3 660 läst · 37 svar
4k läst
37 svar
Dolt fel? Avloppsrören ligger bara ca 15-20 cm ner.
Nu lär jag bli påhoppad av Almen :- ) men jag tror att det bör kunna konstateras vara ett fel för att vara dolt fel.
Fast å andra sidan får ni ju problem.....Har inte rören spruckit? is mer volym än vatten?
Fast å andra sidan får ni ju problem.....Har inte rören spruckit? is mer volym än vatten?
Redigerat:
Jag tror tio_pepe har en poäng.tio_Pepe skrev:
Om fallet är tillräckligt så borde väl inte tillräckligt med vatten ligga kvar så länge att det fryser i röret (iaf inte så mkt att det bildas en propp)?
Och om fallet är fel - då har du ju en skada (gräv upp gör om) och ett underlag för att gå vidare - dock måste du ju mäta det först (elelr få det mätt av yrkesman om du tänkt att dra det upp till stämning )...
/K
Huset är köpt som ett permanentboende.
Har även funderat på om det skulle vara så att det är för lite vatten, men vi har inte bytt toastol.
Det kostar ju 1200 kr varje gång man ska ringa efter en slamsugare, så man är inte allt för sugen att spola ner 10 liter varje gång.
Det fungerar ju för grannarna som har likadant system, grannarnas hus är byggt av bygga av samma byggare.
Har även funderat på om det skulle vara så att det är för lite vatten, men vi har inte bytt toastol.
Det kostar ju 1200 kr varje gång man ska ringa efter en slamsugare, så man är inte allt för sugen att spola ner 10 liter varje gång.
Det fungerar ju för grannarna som har likadant system, grannarnas hus är byggt av bygga av samma byggare.