K
B Brumhilde skrev:
Jag har frågat men det skulle påverka batteritiden för mycket.

Nya innesirenen verkar ha 12 vdc? Nån som kan bekräfta?
Menar du för att driva den?
Jag kan inte se något som nämner 12V dc.
Här är bild från manualen:
 
  • En hand håller en manual som visar tekniska specifikationer för en anordning, ingen 12V information synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Del av en manual som visar diagram och beskrivningar av en AJAX siren med ljusindikator och QR-kod.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Kendobendo Kendobendo skrev:
Inget nytt om;
* Hub Plus varianten? Något hört nåt?
Vad är nyheten i Hub Plus, wifi och därmed sämre batteribackup?
Finns det någon anledning till att ha wifi om man ändå har tillgång till ethernetanslutning?
 
J
Jag har kollat på jobbets konto på solar.se och då står det 12V på alla sirener, jag har inte fått min nya inomhussiren så jag kan inte se hur det är i verkligheten?

Skärmbild av webbutik med fyra sirener, två utomhussirener och två inomhussirener från AJAX, med prisinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
CapsLock skrev:
Vad är nyheten i Hub Plus, wifi och därmed sämre batteribackup?
Finns det någon anledning till att ha wifi om man ändå har tillgång till ethernetanslutning?
Ta detta med en nypa salt. Men jag frågade Ajax och fick till svar att saker kan förändras tills dess att den blir släppt. Men av de som de berättade var att nya hubben fixar 3G simkort och inte som dagens endast GPRS (2G) simkort. Vidare är det en ny processor i nya hubben så prestandan bör ju vara högre kan man tycka än i den gamla. Om det sedan har någon som helst påverkan i praktiken kan man ju säkert diskutera.

Men jag känner lite så här. 3G Simkort är ett stort plus för mig för framtidssäkerheten och att få en snabbare processor känns ju bra också. Wifi skiter jag fullständigt i dock. Jag kommer köra hubben med kabel oavsett. I just mitt fall så har jag ju redan ett larm idag ifrån Verisure. Jag har tid att vänta in så allt finns att köpa. Jag tar gärna de bästa och kan vänta lite. Jag räknar med att priset för nya hubben blir ungefär samma som för den gamla. Men skulle kostnaden vara betydligt högre (omotiverat högre) så skulle jag så klart köpa den gamla. :)
 
Vilken inställning är det för att sirenen skall tjuta när man kommer innanför dörren när larmet är på? Är det beep on delay man skall sätta?
 
Har inskaffat ett Ajax system nu. Ser att flera av er använder comviq simkort men skulle inte detta med fungera? https://www.telia.se/privat/support/info/kom-igang-med-telia-refill

"Kontantkortet gäller tillsvidare och upphör automatiskt om du inte gjort ett utgående samtal, skickat ett sms/mms eller surfat, alternativt laddat på kontantkortet under en sammanhängande period om 12 månader."

Den ringer väl ut antar jag så det borde hålla sig aktivt så länge jag har koll på att jag laddat på pengar?
 
hsd
Visst bör det funka
Men Telias villkor är 30dagar, Comviq gäller ett år, för utgående samtal å sms
Dessutom är Comviq billigare
 
P Patrik Nilsson76 skrev:
Har inskaffat ett Ajax system nu. Ser att flera av er använder comviq simkort men skulle inte detta med fungera? [länk]

"Kontantkortet gäller tillsvidare och upphör automatiskt om du inte gjort ett utgående samtal, skickat ett sms/mms eller surfat, alternativt laddat på kontantkortet under en sammanhängande period om 12 månader."

Den ringer väl ut antar jag så det borde hålla sig aktivt så länge jag har koll på att jag laddat på pengar?
Visst fungerar Telia refill, men billigast blir Comviq kontant tankat med deras +saldo
 
K
J Jambalaya skrev:
Jag har kollat på jobbets konto på solar.se och då står det 12V på alla sirener, jag har inte fått min nya inomhussiren så jag kan inte se hur det är i verkligheten?

[bild]
Vad eller vart skall jag kolla efter?
Ser som sagt inget som nämner 12V i de papper som fanns i kartongen.
 
När kommer de nya enheterna? Hade tänkt beställa men läste att det kommer en FW uppdatering (Tror ljud när man går in larmat) och en ny hub. Så när och var ska man beställa?
 
K Kirderf85 skrev:
Nej, den verkar dra data oavsett.
När jag hade min tillfälligt uppkopplad på test så tömde den nästan mitt kontantkort på 100 kr inom några veckor. Även fast den haft datauppkoppling konstant dygnet runt.
Skulle gissa att den ligger och pingar över GSM även fast den har datauppkoppling.
Ska prova att stoppa i mitt tvillingkort som är kopplat mot mitt mobilabonnemang.
När jag loggar in på min sida på "Tele2 Work" så får jag fram månadsstaplar för mängden data på just det sim-kortet. Min åf-kontakt på Tele2 borde kunna få fram mer exakt statistik hur mycket den drar per dygn.
Har du hittat någon mer info om hur mycket data den drar?
 
P
Skaffade Comviq Standard 100 den 21 februari och hittills har det gått 25 MB samt 1 kr på saldot.
 
Pratade med Securitas larmcentral och de arbetar med att godkänna Ajax, mer än så fick jag inte veta
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
P
Är det bara jag som tycker det är svårt att se var man ska larma av och på i mobilappen ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.