Chrissofsweden skrev:
Gjorde i ordning en gräsbild åt en annan tråd, men jag blev så nöjd med resultatet att den åker upp här också :p

Gamla bilder, ja, men nog så roliga tycker jag. Vad gjorde vi då för att få det att växa så fint?

1. Vi skaffade fram billigaste "matjorden" på blocket. Ca 26kbm kostade mig 3000:- inkl frakt. Jorden var tagen från sidan av en landsväg och innehöll allt som folk kastat från bilrutan och mer därtill. Ex. plastmuggar, yxskaft, armeringsjärn, betongbitar, sten, sten, sten m.m. (sa jag sten?)
Nämnde du inte någonting om huvuden också? :D
 
hehe tänkte väl att jag inte skulle rippa mitt eget inlägg helt och hållet :) Men jo, det stämmer. Ett rådjurs-skallben hittade vi också!
 
Kul att det rör på sig, trodde du detta då du satte igång?
Kör hel fläskarre istället, den tål 4-5h lätt, kanske ännu lägre temperatur om det går. Testa också med hel laxsida.
Vi verkar ha samma matvanor, får kompensera med juice ibland så man inte får skjörbjugg.
 
Nej, det trodde jag ärligt talat inte :) Visst hade jag lite drömmar men nej... Det blev riktigt bra till slut :)

Ja, en karré är ju inte någon dum idé! Laxaida har jag tänkt på flera gånger men aldrig genomfört. Kör man indirekt på den också? Ingen glaze va?

Just nu är faktiskt Red Stripes favorit grillölen. Skön flaska, jättegod kall och lite lagom i smaken. Samt billigt.

Men tro nu inte att jag ölar jämt :p En kall cola till maten är sjukligt gott!!


Men jag är skitnöjd med stugan :)
 
Du borde nog va nöjd, ser riktigt fint ut! Börjar närma sig med föräldraskapet också va? Dags att se över att fågelvägen till närmsta trafikerade väg är blockerad osv ;-) Låna in nån kompis gangsterunge för att pröva barnsäkerheten, lättare göra det nu än sen, loovar ;)
 
Oj, vad vi njuter! I helgen lånade mor min stugan och åkte dit med mina brorsbarn Michelle och Oliver. På lördagen kom även min faster Erica och kusin Linus ut njöt av det underbara vädret och lugnet.

Vi spelade fotboll, hoppade studsmatta, snickrade ett "träfort", dom badade, grillade, solade, spelade spel... lek lek lek!! :wow:

Det lyste ur mammas ögon och man såg verkligen hur mycket hon njöt av att bara få vara världens bästa farmor till alla. Det var som uppdukat för en perfekt helg!

Trädfortet var alla med och snickrade på. Alla fick såga, spika, mäta och hämta virke. Tyvärr var Linus tvungen att åka hem innan den blev lekfärdig. Så när vi snickrar vidare nästa gång ska han också måla dit sitt namn! Tanken är väl att vi ska sätta upp en till våning :rolleyes: Sen vill dom ha upp en liten talja med rep och hink så att man kan fira saker upp och ner. Och en flagga. Och vattenballonger. Lite lampor också. Dom ska minsann få se. Har dom inga fler önskemål så kommer deras små drömma gå i uppfyllelse! (y) Jag skulle ju gärna lägga dit tre lager med madrasser också ifall att.... men hönsfarbror får väl se vad deras föräldrar säger ;)

Jag tänkte visa upp lite smådetaljer som jag tycker förhöjer stugan. Den stickade filten har mamma gjort åt oss! Stor, mjuk och fluffig! Supermysig! Den var verkligen pricken över i färgmässigt och var verkligen vad som behövdes i stugan. Tack kära mor, den var verkligen jättefin!

Jag tror att jag har visat spikarna tidigare? Men dom är i alla fall gjutna och S står för Småland, då dom är gjorda där..

Gästboken köpte vi för att stilla vårt köpsug (till stugan) för några år sen. Handgjord och handmålad av en dalkulla. Köpt på Rättviks marknad. Efter att ha sett andra gästböcker så sa vi att man får fylla sida för sida. Och det har väl redan gått åt sex sidor. Hade vi kört med ett inlägg per uppslag så hade den nästan varit halvfärdig nu :p

Mor bjöd på tomater, mozzarella och olivolja. Alldeles lagom gott!

Desirée planterade lite nya kryddor idag och gjorde i ordning krukorna vid uppfarten. Vackert jobbat!

Lite jävligt är att kranen krånglar. Jag tror inte pumpen har gett upp, utan kranen. När jag mätte så fick jag ingen ström genom brytaren och misstänker att det har hittat in lite fukt i alla fall eller att brytaren helt sonika har gått av. Det är ingen säkring som har gått så.. äh jag lär grotta ner mig lite och skruva isär grejerna när jag får tid. Skönt är i alla fall att jag monterade en stickkontakt på kabeln till pumpen så det är enkelt att koppla ur.

Hoppas ni njuter av sommaren som jag har gjort!

/Christian
 
  • 1.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 2.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 4.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 5.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 6.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 7.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 8.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 9.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 10.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 11.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 13.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 14.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 15.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 16.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 17.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 18.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 19.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 21.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 23.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 22.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 24.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 25.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 26.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 27.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 28.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
Jag är den stolta, njutande, tacksamma och stickande modern :)
 
  • Gilla
obba och 6 till
  • Laddar…
klockrena björkar! där kan man ju slå upp ett par våningar utan problem ;)
 
Detta är nog forumets bästa tråd tycker jag, det är som en bra serietidning som man gärna läser om flera gånger. Tittade precis på första sidan och det är helt otroligt att se vad som hänt.
Ser fram emot nästa projekt.

Men jag måste ha missat hur du löste "Diskhon är inte mer än 29cm i diam (vi har ett annat mysigare sätt att lösa disken på.. ni får se senare)"
 
Tack Pbengtsson, det var nog det finaste någon skrivit hittills :)
För att svara på din fråga lär vi backa tillbaka till sida 33.


Men faktum är att vi ska bygga en rejäl arbetsbänk utanför köksfönstret där all diskning kommer ske.


DSC00051.jpg

Pang så var det "klart" :x
 
Grymt härligt se projekt som blir klar ,och inte bara levs i kaoset och dör ut... Hoppas jag tar mig till slutet själv också! ;)
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Jag har följt detta sedan dag ett och fashineras över hur du får tid och ork till allting.
din förmåga att inte fastna i saker samt förmåga att att se saker i minsta detalj.

Samt din förmåga att göra om och göra rätt.
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Tack tack alla! 100'000 gränsen nådd med läsare av denna tråd :)

Jag tänker faktiskt sätta ihop alla sidor i slutet av sommaren till en bok. Två exemplar, ett till mig själv och en som följer med stugan. :)
 
  • Gilla
Tippen och 1 till
  • Laddar…
AXS
Jag är grymt imponerad!
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Det är svårt att inte vara imponerad!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.