Vad har ni för kontant kort i Huben? Köpte ett Comviq, men det minsts dom har kostar 95kr/månad, finns det något billigare?
 
hsd
Comviq kontantkort gäller ett år, en månad fria samtal -sms inom Comviq
 
F Erica Wyse skrev:
Vad har ni för kontant kort i Huben? Köpte ett Comviq, men det minsts dom har kostar 95kr/månad, finns det något billigare?
Välj o tanka på det som heter +Saldo, finns i 50:- eller 100:-
Det är ingen s.k. prisplan, utan pengar på kortet som finns där tills dom är slut (fast man måste tanka på inom 12 mån annars slutar sim-kortet fungera).

Kan rekommendera er som kör med Comviq att ladda ner deras app och knyta sim-kortet till app'en. Då ser man saldot, giltigheter etc samt kan enkelt tanka på.
 
  • Gilla
Fundersam99
  • Laddar…
Har ni tips på hur man bäst monterar rörelsedetektorerna. Skall de sitta ut mot den vägg där dörr och fönster är eller uppe i hörnet på den vägg dörr och fönster är?

Lägger med två bilder från ett likadant hus där de har satt den på den vägg där fönstren sitter.
 
  • Vardagsrum med grå hörnsoffa och vita fönster, röda pilar visar var rörelsedetektorer är placerade på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vardagsrum med grå soffa, hyllor och rörelsedetektor högt upp på vägg nära fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Försöker få till min kamera i Ajax appen och det funkar bra när jag är hemma och jag kan se vad kameran visar. Så fort jag går utanför hemmet och inte kommer åt mitt nät så ser jag inget längre. Trodde man kunde köra kameran internt på nätverket utan att öppna upp den externt men ändå kunna se den genom appen.
 
K Kristoffer Pehrson skrev:
Har ni tips på hur man bäst monterar rörelsedetektorerna. Skall de sitta ut mot den vägg där dörr och fönster är eller uppe i hörnet på den vägg dörr och fönster är?

Lägger med två bilder från ett likadant hus där de har satt den på den vägg där fönstren sitter.
Principen är att IR-detektorn ska sitta så att personer som rör sig i rummet i görligaste mån passerar förbi detektorn och inte rör sig rakt emot den. Detta ger bäst detekteringskänslighet.
Sedan bör det undvikas att den riktas mot värmekällor och luftventiler.
 
E etompau skrev:
Principen är att IR-detektorn ska sitta så att personer som rör sig i rummet i görligaste mån passerar förbi detektorn och inte rör sig rakt emot den. Detta ger bäst detekteringskänslighet.
Sedan bör det undvikas att den riktas mot värmekällor och luftventiler.
Ok då är jag med! Då blir det montering av div rörelsedetektorer ikväll!
 
Rörelsedetektorer bör placeras så att de i största möjliga mån inte tittar mot ett fönster. Det kan ge falsklarm.
 
  • Gilla
hsd
  • Laddar…
RilleRock
K Kristoffer Pehrson skrev:
Har ni tips på hur man bäst monterar rörelsedetektorerna. Skall de sitta ut mot den vägg där dörr och fönster är eller uppe i hörnet på den vägg dörr och fönster är?

Lägger med två bilder från ett likadant hus där de har satt den på den vägg där fönstren sitter.
Om man utgår från bilderna hade jag valt position 1.
 
Har läst igenom tråden men undrar, är det bara jag som har problem med att hubben drar datatrafik på sim-kortet?

För mig drar det ca 50 kronor i månaden när den skickat 2-3 sms, resten måste gått till datatrafik vilket är underligt när den har haft obruten fiberuppkoppling hela tiden.

Har ett vanligt telia kontant så jag vet att datatrafik är dyrt på ett kontantkort men ändå. Kan tyvärr inte få ut en spec på kontantkortet heller så vet inte hur mycket datatrafik det rör sig om, förmodligen bara några få MB.

Vet någon vad inställningen "disable ping before connecting" under gsm-inställningar innebär? Skall den vara på för att undvika ping över gsm-nätet?
 
A
Z Zinken skrev:
Har läst igenom tråden men undrar, är det bara jag som har problem med att hubben drar datatrafik på sim-kortet?

För mig drar det ca 50 kronor i månaden när den skickat 2-3 sms, resten måste gått till datatrafik vilket är underligt när den har haft obruten fiberuppkoppling hela tiden.

Har ett vanligt telia kontant så jag vet att datatrafik är dyrt på ett kontantkort men ändå. Kan tyvärr inte få ut en spec på kontantkortet heller så vet inte hur mycket datatrafik det rör sig om, förmodligen bara några få MB.

Vet någon vad inställningen "disable ping before connecting" under gsm-inställningar innebär? Skall den vara på för att undvika ping över gsm-nätet?
Någonstans i tråden har man diskuterat detta och den drar lite data över GSM. Telia tar 10kr/MB så det blir snabbt dyrt. Tror att man kom fram till att Comviq kontant med laddat saldo var billigaste alternativet.
 
kodrod skrev:
Någonstans i tråden har man diskuterat detta och den drar lite data över GSM. Telia tar 10kr/MB så det blir snabbt dyrt. Tror att man kom fram till att Comviq kontant med laddat saldo var billigaste alternativet.
Fast den drar väl bara data på GSM när den är uppkopplad mot larmcentral?
 
K
Nej, den verkar dra data oavsett.
När jag hade min tillfälligt uppkopplad på test så tömde den nästan mitt kontantkort på 100 kr inom några veckor. Även fast den haft datauppkoppling konstant dygnet runt.
Skulle gissa att den ligger och pingar över GSM även fast den har datauppkoppling.
Ska prova att stoppa i mitt tvillingkort som är kopplat mot mitt mobilabonnemang.
När jag loggar in på min sida på "Tele2 Work" så får jag fram månadsstaplar för mängden data på just det sim-kortet. Min åf-kontakt på Tele2 borde kunna få fram mer exakt statistik hur mycket den drar per dygn.
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
Inget nytt om;
* Den nya inomhus sierenen?
* Hub Plus varianten? Något hört nåt?
* De nya magnetkontakterna, DoorProtect Plus varianten. Är dessa på ingång?

Jag hade ju tänkt köpa Ajax larmet nu i mars. Men det verkar som jag får ligga lågt ett tag till. Prylarna går ju inte att köpa. Inte ens de produkter som redan är lanserade tycks ju Ajax lyckas hålla i lager. Undra hur det går för Ajax. Är det populärt eller är det strul i fabriken?

Ingen fara dock. Jag har ju mitt Verisure tillsvidare för 154kr per månad. Ja, det är prutat i botten. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.