Tack för hjälpen!
 
Mycket bra och informativ trådd^_^b

Jag funderar på att skaffa en multiswitch och nya TV-uttag i min villa, men mina TV-uttag är idag seriekopplade i ett stjärnnät d.v.s. på vinden spilttar jag upp signalerna till 5 kablar och varje sådan kabel går sedan till 2 eller fler seriekopplade TV-uttag.

Så hur gör jag då, kommer det att funka att skaffa en multiswitch med 5 utgångar och sen byta ut alla uttag eller kommer det inte att funka pga seriekopplingen?

Tacksam för alla svar!
 
Om signalen är tillräckligt stark borde det funka MEN du kan bara ha igång ! sat-mottagare per slinga, vanlig antennsignal går bra...

men jag kan ha fel i mitt tänk här och att sat-uttaget måste ha ett slutmotstånd....
 
Om den dosan tycker jag inte, tyvärr eftersom den utan tvekan är smidig.
Haken är att den av allt att döma inte tillåter fullständig kontaktering av nätverksuttaget utan endast ansluter två ledarpar (klicka på bilden så ser ni vad jag menar). Känns tveksamt att fuska bort möjligheten till gigabit ethernet.
 
Nä usch. Den vart det inte godkänt på nä.
Bättre sätta två dosor då. En för TV och en riktig rj45 dubbel
 
Hur många Sat positioner behöver du samt hur många mottagare har du?
 
Jag tänkte använda Thor på 0,8W, Sirius på 4,8E, Hot Bird på 13E och Eutelsat på 16E. LBN blir quatro och mottagare ska jag börja med 2, en med HD och en enkel. Dessutom vill jag koppla allt via multiswitch för att kunna titta fria kanaller i köket och i gästrummet.
 
Jag har kollat lite dreambox med HD. Vet någon om den kräver också två coax kablar?
 
Har den två tuners, som DM8000 eller DM7025, så behöver den två koaxer för att kunna användas fullt ut.
 
Var köper man parabolantenn, Sverige eller Tyskland? Undrar om 85 cm räcker i Halmstad. Jag tänkte köra med 4-LNB hållare. I början med 3 senare kanske 4 sat positioner. Man borde kunna köra med 3 quattro LNB via en multiswitch 17/8 eller hur?
 
disken köper du i sverige, lnb o switch i tyskland.
ja 17/8 kan ta 4 sat pos o 8 mottagare
 
Nimajneb skrev:
disken köper du i sverige, lnb o switch i tyskland.
ja 17/8 kan ta 4 sat pos o 8 mottagare
Jag kollade några tyska sajter dock svårt att hitta rätt. Jag läste om Spaun som top kvaltets multiswitch. Vilken är mellanklass multiswitch då? Jag kollade det här
https://www.ewerk-onlineshop.de/_py...r-Multischalter-17-8-EMP-MS17-8PIU-6/a-28593/
När det gäller uttag tänkte jag köpa på samma ställe dem här
https://www.ewerk-onlineshop.de/_py...B-ClassA-DIN-Antennendose-pur-3-fach/a-23400/
samt ett dubbel satuttag av samma typ som ovan.

Multiswitch kan alltså ta upp till 4 sat pos och upp till 8 receiver? Den kan funka lika bra med 3 eller 4 LNB quattro?
 
tycker det verkar vara ett utmärkt mellanklasspaket och tillverkaren lämnar ju även 4 års garanti. Tänk bara på att köpa lock och ev mellanlägg samtidigt till uttagen.
Du kan köra den på en sat och en tuner, mao den behöver inte vara fullbelagd. Tänk på att många Sat PVR boxar som har dubbla tuners behöver även dubbla antennkablar från multisen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.