rqu skrev:
Precis, så här ska det se ut...
[bild]
då har jag den nya modellen på mina dörrar. Tackar. men detta gör ju det ennu enklare att se om det går att öppna. Bara lysa i dörrspringan och se om det är en ring eller inte innan tjuven tar fram ett bladmått eller går vidare, :p
 
Pepparkaka skrev:
H_L - även vi fick missfärgning av L-järnet, och låsen byttes utan någon argumentation.
Då är det bara för mig att hoppas att mina lås byts ut också. Gör de det så är jag nöjd. Eller i alla fall inte missnöjd. :)
 
Alltså, vid leverans av ett nytt hus... ska man gå på husleverantörer, eller direkt på ASSA om det visar sig att man har det dåliga låset?
 
så där...då har jag fått ett nytt lås..
gick ju snabbt,ringde till assa och klagade..på att plåtbiten inte passade.
1 timme senare kom låskillen..
 
Johnny Viking skrev:
Alltså, vid leverans av ett nytt hus... ska man gå på husleverantörer, eller direkt på ASSA om det visar sig att man har det dåliga låset?
Egentligen skall man gå via den som sålt produkten, och därför gå till hustillverkaren. Det hoppade vi över, och gick direkt på ASSA. Det funkade.
 
A det visade sig iaf att de låsen som vi har fått är markerade med 2000/0 så därmed är det "omöjligt" att dyrka? :)

Alltså, jag behöver inget bläck som skyddar låset?
 
Låssmeden var här, svor en ramsa över assa och bytte låset !
 
Johnny Viking skrev:
A det visade sig iaf att de låsen som vi har fått är markerade med 2000/0 så därmed är det "omöjligt" att dyrka? :)

Alltså, jag behöver inget bläck som skyddar låset?
Är det en 0:a/ring under 2002 på ditt lås så är det 'petsäkert' iaf. :)
Enligt de tester som är utförda.
 
A
Så, nu har låssmeden varit här och bytt ut dåliga Assa-lås till nya. När jag väl fick tummen ur och ringde så kom de väldigt fort och gjorde jobbet.
 
Enligt låskillen som var här så skulle alla som 'gnölade' få sina lås bytta enligt order från ASSA.. så dom kanske har insett.. även om det känns lite sent.
 
Kanske direktiv från den nya VD:n?
 
A
FredrikR skrev:
Enligt låskillen som var här så skulle alla som 'gnölade' få sina lås bytta enligt order från ASSA.. så dom kanske har insett.. även om det känns lite sent.
Det stämmer för mig i alla fall, jag "gnölade" och vips så kom de och bytte.
 
Nu är även mina kistor bytta. Inga opponeringar eller ifrågasättande från låskillen. Skönt att kunna glömma detta nu.

Mina var dock märkta på annat sätt än bara en ring (o) under "2002". Istället var där ett oändlighetstecken (en liggande 8) samt beteckningen "TR29".
 
H_L skrev:
Nu är även mina kistor bytta. Inga opponeringar eller ifrågasättande från låskillen. Skönt att kunna glömma detta nu.

Mina var dock märkta på annat sätt än bara en ring (o) under "2002". Istället var där ett oändlighetstecken (en liggande 8) samt beteckningen "TR29".
Det kanske var två nollor? TR29 är väl den nya testmetoden SSF har utarbetat?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.