Hur har det gått med maskinen? Jag stod i begrepp att köpa en dito, tills jag hitttade ditt inlägg. Jag är övertygad att problemet med tvättmaskiner som luktar skunk är just temperaturen på vattnet, som du frågade efter ursprungligen :)

Min svarta tvätt luktade alltid skunk tidigare, tills jag kom på... man kan inte köra den i 40 grader, man måste upp i 60 för att skunken ska försvinna.

/Crille
 
6
Vi har också en Cylinda FT-46 Titanium och vi är skitnöjda med den. Mycket bättre än den gamla som var 13år när vi bytte. Det luktar inte skunk i maskinen eller kläderna som tvättats i den.



http://inspirationsdesign.blogg.se/
 
Redigerat av moderator:
Jag köpte också En FT46 titanium till frugan, har ingen aning om hur en tvättmaskin fungerar, men kläderna blir rena och luktar TÅRTA....
 
Haha .. "till frugan", sånt trodde jag inte kunde yttras 2007.
 
Jag tyckte också att det var kul!

Ett tag trodde jag att Boris73 var född 1973, men nu visade det sig att det måste vara så att Boris är 73 år gammal.
 
  • Haha
Pielstick
  • Laddar…
Joukko skrev:
För oss är det tvärtom. Den 23år gamla tvättmaskinen tvättar 100gånger bättre än den nya.

Jocke
Kan bero på att det myglas med temperaturerna nu för tiden.

För var ett 60 graders program 60 grader, idag värmer man inte mer än till ca 54 grader (vad som krävs för att lösa kroppsfett)
 
Joukko skrev:
Ahhh. Trött på denna skittvättmaskin. Tvätten blir inte ens mjuk fast man kör med sköljmedel. Handdukarna som man har tvättat luktar skit efter man har torkat sig med dem 1gång.
Det ska komma en tekniker denna vecka, få se vad han har att säga. Som det är nu så vill jag lämna tillbaka skiten.
Hur många gånger har dem på sig att fixa felet innan jag har rätt att lämna tillbaka den?

Jocke
Säljaren har 2 försök på sig att reparera felet, är ej felet åtgärdat efter detta skall säljaren ta tillbaka varan enligt konsumentköpslagen
 
Hemmakatten
Vad skulle det finnas för anledning av tillverkarna att inte värma upp till vald, inställd temperatur?

Är man inte överens om att det är ett fel på tvättmaskinen kan det bli problem med att häva köpet.
 
Du ska reklamera denna maskin via Cylindas serviceorganisation, självklart ska den tvätta rent och det gör den också om det inte är något fel på den trots den kvalitetskontroll som den genomgår på fabrik!
 
Hemmakatten skrev:
Vad skulle det finnas för anledning av tillverkarna att inte värma upp till vald, inställd temperatur?

Är man inte överens om att det är ett fel på tvättmaskinen kan det bli problem med att häva köpet.
Varför? Jo givetvis för att få ner energiförbrukningen och kunna märka apparaten A++++
 
radhus_crille skrev:
Hur har det gått med maskinen? Jag stod i begrepp att köpa en dito, tills jag hitttade ditt inlägg. Jag är övertygad att problemet med tvättmaskiner som luktar skunk är just temperaturen på vattnet, som du frågade efter ursprungligen :)

Min svarta tvätt luktade alltid skunk tidigare, tills jag kom på... man kan inte köra den i 40 grader, man måste upp i 60 för att skunken ska försvinna.

/Crille
Köp en riktig kvalitetsmaskin istället för denna skit. Det finns mycket bättre maskiner där ute. Denna maskin är inte värd runt 8000kr.

Jocke
 
Äger själv en Cylinda FT36 som vi köpte för ganska precis ett år sedan.
Mycket bra maskin som tvättar rent och inte luktar disktrasa. Den rymmer mycket och har en hel del mer eller mindre användbara finesser. Det enda jag kan tänka mig är att du har fått ett felande exemplar och bör reklamera din maskin, istället för att sitta och sura i detta forum. Lycka till!
 
Vi köpte en FT46 till vårat hus ett halvår innan vi sålde det. Därefter köpte vi Miele och jag tycker att det är absolut solklart att Cylindan är överprissatt i jämförelse. Vår FT46 vibrerade mycket mer plus att någonting i den skallrade hela tiden. I övrigt så är Mielen mycket tystare.Texten på knapparna suddades bort väldigt fort på FT46:an. Visst är Mielen dyrare men så mycket skiljer det inte i pris till FT46:an.
 
Jag her en Cylinda FT44 sedan några år och den har fungerat perfekt hela tiden. Jag har småbarn så den har gått jättemycket. Den tvättar mycket bättre än den gamla AEGn vi hade innan och det förekommer ingen dålig lukt från tvätten. Behöver jag tillägga att vi alltid använder oparfymerat tvättmedel.
 
Har du testat att köra igenom den tom på 95 grader ett par gånger om året?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.