Manberg skrev:
Dom får IG på hur man klippt till plåten på köksfläkten mot taket, hur kan man acceptera det där?
det är nog därför dom säljer huset har jag hört ;)

Zelda skrev:
Är det någon som kan förklara varför man har en dusch på balkongen? Speciellt som utgången var från badrummet...?
kanske tar en dusch efter att man har solat o svettats lite
så man inte "sk*itar" ner badrummet
 
Arkitekten har nog hoppats på något supermodernt, trendigt och lyxigt. Men resultatet är i mina ögon bara "suck"... Det är inte kul det där huset. Känns bara fel. Då ska jag tillägga att jag gillar nya och trendiga hus. Gärna kubiker och sparsamt möblerat på stora ytor.
 
Mikael_L
Men det är tydligt att det förmår väcka känslor ... ;) ;)
 
Ja det väcker iaf mina känslor då jag tycker det är väldigt synd att man inte lyckats bättre.
 
Fast jag tycker att huset är just lite coolt och att man faktiskt har genomfört formerna på själva huset på ett ganska konsekvent sätt.

Sedan kanske inte inredningen hjälper till för att framhäva det, snarare tvärt om. Men tänk om inredningen hade varit riktigt sjysst 60-talsstil. Då tror jag att det hade varit ett riktigt häftigt helhetsintryck.
 
När man bygger den här typen av villor så gäller det verkligen att vara högst upp på gödselstacken! :D
 
Jag kommer mer att tänka på termitstack än gödselstack. Gödsel är närande .... termiter undergrävande ...
 
Mikael_L
Hehe.

Bibloteket gillade jag faktiskt, lite synd att det mest verkar stå pocketböcker där.
Man borde åtminstone gå till Myrorna eller kupan och köpa ett rejält halvfranskt bokband, skit i innehållet, och ställa i någon hylla.

Jag tycker öht inte att det var så där väldigt förskräckligt, mest spretade det väl lite än hit och än dit.
Smak kommer inte tillsammans med pengar. Men jag skulle säkert inte lyckas bättre själv heller... :)
 
VEM TUSAN är det som lär ut till nya arkitekter att obehandlad playwood "bara blir vackrare och vackrare med åren" ....
 
Mikael_L
billy_baver skrev:
VEM TUSAN är det som lär ut till nya arkitekter att obehandlad playwood "bara blir vackrare och vackrare med åren" ....
Jag antar att du funderar på den grå fasaden runt entrén ...?

Jag kikade också nyfiket på det och funderade på om det möjligtvis var betong, med trästrukturen kvar från formen ...? (blästrad formplywood ?)
Men visst kan det vara som du skriver, helt enkelt obehandlad plywwod.
Jag ska kanske dra den moderna arkitekturen ännu ett steg då, och ha obehandlad masonit på mitt hus. :D

Har du sett obehandlad plywood på andra hus?
 
pinebar skrev:
Ett ganska coolt hus med rätt hiskelig inredning:
[länk]
Urrk!

Designen var ... annorlunda utvändigt.

Ivändigt kändes det som ett hotell

/K
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.