Hej!
Jag är intresserad av att köpa detta hus ( http://www2.skandiamaklarna.se/beskrivning.aspx?guid=465QS6QQG9G3SLJR&typ=CMVilla ). Har varit på visning idag och tycker att huset ser helt ok ut och tänkte vara med på budgivningen. Detta är första gången jag skaffar hus (har bott i lägenhet tidigare). Så jag är inte så kunnig när det kommer till hus. Vill ni vara snälla och kolla in beskrivningen osv och kolla ifall det är något som ser skumt ut med huset? Länken: http://www2.skandiamaklarna.se/beskrivning.aspx?guid=465QS6QQG9G3SLJR&typ=CMVilla

Självklart kommer jag att ha med mig en besikningsman som kollar igenom allt men det skadar inte att fråga er heller smile.gif


Tack!

PS: Budgivningen börjar imorgon så tacksam för ett snabbt svar :)
 
ser helt ok ut;) det är väl bara priset som är högt. men förutom det så ser det ju superfint ut tycker jag
lycka till!
 
Det är ju ett nytt hus så det är förstås svårt att bedöma något genom att enbart titta på mäklarbilderna. Jag ser att huset är besiktigat. Har du läst protokollet och finns det möjlighet att lägga ut det här? Det är nog det enda som kan ge oss en god bild av huset.
 
Besikningsprotokollet ska jag få imorrn så jag lägger upp den här.
Tänkte mer ang byggnadsbeskrivningen. Verkar det ok eller kör dom med dåliga byggdelar?

Grund: Betongplatta. Stomme: Betong (leca). Bjälklag: Betong. Fasad: Puts. Takbeklädnad: Plåt. Hängrännor: Plåt. Fönster: 2-glasfönster. Ventilation: Mekanisk frånluft. Larm: Finns. Centraldammsugare: Finns.
 
O
Jag skulle göra en egen besiktning. Om du vinner vill säga...
 
Kolla att det inte är en sån där berömd enstegstätad fasad med puts direkt på cellplast.
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
Vet inte vad man skall förvänta sig av ett hus i de området för 6 miljoner då priset känns främmande för mig även om jag bor i ett, sett till riket, dyrt område men FTX ventilation hade jag förväntat mig.

2-glas plastfönster, framförallt med de vita standard plasthandtagen (de i metall kostar ett par hundringar) känns billigt i ett hus för de pengarna. (Har inget emot plastfönster och kommer själv byta till de när de är dax då jag tycker de är prisvärda men i ett hus för nästan 6 mille hade jag förväntat mig "dyrare" fönster)

Garageportarna, svårt att avgör på bilderna om man tagit en gammal typ av portar eller om de är en ny model som skall se ut så? Är de motoriserade?

Planlösningen är lite konstig, står 4 sovrum men i verkligheten är det bara 3 för mig då man lagt "master bedroom" på övervåningen, vilket barn skall man skicka ner att sova ensam där nere? Inget fel med 3 sovrum men på den ytan hade jag velat se mer.

Slutligen skall man nog kolla upp vad de är för osäkerhet som råder kring arean, hur svårt kan de vara att veta hur stort ett nybyggt hus är?
 
Om jag får lov att vara lite gnällig:

En hel del av bilderna, t. ex. från köket, ser ut att vara skapade i en dator.
Och högblanka, vita golv? Var har man det någonstans?

Kolla att huset verkligen finns innan du köper!


Annars är min spontana reaktion: Oj vad mycket pengar :wow:
 
  • Gilla
Montören
  • Laddar…
Priset är väl ett ganska normalt förortspris skulle jag gissa....
 
Ja det r väl som många redan sagt här priset gentemot vad man får. När jag läste beskrivningen "exklusiva badrum" njae i ett exklusivt badrum i ett hus för nästan 6 mille förväntar jag mig åtminstone bubbelbadkar inte ett vanligt badkar. Och som sagt jag ser inget "speciellt eller högkvalitativt" med detta huset det ser ut somvita väggar av typ gis eller spånskivor..Och vita högblanka golv känns väldigt opraktiskt om du någon gång skaffar husdjur eller barn. Kolla vad det är för kök också om det är ett billigare eller dyrare märkeskök.
Planlösningen är lite krass och ett allmänt tråkigt hus tycker jag och jag tycker det ser ut som ett typiskt show-hus gör sig skitbra på bild och känns fräscht och wow men kanske inte så roligt att bo i. Fråga varför förra ägaren valt att flytta ifrån ett nybygge, men det beror ju helt klart på vad man gillar.
 
Klart det är ett fint hus, sedan är ett hus aldrig mer värt än vad det näst högsta budet är :)

Jag kan bli irriterad när man ser att det hänger ut en sladd från en dosa i väggen till handdukstorken (istället för att man dragit sladden rätt in i handdukstorken).
 
Odjuret skrev:
Jag skulle göra en egen besiktning. Om du vinner vill säga...
Jag kommer definitivt att ha med mig en egen besiktningsman
 
KnockOnWood skrev:
Om jag får lov att vara lite gnällig:

En hel del av bilderna, t. ex. från köket, ser ut att vara skapade i en dator.
Och högblanka, vita golv? Var har man det någonstans?

Kolla att huset verkligen finns innan du köper!


Annars är min spontana reaktion: Oj vad mycket pengar :wow:

Såg faktiskt ut sådär på visningen också. och det är därför jag gillar huset så pass mycket, just pga att det är så "vitt" överallt samt klinkers i hela nedervåningen.
Har letat efter hus nu i 8 månader och kollat mellan 7-9milj hus (nybygge) och detta hus var fan det snyggaste jag sett sedan jag började kolla på hus. Har kollat på runt 20st nybyggen hittils.
Sedan så skadar det inte heller att huset ligger lite under min budget vill säga. Då kan man satsa pengarna på inredningen istället :)
 
katten12 skrev:
Ja det r väl som många redan sagt här priset gentemot vad man får. När jag läste beskrivningen "exklusiva badrum" njae i ett exklusivt badrum i ett hus för nästan 6 mille förväntar jag mig åtminstone bubbelbadkar inte ett vanligt badkar. Och som sagt jag ser inget "speciellt eller högkvalitativt" med detta huset det ser ut somvita väggar av typ gis eller spånskivor..Och vita högblanka golv känns väldigt opraktiskt om du någon gång skaffar husdjur eller barn. Kolla vad det är för kök också om det är ett billigare eller dyrare märkeskök.
Planlösningen är lite krass och ett allmänt tråkigt hus tycker jag och jag tycker det ser ut som ett typiskt show-hus gör sig skitbra på bild och känns fräscht och wow men kanske inte så roligt att bo i. Fråga varför förra ägaren valt att flytta ifrån ett nybygge, men det beror ju helt klart på vad man gillar.
Har varit o kollat på många hus mellan 7-9 milj och det har bara varit ett fåtal hus som hade dubbelbadkar. Resterade har haft vanliga badkar där med. i och med att huset kostar ca 2 milj under vad husen som jag kollat på så har man nog råd att byta ut badkaret mot en bubbelbadkar :)

Det är just själva golvet som jag älskar i huset, så jävla fräsht (kan lägga till att jag inte är så förtjust i trägolv :p)
 
Väntar som sagt fortfarande på att mäklaren ska skicka över besiktningsprotokollet. lägger upp det här när jag fått dokumentet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.