Glöm inte en trasa eller papper att torka av spackeln med mellan förflyttningarna. ;-)
 
Immobil skrev:
Glöm inte en trasa eller papper att torka av spackeln med mellan förflyttningarna. ;-)
Why? Om man bara flyttar den snällt och alltid målar på samms sida så är de väl lugnt? :)
 
Kan nog bli färgkladd på 'spetsen' :)
 
Blir ett jävla torkade och tvättande hela tiden då :D
 
Det skapar sysselsättning åt tras och pappersnissarna. :p
 
Stryk det vita färdigt, sedan är det lätt att för din del ta en vanlig platt pensel 50-70mm och dra en bättring kring fönstret med gul färg då du har en bred panelyta och endast behöver dra ut färgen mot fodrens kant. Eftersom det gula också är nymålat så syns inte denna bättring. Skulle du trots detta lyckas koma in någon millimeter på fodret så syns det inte då du får en lång obruten linje på sidostyckena.
 
Idag har vi hängt av dörren och åkte till fönster-doktorn. Bytte ut mina två oisolerade tunna glas mot en 13mm lamell-glas :) Sen har jag målat om dörren och brorsan har gjort klart foderna till portarna. Nu börjar det likna något! Riktigt kul med små-pill faktiskt! Har även monterat alla vägguttag och strömbrytare invändigt. Imorgon är det målning på insidan av dörren, putsen längst ner emot golvet och sist städa upp så vi kan ha kräftskiva på lördag :D
 
  • 20090930577-30.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20090908492-30.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20090930579-30.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vart på Jula och köpt utebelysning. Billigt och bra! Skickar med en bild på "firma-bilen" oxå :)
 
  • 20091001588-30.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20091001589-30.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20091001592-30.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Snyggt bygge!

Om ni ännu inte behandlat golvet så kan jag tipsa om en produkt som heter Lithurin.
Den läggs på i två omgångar.
Lätt att lägga, luktar inget, inte så dyr och tydligen mycket slitstarkt.
Ska själv behandla mitt garage/verkstadsgolv på 75m2 så snart jag får tid.

Och nej, jag är inte försäljare eller sponsrad, men jag har spenderat mängder med tid att försöka ta reda på vad den bästa golvbehandlingen till ett garage är och detta är vad jag kommit fram till.

http://www.concretefloor.com/se/products/flooring-system/lithurin/
 
Gabbe1 skrev:
Snyggt bygge!

Om ni ännu inte behandlat golvet så kan jag tipsa om en produkt som heter Lithurin.
Den läggs på i två omgångar.
Lätt att lägga, luktar inget, inte så dyr och tydligen mycket slitstarkt.
Ska själv behandla mitt garage/verkstadsgolv på 75m2 så snart jag får tid.

Och nej, jag är inte försäljare eller sponsrad, men jag har spenderat mängder med tid att försöka ta reda på vad den bästa golvbehandlingen till ett garage är och detta är vad jag kommit fram till.

[länk]
Intressant. Har du funderat ut vilken av produkterna du ska välja? Tagit reda på nåt kvm-pris? Är det lätt att applicera själv eller måste det göras av yrkesfolk?
 
Jag har precis behandlat mitt golv med Lithurin och det blev hur bra som helst. Jag tror ( fakturan har inte kommit än) att det kostade ca 3500 för 85kvm med 10l Lithurin 1 och 10l Lithurin 2S.

Hur lätt som helst att utföra. Tog väll ca 2 x 2 timmar att utföra med en natt emellan. Golvet har blivit grmt lättstädat jämnfört med rent betonggolv.

Jag körde med skurmaskin som jag lånade på ICA här i byn men jag vet inte om det gjorde varken till eller från. Det var lite knepigt intill kanter och i hörn så att göra det manuellt tror jag går lika bra. Det skurar ju dock bra vilket tydligen skall vara bra för behandlingen.

Se bara till att rengöra golvet ordentligt innan behandling då det inte blir någon täckning utan alla gamla däckspår och färgspill, saltringar osv. som finns dom blir isf. kvar.
 
Hur applicerar ni Lithurin då? Roller? Våtskrapa?
 
än sålänge är jag nöjd med min golvfärg, men det är ju uppenbart att den kommer slitas med tiden, dessutom har jag grusad infart så kommer slita me en hel del sten in i däcken, därför kommer jag nog bulta fast durkalu innanför porten o fram till billyften jag ska ha för efter den kommer jag sällan köra.. tror golvet kommer hålla skapligt länge o de är iaf bättre än ingenting, jag gjorde av med 5 burkar på 85 kvadrat, det blev 2345 kr, jag har kollat på Lithurin på nätet men hittade lixom ingen återförsäljare, tror till o med jag mailade dom utan svar?
Verkar vara en vettig produkt iaf, så får du tag i det kan de nog vara bra för det blir ju ingen yta som kan slitas dän vad jag förstår, som färg blir.
här är biltemas färg iaf:
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=135661
 
Precis, jag är lite rädd att om man målar ytan med nån slags betongfärg så blir som man tyvvärr väldigt ofta ser i källare och liknande med lösa färgflagor och svårt att reparera färgen osv... Därför har vi letat efter en vettigt lack /olja som funkar som blank-medel och damm-skydd typ :)
 
Lithurin lägger man med vattenkanna =)

Man blandar lika delar lithurin och vatten och sedan bara man häller ut det över golvet. Sedan går man och borstar på det en stund men en fin sopkvast så man gnor in det i ytan lite. Sen avslutar man med att dra åt ett håll så att säga och sedan får det torka över natt.

Sen lägger man på Lithurin 2S outspätt och går och borstar lite på det i en 20min så det håller sig fuktigt överallt. Sen drar man av det med golvraka men lämnar lite strängar. Dessa strängar finfördelar man nu med en vanlig platt mopp så det blir kvar en nymoppad slät lite fuktig yta.

Sen är det bara att låta torka så är det klart dagen efter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.