Vad var det för erbjudande egentligen? Jag vill också ha om det är något bra! :)
 
Det var typ 279-299 för 10Mbit, ip-telefon och Tv (jag har bara Svt-gratiskanalerna+tv4 men sedan verkar jag ha fått Discoverykanalerna fast jag inte bett om det). Vet väl inte om det är specellt bra egentligen. Jag åtgår från att jag blev blåst som vanligt ;-). Jag har ändå inte några direkta planer på att flytta inom ett och ett halvt år och telefon, bredband och tv är som så mycket annat "bra att ha" ibland och ingen annan lär vilja dra in fiber åt mig gratis inom det tidsperspektivet.
 
Redigerat:
Tjena alla! Jag blir galen på hantverkare. Norrorts Markservice var visst inget att lita på. De skulle börjat bygga vår mur i måndags enligt skriftlig överrenskommelse och har varit inbokade sen flera veckor tillbaka (och avstämt senast i måndags morse). Nu har vi köpt all sten och häck men i tisdags lunch meddelade att de inte tänker komma. När jag ringer lägger de på luren i örat. Alltså - varning för Norrorts Markserice. Är nu i akut behov av någon murbyggare så att inte häcken dör. Några tips?
 
T
Tjänsten Telia Personlig hemsida ingår i Telia Bredband abonnemang, Telia kommer dock att ta bort tjänsten helt och hållet fr.o.m. 31 december 2009, utan att sänka månadsavgiften! Man tar alltså bort en tjänst som ingick i avtalet när man tecknade den men tar nu bort den utan att sänka avgiften eller kompensera oss stackars konsumenter med något annat.:mad:

En viktigt sak att tänka på i samband med detta är att om ni har hemsidor placerade på Telias servrar, ladda ner och spara det som ni vill behålla i god tid innan den 31/12 2009 för sedan kommer alla era eventuella filer/hemsidor att raderas av Telia.:mad:

Fy skäms ´Telia, kommer att säga upp mina samtliga tjänster hos er så snart bindningstidena går ut. :p
 
Ja, läste också det. Vad finns det för bra alternativ till Telia just nu?
 
Visst kan man (om man orkar) pusha för att Telia ska sänka priset då dom tar bort funktionalitet .... men .... deras övriga tjänster (jag har bredband, tv & ip-telefoni) har funkat klockrent i ett år nu. Jag har inte haft några driftstörningar som stört mig alls.
 
T
Såg idag att Älvsbyhus har hamnat i svarta listan efter att ha vägrat följa Allmänna Reklamationsnämdens (ARN) beslut. Alltså en kraftig varning till alla som bygger eller tänker bygga genom detta företaget.

Såvitt jag vet finns det inget seriös företag som inte följer ARN:s beslut. q(;^;)p

Detta säger mycket om ett företags inställning gentemot kunden och rättsystemet.
 
SkanDALKIA? Har ni sett prisändringen? Ett smart sätt att ta mer betalt när husen blir mer energieffektiva, folk eldar med ved eller installerar solpaneler. Imorgon ringer jag och meddelar att jag säger upp mitt fjärrvärmeabonnemang (efter jag har kollat vad det kostar att koppla ur fjärrvärmemodulen i pumpen)!
 
Det beror på vilket värmesystem du har i huset! Vad har du?
Räknade fram att man måste förbruka minst 27000kWh fjärrvärme om året för att man skall tjäna på den nya prisändringen. För alla andra blir det dyrare. Kan det verkligen stämma? Hur många sådana "normalvillor" finns det egentligen i Alsike? Typ 0?
 
Då har vi samma lösning och jag resonerar precis som du! Tyvärr är det inte bara att stänga av i mjuvaran utan elpatronen måste fysiskt kopplas in eftersom den kopplas bort när man sätter ansluter fjärrvärmemodulen. Iaf är det så för in IVT490 + IVT630. Men det kan väl kosta en 1000-2000 spänn och det är det värt. Det var just av denna anledning som jag inte ville binda mig enbart till Dalkia. Det är som upplagt för monopolbeteende.
 
Ännu märkligare är att priserna började gälla för 20 dagar sen!? Tack för den goda framförhållningen. Inte för att jag tänker bråka om den saken, men är det inte hål i huvet att informera om priser efter att de börjat gälla? Är det då OK att jag informerar om att min uppsägning började gälla från Okt 2009?
 
Jaha, det här var ju jäkligt irriterande, här ska man precis flytta in och så kommer Dalkia med sånt här trams...
 
Vilken tänkte du anlita för bortkopplingen? Kan dom IVT också?
 
Kan någon här vara snäll och förklara om det är rimligt för 9700kr i btggstrom mellan 1 nov-31 december? Vi är i slutfasen av byggandet så byggfläktar går ju...men är detta rimliga siffror? Vad säger någon med erfarenhet?
 
En byggfläkt brukar ligga på 10kW => 240kWh/dygn och över två månader. Tja tyvärr ingen omöjlighet. Jag tror jag hamnade där någonstans också i byggelen också. En sådan där sak som man lätt missar i byggkalkylen. Sedan blir det väl typ 18papp för den slutlig inkopplingen av elen också och 15papp fiber till telia om man inte kör mobilt.

Edit Kollade upp byggelen: 13662kr 8öre varav byggelinkoppling för 2850. Sedan kom som sagt 16 ampersäkringen för 18000.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.