Är det någon som tror det?
 
Jag har 5 st RK6 i en 20 mm slang mellan våningarna hemma... Ca 5-6 meter totalt. Jag vet inte hur dom fick till det, men jag gissar att man drog i kablarna under kontrollerade former innan man drog upp slangen.
 
S
S SueCia skrev:
Anledningen att man får dra slang genom reglar utan spikskydd är ju för att ledarna åtminstone teoretiskt ska kunna flytta på sig inne i slangen om en spik tittar in. Denna "funktion" är ju satt ur spel här, inte för att jag tror att det är speciellt vanligt att ledarna flyttar sig när spiken kommer ^^

Däremot hade jag inte monterat den där slangen i mitt hus av den enkla anledningen att den inte går att byta trådarna i.
S SueCia skrev:
Jag hade bytt ut slangen mot 20slang, av den enkla anledningen att 5x2.5 i 16rör är extremt svårt att byta ut och jag vill inte behöva riva väggar pga. en skruv i ett rör t.ex när man inte behövt göra det med 20slang.
Såg nu att tråden var gammal, och att jag dessutom sagt precis samma sak för fyra år sedan :) Skönt att se att man står fast i sina hjärtefrågor :)

På återseende 2024
 
  • Gilla
Papperskatt
  • Laddar…
Hej. Förnyat engagemang här ser jag.
För att avsluta diskussionen kan jag säga att slangen monterades och har gjort sitt jobb med att mata spisen till belåtenhet sedan dess.
 
  • Gilla
anders07
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.