M
baljbalj skrev:
Ja ett par såna hade jag tänkt mig från början men gick bet på att få tag på dom. Mardröm om typ pannan går sönder när man är borta och det är smällkallt ute. Tillgängliga i Sverige?
Slutet på juni ska de finnas i lager även i Sverige enligt den återförsäljare jag pratade med.

Notera dock att det bara finns 4 förvalda temperaturer man kan välja mellan:
varmare än +35
kallare än +19
kallare än +7
varmare än -10
 
@miksil: Hur har du löst det med dekaler på dörrar/fönster? När man köper i Sverige får man väl med dekaler men hur är det om man köper från England?
Sent from my Lumia 800 using Board Express
 
M
pezlin skrev:
@miksil: Hur har du löst det med dekaler på dörrar/fönster? När man köper i Sverige får man väl med dekaler men hur är det om man köper från England?
Sent from my Lumia 800 using Board Express
Följde inte med några dekaler.

Jag har dekaler sedan tidigare, så för mig spelade det ingen roll.

Men du kan ju köpa dekaler tex här:
http://www.kjell.com/
 
pezlin skrev:
@miksil: Hur har du löst det med dekaler på dörrar/fönster? När man köper i Sverige får man väl med dekaler men hur är det om man köper från England?
Sent from my Lumia 800 using Board Express
På min kåk sitter redan Sekuritasdekaler från förra ägaren. Tror de funkar mycket bättre än no-name-dekaler man kan köpa på Biltema etc.
 
Så där, då var larm beställt!

Powermaster 10 kit med GSM-tillägg, extra koddosa och två extra magnetkontakter, pris inkl frakt och moms 6800 kr.
 
  • Gilla
nahoj9 och 1 till
  • Laddar…
pezlin skrev:
Så där, då var larm beställt!

Powermaster 10 kit med GSM-tillägg, extra koddosa och två extra magnetkontakter, pris inkl frakt och moms 6800 kr.
Extra koddosa är det 141:an du menade då?
Skulle du inte ha proxy taggar till den?
 
Holpers skrev:
Extra koddosa är det 141:an du menade då?
Skulle du inte ha proxy taggar till den?
Japp, det är 141:an. Det ingår tre st proxytaggar tillsammans med 141:an så jag nöjde mig så tills vidare.
 
Ett tips sen när dörrmagneterna ska monteras insåg ivarjefall jag att det är inte så gott om plats som man kan tro.

Hade jag gjort det idag hade jag gjort som jag såg på en gammal dörr jag tog ner som hade ett Securitaslarm monterat. Där hade dom något liknande som en MC-302E (dvs trådlös dörrkontakt med utgång) och sen hade dom satt den ovanför dörren och dragit en sladd som gick ner mitt i karmen där satt dom en givare infälld och uppepå dörrbladet hade dom sänkt ner en magnet i själva dörren. Typ en sånt här kit med en kort kabel var det.
http://www.kjell.com/sortiment/hus-...rer-brytare/magnetkontakt-nc-dorr-karm-p50502
Snyggt! jag kände mig som en amatör när jag såg det kontra hur jag gjort...

Och är det någon mer som är i Powermastertagen kan jag förövrigt meddela att jag förköpte mig och fick en K9-PIR och 2st dörrkontakter (MC-302E) över.... Däremot en Speech box hade varit fint!
 
baljbalj skrev:
Ett tips sen när dörrmagneterna ska monteras insåg ivarjefall jag att det är inte så gott om plats som man kan tro.

Hade jag gjort det idag hade jag gjort som jag såg på en gammal dörr jag tog ner som hade ett Securitaslarm monterat. Där hade dom något liknande som en MC-302E (dvs trådlös dörrkontakt med utgång) och sen hade dom satt den ovanför dörren och dragit en sladd som gick ner mitt i karmen där satt dom en givare infälld och uppepå dörrbladet hade dom sänkt ner en magnet i själva dörren. Typ en sånt här kit med en kort kabel var det.
[länk]
Snyggt! jag kände mig som en amatör när jag såg det kontra hur jag gjort...

Och är det någon mer som är i Powermastertagen kan jag förövrigt meddela att jag förköpte mig och fick en K9-PIR och 2st dörrkontakter (MC-302E) över.... Däremot en Speech box hade varit fint!
Vet väl iofs inte om det är så mycket enklare att fälla in allt i dörren kanske även om det blir snyggt.

Synd att jag inte kände till att du hade för mycket. Jag hade kunnat köpa magneterna och kanske även PIR:en.
 
Inte enklare, men ibland finns helt enkelt inte plats pga lister och dylikt. Funkar det rakt på är det bara att skruva upp grejorna.
 
Ok, bra att veta att det ingår tre proxytaggar. Jag köper ju 2st 141:surprised:r så då får jag 6 taggar. Det var lite smårörigt på den engelska hemsidan. Priserna måste man maila för att få och det framgår inte vad som ingår och onte i de olika produkterna och kitten.
Visste du t.ex att det inte ingår något fäste när du köper en P.I.R?

Det saknas ochså bra info vad som skiljer olika produkter t.ex. de olika dörrkontakterna.
Man får ju chansa.

Som jag fattar det så kan man köpa produkter som heter G2 så får man ett larm där huvudenheten övervakar alla sensorer och givare via 2vägs kommunikation. Betyder det att huvudenheten direkt säger till om den tappar kontakten med någon givare t.ex. om batterierna är slut? Det borde ju ske i alla larm?

Jag är lite rädd att man blandar olika generationer av larmet och på så sätt missar något viktigt.

Köper gärna dina pfylar om det är de nyare "generationen"?..
 
Det ingick 3 taggar/KP-141 när jag beställde. Stod ingenstans dom bara låg i lådan.

Jag köpte inga PIR-fästen. Vet jag inte riktigt vad fästena ska vara bra för, det finns hål (eller förberedelse för hål i plasten) för att fästa i hörn eller på rak vägg. Men klart vill man finlira är det nog bra, men som sagt inte helt nödvändiga och PIR'en sticker säkert ut mer än nödvändigt.

Vet inte vilken sida du funderar på att köpa ifrån men om det inte står Powermaster eller PowerG kan det vara värt att dubbelkolla.

Generationerna på Powemrasterlarmen jag läste om någonstans vet jag ingenting om men sensorerna lär dom inte ha generationer på (förutom powermax, powermaster och dom olika frekvenserna för olika marknader).
 
M
baljbalj skrev:
D
Generationerna på Powemrasterlarmen jag läste om någonstans vet jag ingenting om men sensorerna lär dom inte ha generationer på.
Nej inte generationer på sensorerna, men däremot på panelen. Och alla paneler klarar inte alla tillbehör/sensorer.

MC302E kräver att man har minst release 13 av panelen samma sak med KP-141. KP-160 kräver release 15.

Då pratar jag om UK releaser. De svenska panelerna tror jag fortfarande är de som motsvarar release 12 i UK, dvs en svensk panel klarar inte av någon av ovanstående tillbehör.

Däremot finns ju KP140 och och MC302 (utan E) som funkar.. men det är ju inte riktigt samma sak.
 
miksil skrev:
Nej inte generationer på sensorerna, men däremot på panelen. Och alla paneler klarar inte alla tillbehör/sensorer.

MC302E kräver att man har minst release 13 av panelen samma sak med KP-141. KP-160 kräver release 15.

Då pratar jag om UK releaser. De svenska panelerna tror jag fortfarande är de som motsvarar release 12 i UK, dvs en svensk panel klarar inte av någon av ovanstående tillbehör.

Däremot finns ju KP140 och och MC302 (utan E) som funkar.. men det är ju inte riktigt samma sak.
Jag inser att jag hade tur när jag köpte! Det låter ju helt galet.

Vilket företag, dom borde kalla tillbaks dom tidiga generatitionerna. Man blir ju lite orolig hur detta kommer att utveckla sig, tänk om det kommer nya grejor man inte kan använda till sin panel.

Kanske skulle ha satsat på något helt trådbundet ändå...
 
Men vad står E för då? Det framgår inte vad skillnaderna är.
Vad betyder PG2? Står det för Generation 2?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.