dubbelpost
 
berne88 skrev:
riktigt snygg får ja säga, vad är de för bänkskivka du har?

notera att du har ett side by side hur funkar de? skulle du heller haft 2 separat? men de kansce inte gick eller vrf blev de ett sånt?
Har också ett Side By side. Inget som helst att klaga på, men det är klart att separata enheter rymmer mer om man nu har plats för det.
Lite "coolare" dock med Side By side :D
 
Ni som tycker alla kök är lika....hur många kök har ni monterat samt hur många olika märken av köken? Det jag vill säga att när man monterar köken märker man skillnaden ganska omedelbart medans man som användare märker det efter några år.
 
verktygsgurun skrev:
Ni som tycker alla kök är lika....hur många kök har ni monterat samt hur många olika märken av köken? Det jag vill säga att när man monterar köken märker man skillnaden ganska omedelbart medans man som användare märker det efter några år.
Måste flika in med att kvaliteén på monteringen också är mkt viktig. Har varit med om flera fall där hantverkarna har gjort ett uselt jobb och då spelar det ingen roll hur bra köket i sig är. :confused:
 
Hallå kul att du gillar köket. det är en vit laminatbänkskiva ur ballingslövs egen kollektion. Ser dock inte riktigt ut som en laminatskiva. Det funkar bra med side by side fick inte riktigt plats med något annat och efter vitvarorna hamnade ett smalt men funktionellt torrföråd. Smidigt att ha den efter diskhon om man behöver slänga i något från kylen i hon tex rotfrukter som ska ansas. Mat på kylning sedan in i kylen eller frysen. Hade det fått plats hade jag tagit två fristående.
 
designtrollet skrev:
Hallå kul att du gillar köket. det är en vit laminatbänkskiva ur ballingslövs egen kollektion. Ser dock inte riktigt ut som en laminatskiva. Det funkar bra med side by side fick inte riktigt plats med något annat och efter vitvarorna hamnade ett smalt men funktionellt torrföråd. Smidigt att ha den efter diskhon om man behöver slänga i något från kylen i hon tex rotfrukter som ska ansas. Mat på kylning sedan in i kylen eller frysen. Hade det fått plats hade jag tagit två fristående.

jag står i valet och kvalet ang side by side å "vanlig" kyl och frys........ jätte svårt å vet vad man ska välja
 
verktygsgurun skrev:
Det jag vill säga att när man monterar köken märker man skillnaden ganska omedelbart medans man som användare märker det efter några år.
Tar det flera år för mig att märka skillnad så köper jag hellre ett hälften så dyrt och byter dubbelt så ofta. Omodernt är det ändå efter 5 år vare sig det är dyrt eller billigt.
 
Är nöjd med högblankt svart bara lite mera att underhålla men det funkar fint än så länge. Ja jag menar bara att jag inte skulle lägga över 400000 på ett kök för att ta ett exempel. Detta kostade på kampanj 150000 inklusive bänkskiva diskho och blandare. Kakel och golv köptes via snickaren. Tycker inte ikealådor har någon kvalitet. Visst för att vara realistisk över 250000 skulle jag nog inte lägga på kök men det beror på. Spånade bara vidare på tråden alla kök är lika.
 
Ja det är svårt att välja kan rekommendera siemens i varje fall. tysk bra kvalitet. Bosch funkar med, samma tillverkare men snäppet tristare design och prismässigt hyffsat snarlika varandra. vanlig slukar mera side by side lite mindre volym. Ismaskin gör ju också att man får lite mindre frysplats.
 
håller helt klart med monteringen gör ju halva jobbet. Så det gäller hitta duktiga hantverkare vilket jag hade turen att göra. Sedan att de hellre monterar ett s.k märkeskök än ett ikeakök är en annan historia.
 
designtrollet skrev:
Sedan att de hellre monterar ett s.k märkeskök än ett ikeakök är en annan historia.
Inte så konstigt med tanke på hur snabbt o enkelt man sätt upp ett sådant kök, blir ju knappt kaffepengar till snickarn ;)
 
Nyfniken skrev:
Tar det flera år för mig att märka skillnad så köper jag hellre ett hälften så dyrt och byter dubbelt så ofta. Omodernt är det ändå efter 5 år vare sig det är dyrt eller billigt.
Fast jag sa aldrig att ett dyrt kök är bättre....men man märker ganska stor skillnad från kök till kök.
Själv har jag ett epoq kök som är fantasikt bra. Bra stommar och med på den tiden Hettich lådsystem som klarar många Kilos last. Haft det i fem år nu och inga problem överhuvudtaget.
 
Nimajneb skrev:
Inte så konstigt med tanke på hur snabbt o enkelt man sätt upp ett sådant kök, blir ju knappt kaffepengar till snickarn ;)
Det är därför det heter köksmontör, i bilmekar sammanhang kallas det delbytare (y)
 
berne88 skrev:
jag står i valet och kvalet ang side by side å "vanlig" kyl och frys........ jätte svårt å vet vad man ska välja
Förutom utrymme så tycker jag du ska väga in hur många ni är i hushållet också. Vi är bara två pers och då räcker utrymmet i side by side skåpet mer än väl ;) Ytan som blev över räckte till ett skafferiskåp och en vinkyl! :wow:
 
BjörnBygg skrev:
Förutom utrymme så tycker jag du ska väga in hur många ni är i hushållet också. Vi är bara två pers och då räcker utrymmet i side by side skåpet mer än väl ;) Ytan som blev över räckte till ett skafferiskåp och en vinkyl! :wow:



kvinnan bor mer eller mindre i kökt, lagar mat, bakar osc göra allt. jag har till och med fått "nya lagar" att följa tex, halvfabrikat får inte finns, tex pulvermos,färdigasåser osv....


fördelarna med en side by side för mig är att jag får mer arbetsyta, plus is maskin till ett billigare pris:) men kommer troligen bli vansini på att de är fullt i frysen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.