8 744 läst · 15 svar
9k läst
15 svar
18volts batteri cirkelsåg Dewalt
Sida 1 av 2
Hej!
Jag har funderat på att köpa en 18 volts batteridriven cirkelsåg från Dewalt. Var hittar man såna billigast?
Det behöver inte vara batteri och laddare med för det har jag redan.
Tacksam för tips och synpunkter på mitt eventuella köp.
Mvh Matte75.
Jag har funderat på att köpa en 18 volts batteridriven cirkelsåg från Dewalt. Var hittar man såna billigast?
Det behöver inte vara batteri och laddare med för det har jag redan.
Tacksam för tips och synpunkter på mitt eventuella köp.
Mvh Matte75.
MrMagic: Vilken sida är rätt sida att ha klingan på ???
Vilken är den nya modellen ? Är det den på blocket som ni länkade till.
Det låter ju ganska billigt för den på blocket, eller vad ligger en ny på i pris? Jag hade ju tänkt köpa en efter skattepengarna kommit senare i augusti, har ju inte 1250kr över just nu i semestertider att lägga på en ny leksak till mig
Är det någon annan som har erfarenheter av Dewalts batteri-cirkelsågar?
Vilken är den nya modellen ? Är det den på blocket som ni länkade till.
Det låter ju ganska billigt för den på blocket, eller vad ligger en ny på i pris? Jag hade ju tänkt köpa en efter skattepengarna kommit senare i augusti, har ju inte 1250kr över just nu i semestertider att lägga på en ny leksak till mig
Är det någon annan som har erfarenheter av Dewalts batteri-cirkelsågar?
Köp inte den som det var länkat till på blocket. Ska du ha nån ska du ha denna: http://62.146.25.231/products.asp?l...&hierarchyID3=20&bucketid=1&sid=1
Minns inte riktigt vad jag gav för den.
Du klarar inte dig heller på 2 batteri, utan ta 2 till om du har några fler maskiner i den serien, annars åtminstånde 1 till.
De minns jag att jag gav 850:- + moms iaf.
Något annat som oxå är väldans bra att ha om man kör mycket med de verktygen är dubbel laddaren som finns att köpa.
Minns inte riktigt vad jag gav för den.
Du klarar inte dig heller på 2 batteri, utan ta 2 till om du har några fler maskiner i den serien, annars åtminstånde 1 till.
De minns jag att jag gav 850:- + moms iaf.
Något annat som oxå är väldans bra att ha om man kör mycket med de verktygen är dubbel laddaren som finns att köpa.
Läste ett test i senaste numret av danska "Gör så här" av Bosch PKS 14,4 v och den käkade batterier så det dög. Vet inte vilken Ah batterierna låg på. Ett praktiskt test visade att fulladdat batteri nr 1 höll för 10,8 m spånskiva (11 min) och fulladdat batteri nr 2 för 8 m (9 min) ???
Jag skulle själv inte köpt en batteridriven med mindre jag hade ett verkligt behov av det...
/Gladestone
Jag skulle själv inte köpt en batteridriven med mindre jag hade ett verkligt behov av det...
/Gladestone
sville:
Var det batteriet eller sågen som du gav 850+moms för?
Den sågen du länkade till varför tycker du den är bättre än den på blocket?
Gladestone:
Det du skrev om Boschs batterier var ju i minsta laget, någon här som vet hur länge batteriet håller på en Dewalt såg?
Matte75.
Var det batteriet eller sågen som du gav 850+moms för?
Den sågen du länkade till varför tycker du den är bättre än den på blocket?
Gladestone:
Det du skrev om Boschs batterier var ju i minsta laget, någon här som vet hur länge batteriet håller på en Dewalt såg?
Matte75.
Den på blocket är den gamla modellen, iofs inget fel på den (denna mod har jag själv) men det kan enligt uppgift vara svårt med ny klinga pga dimensionen. Iofs finns ju alltid Original att få. Den nya är det dessutom lite större klinga på. Den gamla mod ska klara tex 54m laminatgolv på en laddning. Ang Bosch och batterier, så är den ju på 14,4V, Dw på 24V, båda med 3.0Ah, dvs Dw skall klara nästan det dubbla innan den kroknar.
Var inne på Boschs hemsida och kollade batterierna. De var riktigt klena, endast 1,3 Ah. Så det är klart att en 24 voltare med 3,0 Ah batterier håller betydligt längre per uppladdning...
/Gladestone
/Gladestone
På min cirkelsåg har jag 18v batteri 3.0 ampere
Den sågen ja länka till har många fördelar mot den som finns på blocket.
1. min skär 55mm, den andra skär 42 (alltså inte ens genom en regel)
2. klingan på rätt sida, alltså på höger.
3. robustare design
Jag använder nästan enbart min 18v såg, låter min hitachi sladdmaskin vara ända tills jag ska på att klyva mycket reglar.
vet ej exakt hur ofta jag måste byta batteri, men i vintras klädde jag en stall med 450 st 1200x2500x12mm plyfa skivor med en massa skärningar. bytte batteri ca 5 gånger per dag.
har haft min sen i oktober och även fått en kollega att köpa en lika dan.
vi är väldans nöjda med den, rekomenderar den till alla!
Den sågen ja länka till har många fördelar mot den som finns på blocket.
1. min skär 55mm, den andra skär 42 (alltså inte ens genom en regel)
2. klingan på rätt sida, alltså på höger.
3. robustare design
Jag använder nästan enbart min 18v såg, låter min hitachi sladdmaskin vara ända tills jag ska på att klyva mycket reglar.
vet ej exakt hur ofta jag måste byta batteri, men i vintras klädde jag en stall med 450 st 1200x2500x12mm plyfa skivor med en massa skärningar. bytte batteri ca 5 gånger per dag.
har haft min sen i oktober och även fått en kollega att köpa en lika dan.
vi är väldans nöjda med den, rekomenderar den till alla!
testa o köra med en med klingan på vänster sida så förstår du, det går nästan inte.
ok, man kanske ser lite bättre, men det blir fel balans och beroende på hur man står när man sågar så ser man nog inte mycke sämre med klingan på höger
ok, man kanske ser lite bättre, men det blir fel balans och beroende på hur man står när man sågar så ser man nog inte mycke sämre med klingan på höger