Du fortsätter på samma väg och bygger in ett gammalt hus i ett nytt, ser jag.
 
Huset är i förhållande bar skick och eftersom jag bor i den gamla delen med mina barn var annan vecka och jag bygger den andra veckan passade det ganska bra. Ytterväggar kommer på dom flesta ställerna bli innerväggar, jag kommer i stort sätt bara ta bort ca 4m av en gammal yttervägg som inte kom så bra. Yttertaket kommer att tas bort på hela huset men inner taket kommer att sparas på en del. I den del där det blir kombinerat
kök/v-rum kommer det bli ca 5,5m i takhöjd och med ett utseende som ska föra tankarna till en rustad fd industrilokal.

Lägger upp en bild på det jag håller på med just nu.

DSC04915.jpg
 
Och så var torsdagskvällen räddad:)

DSC04917.jpg
 
8.30 i morse

DSC00141.jpg

20.30 i kväll

DSC00142.jpg
 
  • Gilla
Davidw
  • Laddar…
Har inte hunnit göra så mycket på ett tag men har gjort lite mer ställning för att kunna göra taket på framsidan i helgen :)

DSC04933.jpg

DSC04934.jpg

DSC04935.jpg
 
Riktigt intressant! Hoppas på många bilder under byggets gång.
 
Har isolerat och spikat tak på halva framsidan nu i värmen:) Har precis åkt och tagit ett dopp i Mälaren (26 grader:) ) för att försöka få bort isoleringen.
Ska uppdatera med mer bilder vilken dag som helst.
 
Imponerande arbete, men kanske en dum fråga, varför har du inte satsat på en riktig byggställning?
Skulle inte detta underlätta?
 
pbengtsson skrev:
Imponerande arbete, men kanske en dum fråga, varför har du inte satsat på en riktig byggställning?
Skulle inte detta underlätta?
Absolut, men den jag ska låna blev inte tillgänglig i tid och är lite stressad för att få på taket. Hoppas att det löser sig till det är dags för panel:)
 
Lägger upp lite nya bilder om det är någon som vill se vad jag pysslar med på lediga stunder.

DSC04938.jpg

Takstolarna fanns tyvärr inta att köpa färdiga:)
DSC04940.jpg

DSC04939.jpg

DSC04943.jpg

Gick skapligt att få till detta
DSC04945.jpg

195+120+145
DSC04944.jpg

Har gjort några fästen som kommer att sitta synligt i tak konstruktionen ute på altanen, ska bara snabbrosta dom innan montage.

DSC04951.jpg
 
Kör du på frihand, eller har du en ritning att utgå ifrån?
 
Jag har en grundritning med viktiga mått, tex bredd, djup och höjd men sen bygger jag efter eget huvud.
Har tagit hjälp med riktiga ritningar och för att veta och inte tro att det tex håller:)
Ang hur det kommer att se ut har jag bilden mer eller mindre klar i huvudet, tycker att det är kul att prova lite nya grepp och det betyder ibland LPP (löses på plats)

Kolla även in detta om du inte har gjort det, där gjorde jag på samma sätt:)
http://www.byggahus.se/forum/hemma-hos/147659-mitt-foersta-hus-jag-byggde-om.html
 
Har fått tätt tak nu:)
Det har varit lite att tänka på och det är tur att man inte har anlag för att bli gråhårig, du hade jag varit vit nu.
Jag började att gräva ur för plintar den 1/4 och bestämde mej för att inte raka me förrän taket var tätt så nu får man väl göra det vare sig det behövs eller inte.

Lägger upp lite bilder på det sista som är gjort, ska försöka få ihop ett annat projekt nu som har fått vänta och för att ladda inför nästa drabbning.

DSC00164.jpg

DSC00167.jpg

DSC00166.jpg
 
supekul att se dina bilder!jag antar att du jobbar som snickare verkar ju superseriöst ,,eller då kanske man inte är så noga som du är vad vet jag,det blir super bra tycker jag!
 
Grymt, blir banne mig sugen på att "bygga in" en liten sommarstuga någonstans hehe :)
Kanonfina byggen du gör!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.