Även jag kan varmt rekommendera Håkan Blomdin. Snabb och duktig grävare.
 
Kan ni även rekommendera en bra och ej så upptagen elektriker?
 
Elektrikern var den enda hantverkare jag var nöjd med från vårt bygge. Upptagen har jag ingen aning om. Stefan Ärlig (ett namn som förpliktigar i byggsvängen ;-) ) och Ahlberga El & Tele heter företaget som är stationerat i björklinge.

Ännu har ingen säkring eller jordfelsbrytare löst ut, ingen kyss (jorå några, men inga elrellaterade) eller något brandtillbud heller :). data/tv/tele-nätet i huset han installerade har gått som en klocka också.
 
Låter bra! Tack för tipset. Så kyssarna du refererar till hände alltså inte i ditt hus??Frågan är ju då i vems?? ;-)
 
Du blir inte besviken om du kontaktar Stefan Ärlig från Alberga El. Mycket duktig och framförallt hjälpsam elektriker som jag varmt rekommenderar. Hör av dig om du behöver telefonnumret.

Intressant det där med kyssandet; väcker en del frågor på Boängsåsen. Bäst att låsa in frugan :)
 
Redigerat:
Låter toppen! Kan du mejla mig numret?
 
Hej
Upptäckte att på övredelen av det hål som tagits för tilluft till kaminen i plattan tillkommit en spricka som letade sig uppåt i plattan. Uppkommer sådana sprickor efter bara ett år?
Plattan gjordes för 14 månadersedan. Tacksam om ni kan ge råd/tips. Ska jag vända mig till leverantören?
 
Vet du om det är själva plattan som sprickan är i, eller är det bara i täckskivan som sitter utanför plattan? Om det är på skivan så är det ju ingen "fara" i alla fall. Endast estetisk fara i så fall :)
 
Det såg ut som i täckskivan. Hur vet jag att det är bara täckskivan som spruckit!?
 
galaxenspresident skrev:
Nu jävlar. Ber man explicit om numret till andras frugor också?!? Man kan väl för i h¤%te vara lite diskret iallafall. ;-)
Det är lugnt, det numret har jag redan ;-)
Tack för att du delar med dig så generörst (av elektrikern alltså).
 
boang skrev:
Det såg ut som i täckskivan. Hur vet jag att det är bara täckskivan som spruckit!?
Det är inte ovanligt att det kan bli en spricka på täckskivan när man fyller på grus runt grunden eller gräver med en spade och råkar slå i skivan.
Man kan ju inte vara säker, men sannolikheten för att det även ska vara en spricka i grunden är rätt liten.
 
Täckskivan är ju ganska frikopplad från själva betongplattan med cellplastisoleringen emellan som ju är rätt flexibel.
 
En fråga för oss nybyggare:

Är det telia som är enda alternativet för oss som bygger nytt i Alsike. Vi bygger på Spillkråkegatan och tar mer än gärna emot tips och erfarenheter kring bredband, tv och telefoni.
 
Bredband tv och telefoni har fungerat klockrent för mig förutom när någon klåparförsäljare på telia skrev fel postnummer när jag nappade på erbjudandet att binda mig ytterligare 18månader vilket ledde till att en flytt från nuvarande address till nuvarande adress men med en nolla som sista siffran i postnumret med avstängd telefon i 3-4 dagar som följd och timtal i Telias usla kundservicesystem där ingen kan ge säkra besked.

"Förlåt jag uppfattade inte...." med en överdrivet len kvinnoröst gör mig numera totalt oberäknelig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.