Teddy_Nallen Teddy_Nallen skrev:
Jag har prövat. Via sladd också. Men min lapptopp. Klarar bara mellan. 600 till 700 Mbit/s Upp och Ner. Eftersom jag bara. Än så länge. Har en i3 processor. I den. Och 16 gig i ram. Och en SSD hårddisk.

När teknikerna. Var hos mig och min kan. Och kopplade in fiber. Så mätte dom. Hastigheten med deras lapptopp. Och dom kom upp. I lite över 900 Mbit/s 👌👌

Så skaffar jag mig en. Lapptopp med en i7 processor. Och med samma. Som jag har i min. Med 16 gig i ram. Som teknikern. Hade i sin. Så kommer jag komma. Upp i runt 900 Mbit/s upp och ner 👌👌
Men då är det inget fel på din uppkoppling via bahnhof.
 
Teddy_Nallen Teddy_Nallen skrev:
Jag har prövat. Via sladd också. Men min lapptopp. Klarar bara mellan. 600 till 700 Mbit/s Upp och Ner. Eftersom jag bara. Än så länge. Har en i3 processor. I den. Och 16 gig i ram. Och en SSD hårddisk.

När teknikerna. Var hos mig och min kan. Och kopplade in fiber. Så mätte dom. Hastigheten med deras lapptopp. Och dom kom upp. I lite över 900 Mbit/s 👌👌

Så skaffar jag mig en. Lapptopp med en i7 processor. Och med samma. Som jag har i min. Med 16 gig i ram. Som teknikern. Hade i sin. Så kommer jag komma. Upp i runt 900 Mbit/s upp och ner 👌👌
Har Lökens särskrivning smittat, men på meningsnivå?
 
  • Gilla
  • Haha
b_hasse och 4 till
  • Laddar…
Han behövde. En ny profil. För att prova. Nya sekretess. inställningar.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Arg
erik_83 och 5 till
  • Laddar…
Jag har Bahnhof och det har funkar väldigt bra. Om det är billigast, tror jag inte. Snabbast? Bäst kundservice? Kanske inte heller. Men de loggar så lite data som möjligt och delar inte ut min data till vemsomhelst. Det uppskattar jag.

Att köra bredbandstest över WiFi är inget bra. Jag har dragit kabel till barnens rum och de har olika snabba datorer, men helt OK datorer. Men det blir ändå lite olika resultat, både dator och kabel borde klara full speed. Jag fick tyvärr bara in en tunn nätverkskabel, det var också ett par år sen, så tror inte den riktigt klarar full hastighet. Eller är det datorn. Men, det jag vill säga är att man inte kan skylla på ISPn om man inte kollat att man har full sprutt i router, kablar, wifi mm.
 
Sen kan problem med hastighet/avbrott även ligga hos kommunikationsoperatören (KO), och då spelar det inte så stor roll vilken internetleverantör man har. Har själv kört Bahnhof i åratal och periodvis haft rent usel tillgänglighet/hantighet, men jag har lyckats spåra det till problem utanför Bahnhofs utrustning och det har drabbat alla andra i området också, oavsett internetleverantör.
De som hoppade på IPTV i samband med att vi fick fiber hade ingen trevlig upplevelse.
 
A alfista skrev:
Sen kan problem med hastighet/avbrott även ligga hos kommunikationsoperatören (KO), och då spelar det inte så stor roll vilken internetleverantör man har. Har själv kört Bahnhof i åratal och periodvis haft rent usel tillgänglighet/hantighet, men jag har lyckats spåra det till problem utanför Bahnhofs utrustning och det har drabbat alla andra i området också, oavsett internetleverantör.
De som hoppade på IPTV i samband med att vi fick fiber hade ingen trevlig upplevelse.
Bahnhof är oftast själv ansvarig för aktiv utrustning. Ett exempel, sedan 5-6 år tillbaka började Bahnhof, Telenor och Tele2 ersätta Telia Öppen fiber med egen utrustning och endast hyra fiber.
 
kashieda kashieda skrev:
Har Lökens särskrivning smittat, men på meningsnivå?
Det är så att. Jag har Elektiv Mutism. Och kan ej prata. Och då kommunicerar jag via min. iPad Platta. Med ett talprogram. Och för att få han i. Talprogramet. Att prata bra. Så sätter jag punkten på detta sättet.

Och då blir det även så. När jag skriver. SMS eller på sidor på nätet. För att ha detta i mig. Så det blir rätt i mitt talprogram.

Skulle jag alltid behöva tänka. På ett annat sätt. När jag skriver. På denna sidan. Så blir det fel när jag skall. Skriva i mitt talprogram. I min iPad.

Hoppas ni förstår detta.
 
  • Gilla
  • Älska
David Wallin och 12 till
  • Laddar…
A A-Man_08 skrev:
Men då är det inget fel på din uppkoppling via bahnhof.
Nej det är inget. Fel på min fiber uppkoppling.
 
Teddy_Nallen Teddy_Nallen skrev:
Hoppas ni förstår detta
Såklart!
 
  • Gilla
  • Älska
Lilak och 1 till
  • Laddar…
Teddy_Nallen Teddy_Nallen skrev:
Det är så att. Jag har Elektiv Mutism. Och kan ej prata. Och då kommunicerar jag via min. iPad Platta. Med ett talprogram. Och för att få han i. Talprogramet. Att prata bra. Så sätter jag punkten på detta sättet.

Och då blir det även så. När jag skriver. SMS eller på sidor på nätet. För att ha detta i mig. Så det blir rätt i mitt talprogram.

Skulle jag alltid behöva tänka. På ett annat sätt. När jag skriver. På denna sidan. Så blir det fel när jag skall. Skriva i mitt talprogram. I min iPad.

Hoppas ni förstår detta.
Det går alldeles utmärkt.
 
  • Gilla
  • Älska
Lilak och 1 till
  • Laddar…
A A-Man_08 skrev:
Det går alldeles utmärkt.
Det tackar jag för. Kramar ❤️
 
kashieda kashieda skrev:
Såklart!
Det tackar jag för. Kramar ❤️
 
Jag är nöjd med Bahnhof. 5 år. Inga problem. 1000Mbps genom BRF.
Skärmdump av internethastighetstest visar hög nedladdning och uppladdning, låg ping, feedback-sektion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Teddy_Nallen
  • Laddar…
Det sämsta är väl att de gärna kör CG-NAT (men det är de inte ensamma om)
Svårt att nå sin utrustning utifrån då.
I övrigt är de nog en av de bättre leverantörerna.
 
  • Älska
Teddy_Nallen
  • Laddar…
S snugge skrev:
Det sämsta är väl att de gärna kör CG-NAT (men det är de inte ensamma om)
Svårt att nå sin utrustning utifrån då.
I övrigt är de nog en av de bättre leverantörerna.
Bahnhof är av dom. Bättre internet. Leverantörerna på marknaden 👍 👍
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.