Är det nån som funderar på eller har byggt classic 135 från LB hus
Vi funderar på detta då det är det enda vi hittar i den prisklassen som har bra planlösning och platta på mark
mvh Matte
 
Tycker att det är det bästa i den prisklassen. Tror inte att det ingår nån råspont på taket dock. Kan väl kanske vara värt dom 15-20k extra som det kostar. Vi skall bygga så småningom, och detta hus finns med än så länge bland kandidaterna.
 
Hej. Vi har bygget ett och presis flyttat in. Vi är supernöjda....... Inget vi inte gillar. För våra behov var det optimalt, Två vuxna och två barn. Jag fixar gärna bilder och mailar er om ni är intreserade.
 
Vill gärna ha bilder
kommer du åt min mail?
har ni ryggåstak ?
Ang råspont så tror jag inte det är några problem med deras lösning med masonint då den är godkänd av SP
mvh matte
 
Vi har ryggåstak, bor i jönköping om ni har vägarna förbi. Var hittar jag din mail adress?
Mvh Maria
 
Hur mycket fick ni punga ut för classic 135? Den har faktiskt rätt skön planlösning... Vi har funderat på classic 185. Men hade varit rätt gött att slippa bygga ut övervåning...

Bilder hade inte varit fel heller! :)
 
Redigerat:
Elmattes skrev:
Vill gärna ha bilder
kommer du åt min mail?
har ni ryggåstak ?
Ang råspont så tror jag inte det är några problem med deras lösning med masonint då den är godkänd av SP
mvh matte
Sorry, jag trodde det var byggplast a´la Älvsbyhus.
 
Vi betalade ca 2.277000 på totalentrerenad, då hade vi ganska många tillval. Vidbyggt garage 225000kr, kombinerad fasad puts liggande träpanel 105000kr, ryggåstak 37000kr, rostfria vitvaror ca25000kr, braskamin för 60000kr, centraldamsugare 13000kr, diverse uppgraderingar i köket 10000kr. Tillvalskostnaderna är inräknade i totalpriset 2.277000kr
 
Vi resonerad när vi skulle bygga att vi inte ville ha större än vad vi behövde. Dyrare att värma och större kostnader när man behöver underhålla.
Städa är inget vi tycker är vidare kul heller....
 
miape82 jag skickade ett privat meddelande till dig med min mail, vore kul om du kunde maila lite bilder.

Vår kalkyl hamnade på ca 2.650.000 inkl tomt och alla avgifter och fristående dubbelgarage.

Blir det ett extra sovrum när man väljer till vidbyggt garage?
Vi funderar på att skippa köket helt och göra det själva, någon som vet vad avdraget för det skule bli?
 
Det blir inget extra sovrum med vidbyggt garage, men om man vill kan man ju förbereda med golvärmeslingor i änden på garaget och även sätta in fönster där .På så vis kan man ju om man vill sätta upp en vägg i bortre ändan av garaget och få ett extra rum. Kolla på green edition så förstår du hur jag menar. Green edition har ju sammaplanlösning fast med det extra sovrummet och ett något kortare garage än vårat. Jag ska försöka fota huset i morgon och maila dig bilderna under morgonkvällen.
 
Tacksam för kort det finns så dåligt med det på nätet
har ni vanlig planlösning, vi ska ha spegelvänd det passar bättre med tomten.
vi funderar på att ta bort köket och sätta in ett ikea kök beronde på vad det blir för penga avdrag
 
Jag vill gärna också ha lite bilder. Pm:a mig, eller lägg upp dom här.
 
Vi funderar också starkt på att bygga Classic 135. Jag har också några frågor, angående planlösningen:
-Hur upplevs allrummet? Blir det ett möblerbart tv-rum eller mera ett "genomgångsrum"?
-Hur känns det att ha det stora badrummet i anslutning till föräldrasovrummet? Lyxigt eller felplacerat? skulle man vinna något på att byta plats på badrum och klädkammare? Alltså ingång till badrummet från allrummet (en nackdel är väl att man förlorar de två fönstrena i hörnet på badrummet).
 
Vi har varit inne i ett visningshus och vi tycker att lösningen med badrum från föräldrasovrummet är jättebra. Det finns ju ett till så jag tror inte att det kommer kännas fel. Byter ni plats blir det ju som sagt ett väldigt mörkt badrum.

Allrummet går absolut att ha som tv-rum, du får väl kanske inte plats med en hel soffgrupp, men absolut möblerbart. Vi planerar att ha våran 3-sitssoffa med divan där och enligt måtten på ritningarna ska det inte vara några problem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.