Theofils i Malmö och Göteborg har öppet hus 23-25 april (nu på torsdag-lördag alltså). 8-17 torsdag o fredag, 9-13 lördag.

Festool kommer att närvara på torsdag och fredag (23 o 24), men inte lördagen, med sina prylar, själv kommer jag att spana in o ställa lite frågor om det nya FS-PA parallell-anhållet för sänksågarna, samt fördjupa mig lite i MFS-fräs-schablonen tänkte jag.

Tänkte att det kunde vara trevligt att träffa lite andra byggahusare o snacka lite verktyg och så. Exmeplvis skulle vi kunna kolla på verjktyg på theofils och sen sticka och äta något, och snacka mer verktyg tex:)

Någon som är sugen? Lämplig tidpunkt?
 
Daniel, du kan passa på att fråga vilken hastighet som är lämpligast för en metallsågarfetoolklinga;)
 
Hade varit kul att träffas absolut! Jobbar i Lund så det är nära och fint... Ska kolla så inte det är min barnkväll :-S
 
Jag har planer på att ta mig dit, har redan beställt kampanjkatalogen ;) För mig funkar nog vilken dag som, gärna tidig eller sent på dagen.
 
phl skrev:
Jag har planer på att ta mig dit, har redan beställt kampanjkatalogen ;) För mig funkar nog vilken dag som, gärna tidig eller sent på dagen.
Som student-dagdrivare så röstar jag för eftermiddagen! Torsdag eller fredag är ok för mig vilket som.
 
Daniel_N skrev:
Som student-dagdrivare så röstar jag för eftermiddagen! Torsdag eller fredag är ok för mig vilket som.
Vore kul att träffas.

Torsdag är det enda jag skulle kunna greja, men inget jag kan garantera. Förmiddagen kan gå, men jag kan inte garantera en tid, så hellre eftermiddagen. Bör kunna greja runt halv två.

--- Mats ---
 
mattiasp skrev:
Daniel, du kan passa på att fråga vilken hastighet som är lämpligast för en metallsågarfetoolklinga;)
Hmm..jag fick faktiskt svar på den frågan av folket på festool i malmö för ett tag sedan (3-4000 rpm), men så när jag letade efter tråden för att rapportera så hittade jag ingenting?

EDIT: inser nu att FOG:en är den skyldiga...
 
Redigerat:
Tar vi torsdag eftermiddag kan jag hänga på och krubba lite efteråt oxo. Torsdag lunch kan jag inte.
 
Med tanke på mats o phls inlägg så röstar jag för torsdag em!
 
skall man ha namnskylt på eller .....festoolnördar har väl ett visst smajl på läppen som ej går att ta miste på antar jag.
 
Redigerat:
Inte bara Festool-demo på det "öppna huset". Fick för mig att de skulle dema Hammer-maskiner och kanske Felder, har jag fel? Efter att ha spanat i Hammer/Felder-katalogerna insåg jag att smajlet på läppen kan bli ytterligare lite speciellt ;)
 
phl skrev:
Inte bara Festool-demo på det "öppna huset". Fick för mig att de skulle dema Hammer-maskiner och kanske Felder, har jag fel? Efter att ha spanat i Hammer/Felder-katalogerna insåg jag att smajlet på läppen kan bli ytterligare lite speciellt ;)
Du har rätt, det var en Felder/Hammer-katalog med i "öppet-hus-utskicket" som damp ner i brevlådan förra veckan. Smilet är brett tills fakturan kommer, men det kostar ju inget att titta. Initialt i varje fall... ;)

Daniel, jag dyker också upp om jag kommer ifrån jobbet i tid - jag lär hitta dig om ni är kvar.
 
bygga_bo skrev:
Du har rätt, det var en Felder/Hammer-katalog med i "öppet-hus-utskicket" som damp ner i brevlådan förra veckan. Smilet är brett tills fakturan kommer, men det kostar ju inget att titta. Initialt i varje fall... ;)

Daniel, jag dyker också upp om jag kommer ifrån jobbet i tid - jag lär hitta dig om ni är kvar.
Vi verkar alltså sikta på torsdag eftermiddag. Kan vi hitta en ungefärlig tid med?

--- Mats ---
 
Om vi vill sikta på att käka efteråt känns det ju som att senare eftermiddag är mer lämpligt. Typ 15.00-15.30 eller så. Då hinner man dessutom få något gjort på jobbet oxo ;)
 
phl skrev:
Om vi vill sikta på att käka efteråt känns det ju som att senare eftermiddag är mer lämpligt. Typ 15.00-15.30 eller så. Då hinner man dessutom få något gjort på jobbet oxo ;)
Det passar mig fint
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.