E
Dan1891 Dan1891 skrev:
Tycker djur det är skönt med tröjor/kappor osv, eller är det mest vi människor som tycker det är kul?
De som har väldigt tunn päls som vinthundar och nakenkatter tycker nog det är skönt om det är kyligt, men jag har sett t ex en shetland sheepdog = mycket päls gå runt med en jacka en sommardag, vilket får mig att undra över ägarna.
 
  • Gilla
SusoDus och 2 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Tycker djur det är skönt med tröjor/kappor osv, eller är det mest vi människor som tycker det är kul?
Bärra brukar få jacka för små hundar när han är klippt och vädret är mindre bra.
Verkar inte tycka illa om den iaf. 🙂
 
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
E Elektra skrev:
De som har väldigt tunn päls som vinthundar och nakenkatter tycker nog det är skönt om det är kyligt, men jag har sett t ex en shetland sheepdog = mycket päls gå runt med en jacka en sommardag, vilket får mig att undra över ägarna. och mer
Precis, vissa raser kan behöva det extra skyddet medan enskilda individer av raser med gott om päls är toleranta. Jackson Galaxy är definitivt emot att djur kläs på om det inte absolut är nödvändigt, det anser han är idioti och mest speglar ägarnas fåfänga. Och ser man de skräckexempel som finns med i hans program kan man bara hålla med om att de människorna själva borde sitta i bur med vita långärmade tröjor som knyts bakom ryggen
 
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Tycker djur det är skönt med tröjor/kappor osv, eller är det mest vi människor som tycker det är kul?
Vi köpte katt i vintras. När det blev dags för kastrering så satte vi på en tröja i stället för tratten så hon inte skulle slicka sig i såret. Då slickad hon tröjan i stället och fick i sig hår och trådar. Sjukhusräkning på 60 000 men 16 000 efter försäkring. Jag tar det lugnt med tröjor efter det 😢
 
  • Wow
  • Gilla
  • Ledsen
SusoDus och 5 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Tycker djur det är skönt med tröjor/kappor osv, eller är det mest vi människor som tycker det är kul?
Vi har ju nakenkatter och det är väldigt individuellt skulle jag säga. De har varsin tjocktröja om de tex behöver åka till veterinären på vintern, och några har hatat sina tröjor medans andra har tyckt att det har varit helt okej. Troll som vi har nu älskar att ha tröja på sig, det är som att han tycker att han blir extra fin och vill gå runt och visa upp sig 😄
 
  • Gilla
  • Älska
Elektra och 3 till
  • Laddar…
4774
kisumisu kisumisu skrev:
På tal om kattsand, lådor mm
Har någon testat det här eller liknande?[bild]
Nej
 
galento
Stackars kisse 😎😎

 
Redigerat:
  • Arg
  • Ledsen
  • Gilla
dicliff och 6 till
  • Laddar…
E
galento galento skrev:
Stackars kisse 😎😎

[media]
Jag har aldrig förstått vad som är så roligt att skrämma eller jävlas med djur.
 
  • Älska
  • Gilla
Noramasen och 3 till
  • Laddar…
Maria T
E Elektra skrev:
Jag har aldrig förstått vad som är så roligt att skrämma eller jävlas med djur.
Eller människor för den delen, även om det förstås är värre att skrämma ett djur. 👎
 
  • Gilla
Elektra
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Eller människor för den delen, även om det förstås är värre att skrämma ett djur. 👎
Till ett djur kan man ju antagligen inte förklara vad det är som händer..
 
  • Gilla
Elektra
  • Laddar…
galento
E Elektra skrev:
Jag har aldrig förstått vad som är så roligt att skrämma eller jävlas med djur.
Nej inte vi heller , därför gillar vi inte påskraketer i närheten av djur t,ex. Men det finns tyvärr de som inte bryr sej.

Ps. Blev fel smileys till inlägget tyvärr.
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Hur gammal är han?
Okänt,
men han bedömdes av veterinär att vara MINST 8 år då jag adopterade
honom för tre år sedan så då är han MINST 11 år nu.
Han har dock börjat höra dåligt och se lite dåligt och vill inte gärna hoppa vare sig
upp eller ner från tvättmaskinwn längre (tar kattrappan istället) så jag misstänker
ju att han är mycket äldre än så.
 
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
E
D dicliff skrev:
Okänt,
men han bedömdes av veterinär att vara MINST 8 år då jag adopterade
honom för tre år sedan så då är han MINST 11 år nu.
Han har dock börjat höra dåligt och se lite dåligt och vill inte gärna hoppa vare sig
upp eller ner från tvättmaskinwn längre (tar kattrappan istället) så jag misstänker
ju att han är mycket äldre än så.
Artros?
 
4774 4774 skrev:
Det är oxå en lustig detalj med samtliga katter jag har haft glädjen att få dela liv med, ingen dricker vatten i närheten av matskålarna (förutom just i blötmaten). De har samtliga alltid velat ha vattenskålen i duschen. Samma när jag hade badkar. Nu har de två nu på äldre dagar ändrat sig så Fia vill bara dricka ute medans Pelle bara vill dricka i handfatet med rinnande vatten.
Mig är det sak samma, bara de dricker 😉.

Har ju haft en katt som fick urinsten precis som älskade

Vad hände då? Fick du din första beställning? görsa enbest
Ne, men jag provade nyss att göra en beställning på drygt 1500 kr inkl moms
och förväntade mig att få fraktfritt som ju utlovas om man beställer för minst 899 kr.

Inte då!

De ville ha 250 kr i frakt!
Då hade jag inte ens hunnit beställa hemkörning vilket jag förstås får betala extra för.

Har skrivit igen till dem nu (med ett vänligt tonfall!) och föesynt undrat om det ska vara så.

Oj och suck och pust och stön!😬 Krångligaste företaget på länge!

Får väl se vad de svarar. Beställningen hinner nog försvinna innan dess.😥
Tog en skärmdump på beställningen och skickade med iaf.
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
E Elektra skrev:
Artros?
Tror inte det. Vi var ju till vet nu i sept för tandrengöring
och hon gick igenom honom noggrant och sa att han var frisk för övrigt.
Och detta med att använda trappan har kommit senaste halvåret.
Dålg hörsel har han haft hela tiden han varit hos mig.
Mest troligt är att han är gammal.😇 Men oj så söt och gosig!😻

En avslappnad orangevit katt sover på en klöspelare med mjuka plattformar och tassavtryck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Grra och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.