Hej jag ska måla mitt garage golv, Men jag skulle vilja ha lite tips om någon bra färg
så slitstark som möjligt då jag ska använda garaget till mek, pris är inte så viktigt.

garagegolvet är gjutet för snart 2 år sedan då användes en helikopter för att få slät yta och då undrar jag om man behöver rugga upp ytan innan man målar? mvh mange
 
  • PICT0345.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har två burkar epoxi över. Tioliters med härdare. Synd att du inte bor i gbg, då hade du fått dom av mig.
 
Hej ja det var ju synd. funkar det bra med den färgen? vart har du köpt den?
 
Färgen släpper på mitt golv. Anledningen lär vara att golvet skulle syrats före målning, det blev aldrig gjort. Jag vet inte om det menas att syra med 10% saltsyra, likt en tegelvägg, eller någon variant. Det kan vara så enkelt att det är vägsalt från bilen som fräter bort färgen.
Kolla upp detta så du inte kommer i samma situation.
 
Vi har målat med epoxi inne på industrigolven inne på Volvo, SKF, Ericsson, mm, mm. Rent generellt så är det den bästa målade lösningen. Sen kan man väl diskutera om klinkers kanske är lika bra eller bättre, men det är en helt annan fråga.
 
Men vad var det för sorts epoxi alltså vilket märke?
 
Den stora frågan är väl egentligen vad du skall använda garaget till?
Investera efter behov :)
 
Ja det skrev jag garaget ska användas till mek med diverse bilar mm
 
2 komp epoxy färd är utan tvekan bäst... Oljespill m.m. blir inte ett lika stort problem längre.
 
Håller definitivt med om det.
Måla 2 ggr.
Du kan hälla i lite vatten i färgen första gången.
 
Redigerat:
okej det får nog bli så. speciellt märke ni rekomenderar eller spelar det mindre roll?
 
danne007 skrev:
Håller definitivt med om det.
Måla 2 ggr.
Du kan hälla i lite vatten i färgen första gången.
Jo, men inte bara hälla hur som helst. Beckers epoxi skall spädas med 10% första gången. (iallafall för tre-fyra år sen.)

Men. Frågan är om du skall göra detta själv. Finns en intressant tråd där detta togs upp;

http://www.byggahus.se/forum/faerg-...en-faerg-till-kaellarvaeggar-kaellargolv.html
 
Jag är inne på att måla mitt framtida garage med biltemas golvfärg, jag läste runt lite och den verkar funka bra för bilmek, det är en vattenbaserad färg, vet ej om det är 2-komp men det antar jag..?
Hur som hellst, den verkar funka på nyligen gjutet golv utan att man ska göra nå förarbete & sedan hålla bra. Jag räknar med 5000 kr för nästan 100 kvadrat..
 
En sak jag kom att tänka på, hur mår golvfärg av svetsstänk från MIG/MAG i garage osv? Någon som vet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.