Hej igen kikade precis i mitt protokoll från byggsamrådet. Där togs utstakningen upp i mitt fall. Även i beskedet om att bygglovet beviljats står det i mitt fall klart och tydligt att utstakning skall ske före byggstart och att Uppsalas Kommuns stadsbyggnadskontor skall kontaktas för detta. I bygglovet stod också diverse andra matnyttiga förhållningsregler och beskrivning av detaljplanens ambition.
 
T
Det verkar som om husfirman har beställt och betalat för detta, så nu slipper jag. Men jag minns när Knivsta Kommun debiterade mig två gånger för "nybyggnadskartan" och när jag ringde och påpekade detta bad dem om ursäkt och skickade en ny faktura där man tog bort kostnaden för nybyggnadskartan som de tänkte debitera mig två gånger för!

Så kolla noga era fakturor från Knivsta Kommun, mycket och ofta fel där, som av någon konstig anledning alltid gynnar kommunen!

Tvärtemot kommunen har jag dock haft tur med husfirman, mycket seriösa och professionella har de varit, som tur det är.
 
Hej

Jag undrar om det är någon här som vet något om Nyfunkishuset (Svartpanel och ljus puts.) med garage. Enligt vad jag har hittat på Alsikebolagets sida så ligger det i "Violgubben", 1:502 eller 1:503 kan det kanske vara?

Det är iaf ett av de första husen "uppe på åsgatan" om man svänger in innan förskolan "Spillkråkan" vid Skanskas inhängnade maskiner och fortsätter upp för backen, huset ligger då på vänster sida.

Jag är lite för blyg för att plinga på och ställa frågor om det är arkitektritat eller ett kataloghus.

Ni kanske finns här tom.?

Mvh

Andreas med familj.
 
Hej hobbes79!
Vi tror att det är Sävsjös Villa Ark 2:1 som man har utgått ifrån.
Sedan är den säkert modifierad på olika vis.
 
joaf skrev:
Hej hobbes79!
Vi tror att det är Sävsjös Villa Ark 2:1 som man har utgått ifrån.
Sedan är den säkert modifierad på olika vis.
Tusen tack, kvällen är räddad och jag slipper störa.

/A
 
Tjena alla, vi kommer börja bygga i höst på 1:579, det blir en tvåplanare från Götenehus, delad entreprenad, så alla tips om fjärrvärme kontra annan lösning, bygglovskostnader, fyllnadsmassor, entreprenörer som är bra och värda ta offert från är välkomna. Hoppas kunna hålla er uppdaterade med hur bygget och det runt omkring fortskrider. Tack för en annars bra tråd. Andra som planerar att dra igång i höst?

/Mattias m familj
 
Hej Ernie

Det har startas upp en tråd för oss som ska bygga i etapp 3. Om du söker på Boängsåsen etapp 3 så lär du hitta den. Inte så aktiv tråd än men ju fler vi blir desto mer att skriva om hoppas vi! Välkommen.
 
Tjena alla Alsikebor! Finns det någon som kan rekommendera en snickare som är sugen på ett lite mindre jobb före den 1:a juli? :)
 
En fråga till. Fick en bokad tid i brevlådan från Sotaren - Åke Huss AB. Fler som fått denna? Ingen prisuppgift alls, bara en tid. Hur funkar det där med sotningen egentligen?
 
Man bokar sotning själv, har för mig att sotningen kostar runt 1600kr. Du kanske sa till dom att höra av sig efter ett år?
 
drgregur skrev:
Man bokar sotning själv, har för mig att sotningen kostar runt 1600kr. Du kanske sa till dom att höra av sig efter ett år?
Ok, tack för prisuppgiften. Skall kolla hur mycket de vill ha. Det är säkert så att jag bad dem höra av sig, bara det att jag har lyckats glömma bort det totalt :)
 
pratar man om trollen... fick också igår en sotnings lapp. Stod ju att de var i området vid det datumet och det vore bra om vi kunda sota då.. tss,, ja då ska det vara extra billigt då också, om de ändå har 10 andra i närheten som ska sotas.
 
Den årliga sotningen (som dom skickar ut så här) brukar ligga på ca. 300:-
 
du det stämmer, nästan :) 1600 var ju för besiktningen... Åke Huss tar 390:- nu när de kommer ut, ringde och kollade.
 
just det! Fick samma pris på 390 kronor. Låter ju helt OK....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.