Är det redan 1:a Aprill?
 
Någon som har förslag på hur jag ska komma i kontakt med B&D?
De är så oseriösa i och med att de inte har direkta kontaktuppgifter på deras hemsida. Vill komma i kontakt med nån via mail.
Jag gick in på den här sidan och skrev att jag ville komma i kontakt med någon kvalitetsansvarig eller någon annan med liknande post. http://service.blackanddecker.se/Support/ContactBDK.aspx

Jag fick givetvis aldrig svar. Och de känns ännu mera oseriösa när de blandar engelska och svenska på deras sida.

Varför vill jag nå dem?
Jo för att jag äger en produkt ur B&D´s sortiment...(skäms), nämligen slipmaskinen Mouse... Köpte en för en massa år sedan, ungefär samtidigt som de släppte den för första gången. Och samtidigt köpte jag en massa slippapper till den till ett värde som översteg maskinen flera gånger om.

Första gången den gick sönder gick jag tillbaka till affären och fick en ny då det täcktes av garantin, motoren hade dött.
Andra gången så var det en plastbit som håller bottenplattan som gick sönder, det var någongång under 2005. Gick tillbaka men de vägrade då jag saknade kvittot, det försvann under första garantiärendet.
Jag bad om att få köpa endast plastbiten men de påstod att de inte tillhandhåller dessa reservdelar. Gissa hur upprörd jag blev just då... Vadå inte tillhandhålla... jävla idioter.

Eftersom jag hade så många slippapper så slog jag till och köpte en till i mitten av 2007 när jag såg en kraftigt rabatterad maskin utan väska och tillbehör. Även den gick sönder någon vecka senare, samma plastbit som håller bottenplattan, gick och lämnade in och fick en ny. Efter ett tag gick även den sönder, samma jävla plastbit och kvittot var borta.
Så köpte jag en till igen när det var rea på rea under juletider samma år. Var bara tvungen eftersom jag hade fortfarande en massa slippapper som översteg maskinens värde. Nu har även den gått sönder.. SAMMA plastbit!!!

Nu har jag alltså avverkat 5 maskiner, den första var motoren, resten var det plastbiten. Den sista maskinen köptes 2007-12-22 och kvitto finns. Så nu tänkte jag försöka blanda in konsumentverket & ARN, men vill kontakta B&D först och hota dem lite, antingen får de skicka plastbitar som räcker till hela maskinens livslängd eller så får vi göra upp juridiskt. För saken är klar, det handlar om konstruktionsfel eftersom plastbiten är helt klart underdimensionerad!

Nu tänkte jag jävlas med dem tills de kompenserar mig på något sätt och därefter blir det Festool DX 93 E-Plus eller något liknande.
 
  • Arg
civilingenjören
  • Laddar…
Det låter väldigt tråkigt binesh. Men kan du inte ringa numret till B&D som finns på eniro?

Och som vanligt när det gäller att man är missnöjd med något - var saklig och lugn. Kom ihåg att personen du pratar med inte är personligt skyldig, utan snarare någon som eventuellt kan hjälpa dig att rätta till vad företaget har gjort fel. Det kan mycket väl vara så att de första du får tag på inte har befogenhet. Be då, vänligt, om att få tag på deras chef, strular det så ut i växeln igen och försök få tag på nästa person.

I stora organisationer slår det aldrig fel - så småningom så kommer du att komma till någon som både har befogenheter, inte känner sig personligt påhoppad eller skyldig (och därmed hamnar i försvarsställning), och dessutom har ett kundperspektiv, och då kommer du att få hjälp.
 
  • Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
Du ska nog ringa dewalt, det är ju samma sk*tföretag... Här är lite info iaf.:

Black & Decker AB
Flöjelbergsgatan 1 C 431 35 MÖLNDAL
Telefon:
031-68 60 00
E-mail:
barbro.pamp@blackdecker.se
Webbsida:
www.dewalt-nordic.com

Om oss
Försäljning av elektriska handverktyg, hushållsmaskiner och trädgårdsmaskiner samt tillbehör.

Branscher
Elartiklar - Detaljister
Maskiner, maskinverktyg
Trädgårdsmaskiner, -redskap
Verktyg

Fördjupad kontaktinformation
Telefon:
031-68 61 00
Fax:
031-68 60 80
Fax:
031-28 71 93
Webbsida:
www.blackdecker.se

Företagsinformation
Organisationsnummer
556192-9760
Kommun
Mölndal
Län
Västra Götalands län
 
Jag hade ringt direkt om jag hade möjlighet, jag kan bara välja mellan mail eller brev. Förutom att åka dit och träffa någon förstås men det är osannolikt. Brev känns uteslutet då det kommer att ta riktigt lång tid.

Rättelse: Faktafel smög sig in på förra inlägget, Mouse kom redan 1998. Den första jag köpte var 2003, det var alltså första orangefärgade Mouse som begåvats med Gel-Tech.
 
Perfekt.. Jag ska maila Barbro omedelbart!
 
Binesh skrev:
Perfekt.. Jag ska maila Barbro omedelbart!
Varsågod.

Tog faktisk lite tid att hitta denna information. Mycket dåligt av Black & Decker/dewalt. Ännu en anledning att hata B&D
 
Sagt och gjort. Nu får vi se vad det här leder till... Egentligen bryr jag mig inte så mycket om just den maskinen för jag har slutat köpa skit sen några år tillbaka. Det är mer av principskäl jag är ute efter dem.
 
Vad är det för storlek på de där papprena? Kanske finns det en riktig maskin som de passar till? Kanske en Festool DTS 400 EQ? eller motsvarande Dewaltmodell?
 
Hm.. Jag vet att det finns några tillverkare som säljer passande maskiner, Bosch PSM 80 A och nån CoTech. Anledningen till att jag höll mig vid B&D var reservdelstankar och priset... Oerhört dumt inser jag nu.

Edit: Jag mätte slippapprena och de var 100x140 mm, Festool DTS har 100x150. Jag vet inte om det är samma typ men nog ser Festoolen intressant ut. Kan mycket väl bli nästa maskin...
 
Redigerat:
Hur länge tycker ni man ska vänta på att få svar? Har inte hört ett pip från Black & Decker tanten Barbro... (Jo hon är en tant, 64 år och 153 dagar gammal)
 
Mikael_L
Då kan du nog inte vänta allt för länge, hon går snart i pension! :D
 
Binesh skrev:
Edit: Jag mätte slippapprena och de var 100x140 mm, Festool DTS har 100x150. Jag vet inte om det är samma typ men nog ser Festoolen intressant ut. Kan mycket väl bli nästa maskin...
Det här forumet är farligt. Nu ligger en beställning på en DTS 400 EQ-plus samt 100 st Brilliant 2, korn 100, 100 st Brilliant 2, korn 180 och 100 st Brilliant 2, korn 240 hos min lokale festoolskojare. Han skall ju också leva...
 
mattiasp skrev:
Det här forumet är farligt. Nu ligger en beställning på en DTS 400 EQ-plus samt 100 st Brilliant 2, korn 100, 100 st Brilliant 2, korn 180 och 100 st Brilliant 2, korn 240 hos min lokale festoolskojare. Han skall ju också leva...
Grattis, det är verkligen en riktigt trevlig maskin att jobba med! Får du den att fungera på ett bra sätt på lägre varvtal så skriv gärna här.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.