15 285 läst · 19 svar
15k läst
19 svar
Alternativ till Loctite
Sida 1 av 2
Err...jag har nog tittat på fel förpackningsstorlekar, 492+moms fick jag för den minste förpackningen som fanns, utan att nämna storlek på denna..50 ml ser jag nu att det var. Tackjoflopp skrev:
Biltema har skruvlåsning, 29,90 för 3 ml.
Den har funkat kanon när jag har använt den: http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=83211
Den har funkat kanon när jag har använt den: http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=83211
Produkter som diskuteras: "skruvlåsning"
Skruvlåsningslim
Skruvlåsningslim är utformade för att säkra och försegla bultar, muttrar och skruvar för att förhindra lossning, läckage och korrosion. Dessa är perfekta för tillämpningar där det finns höga vibrationer som kan leda till att
Läs mer
Blånor el. blår (plur.) korta el. grova fibrer av lin eller hampa. Rörmockare kallar det för just blånor. Kan användas ihop med pasta eller ännu bättre med schellack. Bör ersätta tejp då man vill kunna efterjustera två gängor i förhållande till varandra.
Ett snabbare alternativ, jämfört med tejp, är Locktite om den används på rena gängor. Men ihopdragen gänga kan inte justeras! Möjligen inom några sekunder).
per
Ett snabbare alternativ, jämfört med tejp, är Locktite om den används på rena gängor. Men ihopdragen gänga kan inte justeras! Möjligen inom några sekunder).
per
Shellack är väl oerhört dyrt. Görs ju utav sekret från insidan av skalet på vissa kinesiska skalbaggar (därav namnet).
Till rörgängor går det väl bra att använda kokt linolja och blånor av lin.
För att hindra muttrar från att vibrera loss är anaeroblim av typ Locotite rätt material. De billiga nonameprodukterna fungerar lika bra som originalet men kostar nästan ingenting numera. Bara att passa på så man inte råkar limma ihop fingrarna.
Till rörgängor går det väl bra att använda kokt linolja och blånor av lin.
För att hindra muttrar från att vibrera loss är anaeroblim av typ Locotite rätt material. De billiga nonameprodukterna fungerar lika bra som originalet men kostar nästan ingenting numera. Bara att passa på så man inte råkar limma ihop fingrarna.
Produkter som diskuteras: "kokt linolja"
Linolja kokt Ottosson
Skydda ytor mot vatten m.m.
169 kr inkl moms
Läs mer
Jag har inte heller märkt att noname-skruvlåsning av olika slag skulle vara sämre än loctite, däremot inbillar jag mig att det kan det skilja på förpackningar, jag har loctiteflaskor som passerat 15 år som fortfarande håller och funkar, kan inte svära på att nonamegrejerna håller lika bra, men då har ju det det goda med sig att man får färska grejer automatisktholmertz skrev: