FredrikR skrev:
Jag ser att du har gott om spackelhjälp... där till vänster om sågen!! :)
det är inte bara spackelhjälp...har märkt att de kan hjälpa till med det mesta på bygget. :rolleyes:
 
'Smörjmedel universal' kanske man kan beteckna det som.
Set fint ut, kul med bilduppdateringarna!! :)
 
Fasen vad du jobbar på! Jag jobbar själv en hel del med Fiskarhedenvillan (som elektriker dock) och gjorde 13-15st förra året. Du jobbar fortare än alla som snickrar själva. Fortare än firmorna också förresten, haha.
 
niklasp85 skrev:
Fasen vad du jobbar på! Jag jobbar själv en hel del med Fiskarhedenvillan (som elektriker dock) och gjorde 13-15st förra året. Du jobbar fortare än alla som snickrar själva. Fortare än firmorna också förresten, haha.
Bugar och bockar!

Har du någon koll på el-kostnader för en vråken?
De elektrikerna som Fiskarheden brukar kontraktera hade räknat på 95" kr. men jag tycker att det låter lågt... visserligen var det väldigt basic...få uttag och inga spottar.
 
Jag vet inga exakta priser men kan nog tycka att priset låter rimligt för standard-installation. Vi är "förstaval" som elektriker på Fiskarhedenvillorna här i trakten och gör en hel del, och jag vet att vi får lov att ligga väldigt tight ekonomiskt på dessa jobb. Får vi inte sälja något extra som data-nät, spotlights mm. så tjänar vi inte särskilt mycket på jobben.
 
niklasp85 skrev:
Jag vet inga exakta priser men kan nog tycka att priset låter rimligt för standard-installation. Vi är "förstaval" som elektriker på Fiskarhedenvillorna här i trakten och gör en hel del, och jag vet att vi får lov att ligga väldigt tight ekonomiskt på dessa jobb. Får vi inte sälja något extra som data-nät, spotlights mm. så tjänar vi inte särskilt mycket på jobben.
ok, misstänkte att det låg till så... får se vad pengen på mitt bygge hamnar på.
lite extra uttag, tv, 48 spottar och skymning och tid på utebelysninen.

dag63.jpg
 
liten bilduppdatering,
råspontsvägg i v-rum koksgrå.
fondvaggen1.jpg

Eriks rum på andra våning.
eriksrum.jpg

Golvvärme i allrum på andra våning. (även lagt spånskivorna idag.).
67.jpg

Nu är det fredag!
 
idag har jag fogat klinkret i tvättstugan. det är även tapetserat i v-rum och kök. nästa vecka kommer köket.

fog1.jpg

till helgen sätts inomhusdelen av luft-vattenpannan in.
 
jisses vilket tempo! imponerad :)
 
Grymt imponerad :)
 
Skönt att se en som jobbar heltid! Börjar mitt projekt från Aska till bostad vecka 13 hoppas vi, gör dock inte ett dyft själv. Då gäller inte försäkringen, det är bara extra utanför huset vi får göra. Ca 10 veckor kvar....
 
Tack för all uppmuntran!

Igår satte jag klinker i köket. Färdig fogat nu på morgonen.

koket1.jpg
 
Mikael_L
Hmm, undrar om ölburken där försvårar eller underlättar rak läggning ... :D

Du verkar elda i kaminen med. Trevligt.
 
Mikael_L skrev:
Hmm, undrar om ölburken där försvårar eller underlättar rak läggning ... :D

Du verkar elda i kaminen med. Trevligt.
he he, det förenklar, om man håller sig till en. d^_^b

här kommer en bild när det är fogat och klar.

fogatoklart1.jpg

Förutom fogning och tvätt är alla foder och lister färdigmålade. Har även hyvlat fall på badrumet på andra plan samt lagt plåt och slang där.
Kommer bilder på detta vad det lider!
 
Han lär sina barn att leva resursnålt och ta vara på det lilla som ges. Ett bra exempel är att samla burkar som hans barn gör! De får lära sig leta och finna saker själva. Mina barn hittar allt efter 1 sommarstuga, 1.5 hus och ett antal bilprojekt. Du får mycket kreativa barn vill jag lova!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.