, sin kattong, sitt katträd, sin låda och sin kattlucka.

En rödbrun katt i en låda ovanpå en vit tvättmaskin inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Röd katt ligger på klösträd inne, snöigt landskap syns genom fönstret. Skålar framför, mysig inomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Orange katt sover i solen vid fönster, groddar i behållare, avkopplande, inomhus, päls, tassar, lugn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Vill inte avliva honom. Tycker han ska få leva sitt liv fast han har problem.
Han har säkert ett bra liv ändå. Får vara ute hur mycket han vill.
Så fort jag sitter i soffan så bär jag ut honom dit och har honom i knäet.
 
  • Älska
  • Gilla
yonna och 15 till
  • Laddar…
J
Zorro försvunnen på morgonen... lyckats öppna byrålådan, krypt in bakom och sedan fastnat...
 
  • Katt sträcker sig genom hålrum, suddig förgrund, inomhus, ljusa och neutrala färger, träelement.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Katt bredvid öppen byrålåda och en tappad toffel på trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
MariaiÖstergötland och 10 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Zorro försvunnen på morgonen... lyckats öppna byrålådan, krypt in bakom och sedan fastnat...
Det är förrädiskt med byråer. Min katt lyckades med samma sak. Jag hörde desperata jamanden en hel dag och det var först på kvällen jag kom på att dra ut och vända hela byrån upp och ned , då kravlade en misserabel katt fram. Märkligt nog hade hon inte gjort ifrån sig utan hållit sig så det blev snabbt till lådan och de sedan ett skrovmål med grillad kyckling och tonfisk
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
MariaiÖstergötland och 5 till
  • Laddar…
kisumisu
S Sona2012 skrev:
Det är förrädiskt med byråer. Min katt lyckades med samma sak. Jag hörde desperata jamanden en hel dag och det var först på kvällen jag kom på att dra ut och vända hela byrån upp och ned , då kravlade en misserabel katt fram. Märkligt nog hade hon inte gjort ifrån sig utan hållit sig så det blev snabbt till lådan och de sedan ett skrovmål med grillad kyckling och tonfisk
En annan sak som ska nämnas är vinden!

Jag trodde min katt försvunnit ut. Var hela natten borta. På morgonen hör jag mjauande.

Kollar alla möjliga vrår.
Hittar inte, tittar tom in till vinden ingen katt finns där. Sen fortsätter det. Går tillbaka till vinden. Då kommer en katt upp mellan snedtaket och yttre taket.

Förstår från det första inte hur han lyckades helt obehindrat ta sig till vinden. Luckan var inte länge uppe och kräver att man klättrar stege dit.

Efter den här incidenten låser jag in alla katter i annat rum när jag går till vinden.
 
Redigerat:
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 4 till
  • Laddar…
Våran katt låstes in av hantverkare på kattvinden (!) när vi var bortrest. Efter 4-5 dagar kom vi hem och katten var borta. Vi hittade den till sist och katten verkade vara sur men annars OK.
 
  • Wow
  • Gilla
  • Ledsen
MariaiÖstergötland och 5 till
  • Laddar…
E
T Thomas_Blekinge skrev:
Våran katt låstes in av hantverkare på kattvinden (!) när vi var bortrest. Efter 4-5 dagar kom vi hem och katten var borta. Vi hittade den till sist och katten verkade vara sur men annars OK.
Vilken otrolig tur att ni inte var borta längre, kunde gått väldigt illa annars. 😢
 
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
kisumisu
T Thomas_Blekinge skrev:
Våran katt låstes in av hantverkare på kattvinden (!) när vi var bortrest. Efter 4-5 dagar kom vi hem och katten var borta. Vi hittade den till sist och katten verkade vara sur men annars OK.
Då var det verkligen rätta ordet katt vinda 🐱

Tur att ni hittade katten och den mådde bra!

Jag har också kattvinda och misstänkte först att katten var där för mjauande hördes därifrån. Katten var ju mellan det yttre och inre taket.
 
  • Gilla
  • Ledsen
4774 och 2 till
  • Laddar…
kisumisu
D dicliff skrev:
Nej, det är inte att han inte är rumsren, för det är han.
Problemet är helt och hållet att han känner sig ensam och vill att jag ska komma
och titta på TV så att han får ligga i mitt knä och snarka. Som han gör här:

[bild]

Om jag inte är där, skriker han högljutt och om jag inte svarar och rusar dit så blir han
djupt olycklig och så kommer det en stor pöl i soffan. Eller på mattan. Det måste vara tyg.
Har löst det så att han får bo i tvättstugan som är stor och ljus och varm och fin, där han
har sin mat och vatten, sin kattong, sitt katträd, sin låda och sin kattlucka.

[bild][bild][bild]
[video]
[video]

Vill inte avliva honom. Tycker han ska få leva sitt liv fast han har problem.
Han har säkert ett bra liv ändå. Får vara ute hur mycket han vill.
Så fort jag sitter i soffan så bär jag ut honom dit och har honom i knäet.
Om han inte lider så tycker jag också han måste få leva.

Min katt Börje undviker också att hoppa men mår övrigt bra. Men det är väl som vi människor att inte är vi heller så pigga vid 40-60+ som vi var när vi var -40....
 
  • Älska
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
4774
D dicliff skrev:
Nej, det är inte att han inte är rumsren, för det är han.
Problemet är helt och hållet att han känner sig ensam och vill att jag ska komma
och titta på TV så att han får ligga i mitt knä och snarka. Som han gör här:

[bild]

Om jag inte är där, skriker han högljutt och om jag inte svarar och rusar dit så blir han
djupt olycklig och så kommer det en stor pöl i soffan. Eller på mattan. Det måste vara tyg.
Har löst det så att han får bo i tvättstugan som är stor och ljus och varm och fin, där han
har sin mat och vatten, sin kattong, sitt katträd, sin låda och sin kattlucka.

[bild][bild][bild]
[video]
[video]

Vill inte avliva honom. Tycker han ska få leva sitt liv fast han har problem.
Han har säkert ett bra liv ändå. Får vara ute hur mycket han vill.
Så fort jag sitter i soffan så bär jag ut honom dit och har honom i knäet.
Självklart har han sitt bästa liv nu med dig. Han har aldrig i sin vildaste fantasi trott att han skulle få uppleva en människa som älskar honom på det sätt han (alla katter) verkligen är värd. Bästa husse ever ♥️ 😻😻😻
 
  • Gilla
  • Älska
dicliff och 2 till
  • Laddar…
4774
kisumisu kisumisu skrev:
En annan sak som ska nämnas är vinden!

Jag trodde min katt försvunnit ut. Var hela natten borta. På morgonen hör jag mjauande.

Kollar alla möjliga vrår.
Hittar inte, tittar tom in till vinden ingen katt finns där. Sen fortsätter det. Går tillbaka till vinden. Då kommer en katt upp mellan snedtaket och yttre taket.

Förstår från det första inte hur han lyckades helt obehindrat ta sig till vinden. Luckan var inte länge uppe och kräver att man klättrar stege dit.

Efter den här incidenten låser jag in alla katter i annat rum när jag går till vinden.
Hahaha så fort vi ställer fram en stege så är Pelle där och klättrar snabbt upp till översta pinnen och ser så nöjd ut av utsikten 😃
 
  • Gilla
  • Haha
dicliff och 3 till
  • Laddar…
Seriebild: Katt på klöspelare och som kunglig på torn. Text: "Vad du ser", "Vad din katt ser". Humoristiskt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
MariaiÖstergötland och 12 till
  • Laddar…
Långhårig katt sitter på trädgren, ser neråt, gröna blad runt om, dagtid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En fluffig grå katt sitter på en gren och tittar uppåt bland gröna löv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Långpälsad katt på gren, slickar sig om munnen, gröna löv i bakgrunden, utomhus under dagen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Laban kan klättra i träd!
 
  • Gilla
  • Älska
yonna och 18 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Självklart har han sitt bästa liv nu med dig. Han har aldrig i sin vildaste fantasi trott att han skulle få uppleva en människa som älskar honom på det sätt han (alla katter) verkligen är värd. Bästa husse ever ♥️ 😻😻😻
Hmm...
Matte faktiskt...😇
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
[bild]
[bild]

Laban kan klättra i träd!
ÅH, Laban! 🤩
Lille skrutten! 😻
Sååå fiiiiin!❤️
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Han hälsar och tackar för komplimangen 😻
 
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.