Lite förvånad att de skjuter ned dem med luftmålsrobotar. Borde vara smartare att använda något finkalibrigt och bara punktera ballongerna så innehållet inte skadas lika mycket vilket borde göra det enklare att identifiera vad det är för nåt.
 
MultiMan
L lbgu skrev:
Lite förvånad att de skjuter ned dem med luftmålsrobotar. Borde vara smartare att använda något finkalibrigt och bara punktera ballongerna så innehållet inte skadas lika mycket vilket borde göra det enklare att identifiera vad det är för nåt.
Har redan förklarats i många sammanhang. Automatkanoneld är redan provat sedan långt tillbaka och det tog timmar för väderballonger att sjunka till marken. Det som används nu är Sidewinder utan sprängladdning, dvs bara en metallklump som river sönder ballongerna. Det är iaf vad som användes till den första, stora.
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
J Jontha skrev:
[länk] wall


[länk]

[länk]

Där har du källor. Tror du behöver lära dig mer om vad retoriska frågor och hypoteser är. Du tycker inte 2 bussar storlek är en rejäl massa?

Otrevligt svar och tråkig attityd. Vad är du för medveten person som tycker dig vara bättre bedömare än Sveriges största nyhetstidning? Antar att du ser dig själv som över medel i intelligens.
Släpp prestigen nu. Här verkar det främst vara DU som står för otrevliga svar och tråkig attityd. I inlägget direkt efter kallar du en annan forummedlem för idiot.

För övrigt så tycker att Jonte gör helt rätt som ifrågasätter och ber om källor. Det var dig han ifrågasatte och inte expressen. Du kom ju med flera rätt skarpa påståenden och då är det fullt rimligt att det ska kunna backas upp med nån källa. Det handlar inte om att ifrågasätta din eller nån annans intelligens.
Det handlar om att mänskligheten har blivit rätt kassa på källkritik sedan internets intåg, så det måste få ses som fullt rimligt att vilja se källor på sådant som skrivs på forum.
 
  • Gilla
Uwe H
  • Laddar…
Joco_ Joco_ skrev:
Var det du som tidigare i tråden pratade om "tråkig attityd"?
Man får följa strömmen.
 
Kul forum detta. Jag har fått inlägg borttaget för att jag kritiserat folk som missbrukar systemet med barnomsorg - trots att jag har flest likes av alla i tråden.
Jag blir kallad oinformerad nolla som borde läsa på bättre, och när jag själv tillrättarvisar en person som far med löjliga osanningar bara för att få ha rätt så får JAG en tillrättavisning. Jag har alltid stått upp för hantverkare och fått kritik för det. Orkar inte mer.
 
Det är inte okej att ha en avvikande uppfattning alla gånger. Jag har också fått relevanta inlägg raderade eftersom de inte var i linje med de svar trådskaparen ville ha. Det är tråkigt att det är så.
 
  • Gilla
Jontha
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Den hade kanske redan släppt sin last.

[länk]
:rolleyes:
Jo det var som tusan men ingen perfekt oktagon....
Kanske är Norad som sovit de senaste åren?
 
J Jontha skrev:
Kul forum detta. Jag har fått inlägg borttaget för att jag kritiserat folk som missbrukar systemet med barnomsorg - trots att jag har flest likes av alla i tråden.
Jag blir kallad oinformerad nolla som borde läsa på bättre, och när jag själv tillrättarvisar en person som far med löjliga osanningar bara för att få ha rätt så får JAG en tillrättavisning. Jag har alltid stått upp för hantverkare och fått kritik för det. Orkar inte mer.
Många likes är inget frikort för att få vara otrevlig eller osaklig.
Jag försvarar inte att andra gör otrevliga påhopp heller utan tycker att allt sånt beteende ska bort.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
F
useless useless skrev:
En ballong stor som två bussar har en väldigt låg massa.
ja, absolut. Speciellt om den inte faller ner från himlen. Och skall man på något sätt relatera det till den totalt relativt stora volymen så kan man tom hävda att den har jävigt låg densitet.
 
MultiMan MultiMan skrev:
Har redan förklarats i många sammanhang. Automatkanoneld är redan provat sedan långt tillbaka och det tog timmar för väderballonger att sjunka till marken. Det som används nu är Sidewinder utan sprängladdning, dvs bara en metallklump som river sönder ballongerna. Det är iaf vad som användes till den första, stora.
Fast det är ju just en väldigt långsam nedtagning man borde vilja ha. Tänk all känslig elektronik det antagligen finns ombord, får man en långsam landning kan de med lite tur vara oskadade. Några timmar borde inte vara några problem. USA är sort så risken att den lämnar USA-kontrollerat område borde vara minimal. hade det varit Luxemburg så hade jag förstått det argumentet.
 
F
L lbgu skrev:
Fast det är ju just en väldigt långsam nedtagning man borde vilja ha. Tänk all känslig elektronik det antagligen finns ombord, får man en långsam landning kan de med lite tur vara oskadade. Några timmar borde inte vara några problem. USA är sort så risken att den lämnar USA-kontrollerat område borde vara minimal. hade det varit Luxemburg så hade jag förstått det argumentet.
Fast om du tänker på kvaliten från produkter från ursprungslandet så förstår du att inte ens en mjuk landning i bomull skonar den från totalt haveri.
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
F
J Jontha skrev:
Kul forum detta. Jag har fått inlägg borttaget för att jag kritiserat folk som missbrukar systemet med barnomsorg - trots att jag har flest likes av alla i tråden.
Jag blir kallad oinformerad nolla som borde läsa på bättre, och när jag själv tillrättarvisar en person som far med löjliga osanningar bara för att få ha rätt så får JAG en tillrättavisning. Jag har alltid stått upp för hantverkare och fått kritik för det. Orkar inte mer.
Har du suttit och räknat dina likes eller finns det statistik som visar att du har flest likes? Källa på ditt påstående? Eller var det bara en känsla?
 
MrJay
thumbs-up-conspiracy.gif
 
  • Arg
Huddingebo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.