Tycker det vore intressant och se hur försäljningen sett ut för Älvsbyhus efter inslaget i kalla fakta. Eftersom Älvsbyhus säljer ca 1 000 hus per år borde det motsvara ca 83 st i månaden.
Jag tror nämligen inte att marknaden kommer ihåg det här speciellt länge, men det vore kul att få lite fakta.
Magnus74 du brukar ha koll på Älvsbyhus känns det som, vet du hur kalla fakta påverkat Älvsbyhus?
 
det som skett efter katastrofbyggena i media är att ÄH är mkt noga med att inte avtäcka modulerna vid regn eller misstanke om kraftigt regn. Då stoppas allt o dom får stå med pressenningarna som dom fraktas med. Så det är mer koll o ordning nu verkar det som.
 
Om inte ägaren gått och dränkt sig är det nog lika illa fortfarande.
Sämre bemötande får man leta efter. Finns säkert säljare längre ner som vet hur man hanterar kunder men vad hjälper det när toppen i företaget är kass.

Tyvärr tror jag det fortfarande säljs hus från denna firma. För många personer vill ha ett billigt hus och är beredda att chansa.
 
Kritiken har tydligen tagits på största allvar och större förändringar kommer med all sannolikhet att ske på sikt. Det är väl ungefär det jag vet...

Förhoppningsvis bidrog KallaFakta inslaget till en förbättring så de kan nog känna sig nöjda.

/ Magnus
 
Jag tycker byggahus.se ska lägga upp en speciell svart lista på husbyggare som ej följer ARN. Först när Älvsbyhus m.fl gjort rätt för sig så blir det borttagna. Byggahus måste varna mer kraftigt för skojarföretag.
 
090624. 09 = årtal, 06 = månad, 24 = dag
 
I Gnesta bygger Älvsbyhus och där har 3 hus stått under hela julhelgen med plasten spänd över takstolarna och några få ribbor uppspikade för att hålla den på plats (alltå i stort sätt inga strö och bärläkt. Går man och tittar så ser man tydligt att det blåser in snö om det blåser. En granne sade också att han hade sett att man skottade snö ut från gavelfönsten på övervåningen. Bara hoppas för de som skall flytta in att dom hinner få rent innan det blir ordentligtö.
 
Jaha, då fortsätter de som vanligt mao. Beklagligt!
 
åtminstone jag som hade offert från dom tackade nej efter inslaget på TV
 
Det fick iaf mig att slänga katalogen i papperskorgen. Visserligen kan det ha mkt att göra med vem som monterar huset, Men Donalds attityd och svar på frågorna fick mig att se klart på vad Älvsbyhus går för.
 
erlandmatz skrev:
I Gnesta bygger Älvsbyhus och där har 3 hus stått under hela julhelgen med plasten spänd över takstolarna och några få ribbor uppspikade för att hålla den på plats (alltå i stort sätt inga strö och bärläkt. Går man och tittar så ser man tydligt att det blåser in snö om det blåser. En granne sade också att han hade sett att man skottade snö ut från gavelfönsten på övervåningen. Bara hoppas för de som skall flytta in att dom hinner få rent innan det blir ordentligtö.
Det är väl standard att göra så? Står ju t.o.m. i Älvsbyhus skötselråd för huset att man måste skotta undan snön på vinden. Om de inte tänker bygga ett hus som håller tätt när det är klart så är det väl ingen idé att slösa tid på att hålla det torrt under byggtiden...
 
Jaha - Är det standard att man måste skotta vinden på Älvsbyhus!!
Det är allafall inte så vad gäller NCC som jag har köpt av. Men dom säljer ju hu smed riktiga råspontade och pappade tak. Vilka andra hustillverkare säljer hus där man måste skotta vinden??.

Alltså - jag som köpt hus 2 ggr i mitt liv har aldrig hört talas om att man skall behöva göra detta. Det verkar ju helt absurt tycker jag.

Hur är det förresten då med Älvsbyhus 1-plans hus. Den har ju samma takkonstruktion.
Det finns en lucka i gavelspetsen på dessa hus. Är detta möjligen meningen för snöskottningen.

Så här står det i Älvsbyhus hemsida.....

Förberedd övervåning
Köper ni ett hus med inredningsbar övervåning ingår trappa, fönster, underlagsgolv samt förberedelser för el/tele/vvs. Det innebär att det blir både enklare och billigare den dag ni bygger färdigt.

Inte ett ord om snöskottningen där allafall. Men det är ju inte så säljande

// Erland
 
Nej snöskottningsmanualen tror jag inte man får förrän vid leverans.
 
hempularen skrev:
Nej snöskottningsmanualen tror jag inte man får förrän vid leverans.
Menar du allvar, eller var du ironisk? Om det är allvar så är det ju helt absurt. Någon som har tillgång till texten som kan citera den. Skulle vara intressant att läsa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.