Förstår jag rätt att den drar data från simkortet även om den är uppkopplad med ethernet?

Hur fungerar det om man sätter i ett simkort utan data, bara för SMS? Går det att köra så eller slår den bakut?


Kendobendo Kendobendo skrev:
* Hub Plus varianten? Något hört nåt?
Fick svar från Ajax igår att den kommer någon gång Q2-Q3 i Sverige.

Vad är den nya inomhussignalen? Hur skiljer den sig från befintlig?
 
M magnil skrev:
Fick svar från Ajax igår att den kommer någon gång Q2-Q3 i Sverige.

Vad är den nya inomhussignalen? Hur skiljer den sig från befintlig?
Läs bak i tråden. Den nuvarande sirenen fixar inte att varna att larmet är igång. Det krävs en uppdatering av firmware för att få denna funktionalitet och det är inte möjligt att göra utan endast fabriken fixar detta. Därför om man ska köpa nytt idag så vill man ju inte köpa en av de gamla.
 
F Fredrik Christensen skrev:
När kommer den nya versionen? Vad betyder q2 q3 i sverige?
Q (förkortning)Kvartal, 2 eller 3
 
K
Någon som använder reläkontakten ( WallSwitch ) ?
Vad använder ni den till och vilka andra områden skulle man kunna använda den? :)
 
K Kirderf85 skrev:
Någon som använder reläkontakten ( WallSwitch ) ?
Vad använder ni den till och vilka andra områden skulle man kunna använda den? :)
Hjälpte en äldre herre med hans Ajax.
Där kopplade vi reläet till en vanlig lampa i ett fönster på entrésidan. Enkel indikering om larmet är på eller av, speciellt som han är hörselskadad och inte kommer vara nämnvärt hjälpt av nya sirenen med "entry signal"

Själv satt ett relä på inomhuskamera, dvs är larmet frånslaget så är kameran avstängd.

Vet också flera som styr värme på lite olika sätt.
Den mest finurliga är en här i tråden (andra gången jag hänvisar till honom nu utan att komma ihåg vem det är *sorry) som justerar dag/nattsänkning av temp i sitt fritidshus via Ajax 230-relä
 
K
Nu äntligen verkar den nya sirenen ha gått iväg från Solar.
Bör ha kommit till kontoret i torsdags när jag var ledig.
Ska försöka svänga förbi under dagen för att bekräfta.
 
  • Gilla
D_a_g_g
  • Laddar…
Det här med sirenen... Är det ingen som frågat Ajax om de inte kan få knappsatsen att pipa i stället?
 
En sak är ju säker iallafall och de är att ajax kan inte ha en imponerande mängd produktionslinor i Kina. Allt tar ju sjukt lång tid för dom att få fram Åtminstone till Sverige.
 
K
Kendobendo Kendobendo skrev:
En sak är ju säker iallafall och de är att ajax kan inte ha en imponerande mängd produktionslinor i Kina. Allt tar ju sjukt lång tid för dom att få fram Åtminstone till Sverige.
Tror det har mycket att göra med att Solar Sverige inte verkar vara huvusgrossist i Norden.
Utan det är Solar Danmark som nämns på deras hemsida.
Vet att det ”stödköps” saker från Danmark när det inte räcker till i Sverige.
 
  • Gilla
Erik Hellgren
  • Laddar…
K
Hade fått en vit HomeSiren.
Enligt kartong är QA gjorde 2018-03 vilket tyder på att det är den nya.
Var sjukt mycket mindre än vad jag förställt mig
 
Ni som har haft Ajax nu i ett längre tag. Hur står sig de vita enheterna? Jag tänker på plasten och färgen. Börjar de bli gulbleka av solen? Jag har nämligen inte bestämt mig ännu om jag ska köpa svarta eller vita enheter. Vita köper jag ju om jag vill att enheterna ska flyta in i rummen diskret. Svart om man vill att dom ska synas. Lite olika sätt att se på det helt enkelt. :)
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Det här med sirenen... Är det ingen som frågat Ajax om de inte kan få knappsatsen att pipa i stället?
Jag har frågat men det skulle påverka batteritiden för mycket.

Nya innesirenen verkar ha 12 vdc? Nån som kan bekräfta?
 
Jag vet att flera av ÅF håller lite koll på denna tråden också. Jag vill bara meddela att jag var i kontakt med Ajax över FB i helgen angående DoorProtectPlus. Dessa finns att köpa men Solar har inte behagat lägga en beställning. Frågade även gällande nya Hub Plus. Den ser ut att släppas i Maj. Så de betyder att jag kommer köpa alla mina prylar i Maj och äntligen lägga Verisure bakom mig. :)

Hi Ajax!

I was just wondering when the new Ajax DoorProtectPlus will be released? I buy from Solar Sweden. Any Idea when they will get this in their inventory?
Also, another question. When do you think the new Ajax Hub Plus will be finished and released?
Thanks
MÅN 12:28
[bild]
Thank you for the interest in our company. It concerns only when they will order them, as for now, they didn`t do it, but we will contact with them and propose to do that. Approximate date of release may 2018. As for today, we don`t accurate date when the release will be. Best regards


Hi, so you mean that the new Doorprotectplus has already been released but solar has not ordered any?

MÅN 14:09

[bild]

It is correct
 
  • Gilla
Erik Hellgren och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.