Ska vi samla lite vara kläder och skicka till han?
 
På tal om kläder, vi borde ju skaffa byggahus.se tröjor med medlemsnamn på bröstet. Då kan man lätt känna igen medlemmar på diverse byggmarknader och kanske till och med Immobil som ivrigt letar efter best tools nya skruvdragare.
 
JLAINE skrev:
På tal om kläder, vi borde ju skaffa byggahus.se tröjor med medlemsnamn på bröstet. Då kan man lätt känna igen medlemmar på diverse byggmarknader och kanske till och med Immobil som ivrigt letar efter best tools nya skruvdragare.
Tröjor? Ja. Namn = NEJ.
 
JLAINE skrev:
På tal om kläder, vi borde ju skaffa byggahus.se tröjor med medlemsnamn på bröstet. Då kan man lätt känna igen medlemmar på diverse byggmarknader och kanske till och med Immobil som ivrigt letar efter best tools nya skruvdragare.
och namnet ska vara i sådandär snygg skrivstils font ;)
 
noone70 skrev:
och namnet ska vara i sådandär snygg skrivstils font ;)
Och alla ska heta DONALD?
 
Inte bra för dem men för mig, titta på ett fritidshus att säta upp till våren. Men det finns fler än Älvsbyhus. Det är skönt.. :)

Johan
 
Tyvärr är ju asen inte ensamma om att bygga på detta viset eller för den delen att fuska med kvalitetsansvariga o.s.v
Men Vd svinet slår ju alla rekord i nonchalans....Folk sitter och gråter i filmerna och han fortsätter att hävda att inga fel finns......inte ett beklagande eller erkännande eller något.
OM husen någonsin skulle bli bra....hur många skulle orka bo kvar efter en sådan terror?

Sitter mitt uppe just nu med att försöka få byggnadslov ....och herrejä.... vad omständigt det är.

Kontaktade därför en rad småhusbyggare ( under en svag stund ) och tittade på deras alternativ.
Samtliga hus skulle då byggas på liknande vis som ÄH gör och byggnadslov var absolut INGA problem enligt dem allihop...( de visste hur man hanterar snorkiga kommuner )
Allt formelt skulle fixas utav dem kostnadsfritt...( eller det heter att 15.000kr för ändamålet redan är inräknat i priset )

Det tog mig 6 månader att få alla fakta och vid det laget stod allt klart för mig.....ALDRIG i livet att jag bygger ett sådant hus...( man lär sig mycket på vägen )

Det värsta är dessutom att man nu har byggt sådana här hus under en väldigt lång tid.
Bodde tidigare i ett hus byggt 1990 ..,ett så kallat "energihus".
Visst var huset energisnålt men ack vad dåligt byggt det var.
Efterhand som vi renoverade upptäckte vi hur mycket fuskjobb som helst och trots att vi plöjde ner mängder med pengar i huset så blev känslan utav "skithus" aldrig bättre.

Är rädd för att denna sorten utav byggen kommer att vålla oändligt med problem framöver.

Det verkar som att de flesta tänker likadant som vi först gjorde enkelt och bekymmersfritt.
Allting kan gå fel men skillnaden är vad företagen gör åt saken då något väl går fel.
De företag som vi var i kontakt med hävdade alla att de hade en "nollvision" mot byggfel.
Det finns helt enkelt inte utrymmen att fixa allt i efterhand.

Då jag nu har fått in flertalet offerter på mitt bygge så undrar jag VAD det är som kostar så otroligt mycket för husbyggaren.
Ett stort välorganiserat företag med goda kontakter borde ju kunna snickra ihop dessa sektioner billigare än vad de gör.
De kan kapa alla kostnader som ingen annan p.g.a att de är så stora.

Ncc skall ha sagt att de har försökt att bygga bostäder billigare än i dag,...utan att lyckas!?
Ändå kan en liten byggfirma bygga hus för halva summan i STEN.!?

Hoppas verkligen att sådana här firmor någon gång får ett kännbart straff.
Tyvärr är en nedläggning bara kännbar för de anställda då ägarna alltid klarar sig!:@
 
Berka81 skrev:
ännu ett referensobjekt.

[länk]
"Man läser ibland hur viktigt det är att ta referenser på de som skall montera upp ens hus. Men hur lätt är det? Hoppas under denna kategori kunna samla lite fakta om de gäng som är igång för Älvsbyhus räkning runt om i Sverige och övriga Skandinavien.

Hade själv ett gäng från Kristianstad som heter Sydbygg AB och jag låter bilderna på denna länk tala för sig själv. http://medlem.spray.se/tyr/images/tyrfel/index.htm Allt som visas är inte deras fel men merparten lyckades de åstakomma + lite till.

Hoppas innerligt att ingen annan skall råka ut för dessa amatörer för de gjorde vårt husbygge till en mardröm för oss. Att se sitt livs investering bli så oproffessionellt behandlat av klåpare gör ingen människa glad.

Nu är som väl är allt vidgjort på bästa sätt, vi är jättenöjda och trivs mycket bra i huset. Både Älvsbyhus och säljaren tog sitt fulla ansvar och fixade till allt."

Låter ju bra =). Ä-hus borde gå tillbaka till sina egna bygglag och inte anställa klåpare.
 
Det där var det sämsta jag sett Kreevera.

Tror min 4-åriga dotter hade gjort ett bättre jobb med att montera det huset.:x
 
Halmstad_hus skrev:
Det där var det sämsta jag sett Kreevera.

Tror min 4-åriga dotter hade gjort ett bättre jobb med att montera det huset.:x
Håller verkligen med.

Jag fattar inte varför ett så stort företag som Ä-hus ska kapa kostnader på den egentligen viktigaste delen. Uppförandet av modulerna.

Snålhet bedrar visheten är ju ett bevingat ordspråk och är så extremt passande i detta fallet. Dock så har Älvsbyhus gjort rätt för sig och kommer inte att använda dessa underleverantörer längre. Ta en underleverantör som är seriös och betala mer för tjänsten så hade det kostat mindre....
 
Fy farao så hemskt. Hade nog platsat i TV4. Skönt att allt ordnat sig till det bästa, även om man undrar hur de hanterade fukten.
 
Gillade brädan/regeln där dom skjutit "Automateld" med spikpistolen... Not :(

Ska kolla upp var detta är för byggnissar, bor ju i kristianstad :)

Här verkar vara duktigt många oseriösa hantverkare i denna delen av landet.
 
2:a: villan skrev:
Fy farao så hemskt. Hade nog platsat i TV4. Skönt att allt ordnat sig till det bästa, även om man undrar hur de hanterade fukten.
Nu blev jag nyfiken.;) Vilken fukt?
 
"barajag" : Det var nog ungefär så ÄH uttryckte sig....vilken fukt? det regnar ju bara in!? :x q(;^;)p
 
Å ....det får man räkna med om man bor där det blåser! :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.