Monterade ett ikea kök åt en kund förra veckan och det hade inte blum, utan nåt betydligt rappligare med en konstruktion som gör att nedre lådan är mycket krånglig att demontera.
 
larsbj skrev:
Monterade ett ikea kök åt en kund förra veckan och det hade inte blum, utan nåt betydligt rappligare med en konstruktion som gör att nedre lådan är mycket krånglig att demontera.
Än en gång... Ikea kör med Hettich och det är sämre... :)

Någon gång går det kanske hem även hos de som snackar om hela livets erfarenheter och att det inte är skillnad mot Blum... ;)
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Än en gång... Ikea kör med Hettich och det är sämre... :)

Någon gång går det kanske hem även hos de som snackar om hela livets erfarenheter och att det inte är skillnad mot Blum... ;)
Känner mig nästan träffad av din arroganta kommentar så är det mig du syftar på, så läs mina inlägg en gång till så kanske du förstår

Vänligen cecar33
 
cecar33 skrev:
Känner mig nästan träffad av din arroganta kommentar så är det mig du syftar på, så läs mina inlägg en gång till så kanske du förstår

Vänligen cecar33
Då ber jag om ursäkt för det var absolut inte meningen, men detta med kvalitén mellan olika leverantörer av kök har stötts och blötts här i evigheter i mängder av trådar så man tröttnar på ältandet då det aldrig leder någon vart eftersom forumet svämmar över av Ikeaälskare som bara ser saker väldigt basic.
För dessa personer är ett vitt skåp just bara ett vitt skåp, en låda är en låda, en spånskiva är en spånskiva, Blum är Blum trots det finns olika kvalitét på allting här i världen.
För dessa personer är t.ex en högblank vit lucka, just bara en högblank vit lucka.
Om den är folierad eller tillverkad av högtryckslaminat ser folk inte men det skiljer ju löjligt mycket på kvalitén och naturligtvis då även på priset.

Du skriver ju förvisso själv någonstans med att det absolut inte är sämre kvalité på Ikeas saker och jag kan ju tycka att med den erfarenheten du säger dig besitta så är det väldigt märkligt.

Jag sparkar inte undan knäskålarna på alla Ikeaälskare för visst kan man få sig ett fräscht kök för en löjligt billig peng, men man får alltid vad man betalar för och kan i princip inte jämföra med speciellt mycket annat.
 
  • Gilla
slacker och 1 till
  • Laddar…
Jag är ingen IKEA fan men i förhållande till pris på deras kök och att man gör det själv och noggrant så är det svårslaget i kvalitet och pris förutsatt att man inte försämrat ingående delar på senaste 2-3 åren . Jag har som jag påpekade slutat i bygg o inredningsbranschen sedan länge. På den tiden som riktigt lyxigakök lätt kostade runt en halvmiljon, så fanns det sällan kvalitet som motsvarade de priserna.Det är jag övertygad om att det är fallet idag också.
 
cecar33 skrev:
Jag är ingen IKEA fan men i förhållande till pris på deras kök och att man gör det själv och noggrant så är det svårslaget i kvalitet och pris förutsatt att man inte försämrat ingående delar på senaste 2-3 åren . Jag har som jag påpekade slutat i bygg o inredningsbranschen sedan länge. På den tiden som riktigt lyxigakök lätt kostade runt en halvmiljon, så fanns det sällan kvalitet som motsvarade de priserna.Det är jag övertygad om att det är fallet idag också.
Jobbar ju själv också med framförallt kök som du säkert redan räknat ut och kan hålla med dig till viss del att det är förhållandevis prisvärt med Ikea men det har blivit sämre sedan de bl.a bytade till Hettich lådsystem och det har dessutom dykt upp andra alternativ på marknaden som ligger jämförbart med Ikea men har ett betydligt större urval (inte av luckmodeller tyvärr) av skåp och tillval samt rejälare kvalité tycker jag...

Syftar då på t.ex HTH´s gör det själv variant.
 
  • Gilla
cecar33
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp skrev:
Än en gång... Ikea kör med Hettich och det är sämre... :)

Någon gång går det kanske hem även hos de som snackar om hela livets erfarenheter och att det inte är skillnad mot Blum... ;)
Hettich har olika varianter på sina skenor, Ikeas är betydligt klenare än dem som sitter i tex vårt kök.
Även Blum har ju billigare system ;)
Det som möjligtvis är bättre på Blum är låsanordningen för att lossa lådan.
 
Ikeas typiska köks-kund är väl kanske inte heller såna som kan ägna en kväll åt att lyssna på ljudet när en kökslucka stängs direkt.

Jag satte in ett ikea kök i december, tyckte det var helt ok.
Porösa skivor, javisst men det håller ju ihop.

För mig är ett kök bara ett kök. Att det hänger 7 wunderbaums på luck knoppen bredvid spisen visar väl tydligt hur köksnördig jag är tillsammans med kartongen med styrleder på bänken.

För mig är ett ikea kök lagom, jag skulle aldrig märka skillnad på mitt 15000kr kök mot ett 100000kr då jag inte är tillräckligt intresserad.

Så ikea kanske är bajs, men för mig är det helt lagomt bajs. :p

Enda anledningen till att jag är inne i denna tråden är att rubriken i det svarta fältet högst upp lät alldeles för enkel. ;)
 
Det var kul med en som jobbar på Vedum kök, jag har ett som är 4 år där har vi bytt alla hyllplan för kantlisterna lossnar luckor på och bredvid diskmaskinen svullnar bänkskivan med underlimmad diskbänk har man försökt åtgärda så är det något som liknar skit så är det mitt Vedumkök namnet på köket är Annika med helintegrerad diskmaskin.
 
man får ju helt klart vad man betalar för. köpte själv ett svart högblankt kök från ballingslöv. Sedan om de var värt pengarna? Jo det var det men dock är inte högblankt så underhållsfritt men men..... Sedan så tror jag i och för sig inte det är värt betala över 400000 för ett kök. En ikealåda eller liknande tål ju inte lika mycket tyngd så bara där kan de säga brak när som helst.
 
så här ser mitt kök ut. 696.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
697.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
698.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
699.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
700.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sonja Polakova
  • Laddar…
designtrollet skrev:
så här ser mitt kök ut. [bild][bild][bild][bild][bild]



riktigt snygg får ja säga, vad är de för bänkskivka du har?

notera att du har ett side by side hur funkar de? skulle du heller haft 2 separat? men de kansce inte gick eller vrf blev de ett sånt?
 
designtrollet skrev:
man får ju helt klart vad man betalar för. köpte själv ett svart högblankt kök från ballingslöv. Sedan om de var värt pengarna? Jo det var det men dock är inte högblankt så underhållsfritt men men..... Sedan så tror jag i och för sig inte det är värt betala över 400000 för ett kök. En ikealåda eller liknande tål ju inte lika mycket tyngd så bara där kan de säga brak när som helst.
Öhhh

Vad ville du säga med ditt inlägg?
Jag förstod att du tycker högblankt är kasst men resten?
 
Nimajneb skrev:
Öhhh

Vad ville du säga med ditt inlägg?
Jag förstod att du tycker högblankt är kasst men resten?
Skulle tro att han menade att Ballingslöv är dyrt men bra (om man inte väljer högblank svart).
 
3ple skrev:
Skulle tro att han menade att Ballingslöv är dyrt men bra (om man inte väljer högblank svart).
Kanske, men var kommer 400k och Ikea lådor med in i bilden? Hen kan väl inte ha betalat 400k för det köket......
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.