Thomas59
jag har använt eminenta 2 ggr nu och måste säga att jag har varit mycket nöjd. Det har varit en överlåtelse besiktning båda gångerna.

första huset hittade vi en massa fel på och vi har en bekant som är mäklare hon fick kika igenom besiktningen och hennes kommentar var "oj vad noggrant! de här grejerna brukar aldrig besiktningsmän hitta" Det tycker jag var ett rätt bra omdömme

kusinen håller på att sälja deras gård och det har varit många många besiktningsmän där och de sa som säljare att det var enorm skillnad på dem. anticimex mer eller mindre sprang igenom byggnaden medans andra tog mer eller mindre hela dagen på sig.

anticimex har jag aldrig hört något bra om och vad jag förstår har de väldigt låga utbildningskrav på deras besiktningsmän.

jag tycker de minst måste vara byggnadsingenjörer med rätt många års yrkeserfarenhet och med bra referenser.
 
kostnaden för besiktning är ju ganska låg i sammanhanget även om de på ett så gammalt hus hela tiden friskriver sig från ansvar för att huset är så gammalt.

dvs jag är både för och emot

Min besiktningsman slog ned på en spräckt klinkerplatta men missade ett helruttet fönster.
 
Blev det ett hus?
 
akhagen skrev:
Blev det ett hus?
Det blev köp till slut iaf :)
Vi känner oss nöjda med affären och ska slutföra affären den 14 april.
Vi har fått mer information om huset och det ska nog inte vara några problem i framtiden.
Inte mer än det underhåll och krav på ständiga förbättringa som hus kräver iaf.
Det blir byte av värme system ,nya fönster,nytt kök och lite andra projekt för att få huset som vi vill ha det.

Det är jobb med alla hus.. sen finns det förstås mindre roliga jobb med oförutsägbara utgifter som svider.

MVH mb7726
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.