J Jonobe skrev:
Zorro sysslar ju en del med kattong-modding på sin fritid (dvs när han inte sover eller gos-uppgift). Ett tag var denna kattong katt-tunnel men har nu landat i dubbel-kattong.

[bild]
Forumet heter väl Byggahus så Zorro bidrar med kattong renovering:rofl: krävs inga dyra verktyg....
 
  • Gilla
  • Haha
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Mauis nya verklighet

Bengalisk katt på gräs med sele och koppel hållet av en hand med en blå klicker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Alfredo och 15 till
  • Laddar…
Nissa gillar inga kattonger alls :thinking: verkar rädd för dem. Var så redan när han kom till oss, vi funderar på om han blivit instängd i en, eller trångt utrymme..

Det tog säkert minst ett år innan han la sig i ena kojan i sin ”kattpelare”..

I normala fall ligger han på mattan under bordet, i hundens fd säng på golvet eller på pappas säng. Alltid på ställen som gör att han har fri sikt och fri flyktväg typ.

Favoritplatsen i logen är på en hög med inplastad isolering.. i ett hörn med full sikt över alla dörrar o utrymmen..
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
J
Ny kattong. 5/5 partymix av Zorro som är nöjd.
 
  • En katt vid namn Zorro ser nöjd ut medan den sitter i en kartong.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Bästerortarn och 11 till
  • Laddar…
H
Våra katter gillade inte att det grejades på tomten idag, ena katten gömde sig och andra låg och morrade på en sten.
En katt ligger och morrar på en bädd av mossa på en sten ute i naturen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

men så fort maskinen tystnade så skulle det undersökas
Katt observerar en gul grävmaskin från en trätrall vid ett byggarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Katt observerar stillestånd grävmaskin från träaltan, uppgrävd jord i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
dicliff och 7 till
  • Laddar…
J
H husdrommaren skrev:
Våra katter gillade inte att det grejades på tomten idag, ena katten gömde sig och andra låg och morrade på en sten.
[bild]
men så fort maskinen tystnade så skulle det undersökas
[bild] [bild]
Vågar ni ha katterna ute när ni kör med tunga maskiner? En kollegas katt avled nyligen under sådana omständigheter...
 
H
J Jonobe skrev:
Vågar ni ha katterna ute när ni kör med tunga maskiner? En kollegas katt avled nyligen under sådana omständigheter...
Bra tanke och viktig!
Det är ingen fara, den ena katten går direkt in och gömmer sig under sängen. Kommer inte fram förrän det är tyst. Den andra tar en hög position och ligger och morrar och iakttager. De är både två 13 år gamla och väldigt lugna så inga plötsliga ryck utan har sitt sätt att vara.
 
  • Gilla
  • Älska
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
J
H husdrommaren skrev:
Bra tanke och viktig!
Det är ingen fara, den ena katten går direkt in och gömmer sig under sängen. Kommer inte fram förrän det är tyst. Den andra tar en hög position och ligger och morrar och iakttager. De är både två 13 år gamla och väldigt lugna så inga plötsliga ryck utan har sitt sätt att vara.
I den aktuella händelsen så låg nog katten och sov i maskinen då den startades. Så kolla innan.
 
  • Ledsen
AndersMalmgren och 3 till
  • Laddar…
Godmorgon från Borlänge!
En långhårig katt som sträcker sig och slappar på en mörk soffa med vita kuddar, i ett ljust rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Tule54 och 8 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Godmorgon från Borlänge!
[bild]
Hade önskat mina 2 huliganer hellre hade velat ligga kvar och morna sig, än att hoppa upp ur sängen kl 0400 varje morgon
 
  • Haha
  • Älska
dicliff och 2 till
  • Laddar…
E Etrompa skrev:
Hade önskat mina 2 huliganer hellre hade velat ligga kvar och morna sig, än att hoppa upp ur sängen kl 0400 varje morgon
Bärra var förbi på kudden en sväng imorse, men jag somnade om. :oops:
 
  • Gilla
  • Haha
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Katten, efter att jag sa att han inte fick vara ute mer i kväll. Jag upptäckte nämligen ett sår där han har haft en fästing igår.
Svart katt sitter på trägolv med ryggen vänd, markerat sår synligt på sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter sårtvätt sa jag att det inte var ok att rulla i jorden igen på ett tag. Katten tycker att jag är tramsig och har meddelat att han, som ett äkta rovdjur (tillskillnad från oss värdelösa blandätare, antar jag då) har ett fenomenalt imunförsvar.

Nu har han dragit sig tillbaka till matskålen.
 
  • Älska
  • Gilla
  • Haha
yonna och 7 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Godmorgon från Borlänge!
[bild]
Och morgontofflorna på sig ser jag:love:
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Tre trötta herrar sover middag.
 
  • Gilla
  • Älska
yonna och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.