Beställde en Multimaster med lite tillbehör från Axminster för ett antal veckor sedan. Leverans till dörren några dagar senare. Kändes väldigt snabbt.

Beställde en Hitachi Borrhammare (PC3) från Lawson-His för ca två veckor sedan. Har inte sett till den ännu. De har tyvärr inte heller dragit pengarna runt nyår då pundet var som lägst... Kanske bra dock om de beslutar sig att inte leverera.
 
Det är märkligt vad det kan vara billigare utomlands

Exempel JET 16-32 valsputs + matar matta i gummi+ förlängningsbord+ 8 st papper ink frakt till dör ca13000 kr Axminister

Samma i sverige från generalagenten (ejca) utan papprena håll i er nästan 22000 kr

Det skiljer nästan 9000 kr det är helt sjukt mycket

Mvh Pär H
 
Håller med om de märkliga prisskillnaderna.
Även elhandverkktyg lönar sig att köpa från England. Axminster tar ungefär halva priset för t.ex Boschs kexmaskin. 185 pund * 12.30 = 2275 SEK plus några hundringar i frakt från England. 4195:- hos DUAB! Moms (VAT) inkluderad i båda priserna.
 
Viss prisskillnad har ni i momsen, svensk moms är 25%, engelsk är de närmsta två åren 15%. Dock förklarar varken momssatsen eller pundets växlingskurs de höga priserna!
 
Tack för era tips i tråden! Det uppskattas. Fyll gärna på med länkar och erfarenheter.


/Mattias :)
 
Har handlat av Axminster 2 ggr nu under kort tid. Väldigt bra och väldigt professionellt! Första gången var det sändning som vägde under 10 kg vilket innebär fastpris på frakt, nu sist var sändningen på betydligt mer i vikt så då fick jag en offert på vad fraktpriset skulle hamna på innan dom gick vidare i behandlingen.
Mkt bra att ha att göra med mao.
 
Masses skrev:
Har handlat av Axminster 2 ggr nu under kort tid. Väldigt bra och väldigt professionellt! Första gången var det sändning som vägde under 10 kg vilket innebär fastpris på frakt, nu sist var sändningen på betydligt mer i vikt så då fick jag en offert på vad fraktpriset skulle hamna på innan dom gick vidare i behandlingen.
Mkt bra att ha att göra med mao.
För att kunna jämföra med andra handlare... vad hamnade frakten på sist, och hur mycket vägde dina prylar?
 
Har också handlat flera gånger från Axminister, allt har fungerat klockrent, snabba leveranser etc
Bra mailkontakt med deras utlandssäljare.
Kan bara säga gott om dem och kommer absolut att handla fler gånger därifrån.
 
Såg att PS-tools.com hade "price match guarantee" på deras Festool grejjer
 
Nämde tidigare att jag handlat av Lawson-HIS och att det tagit lite tid. Visade sig efter påstötning (inte blixtsnabba att svara dock) att det var en av mina artiklar som var restade. Väntar hem det vilken dag som helst.
 
Pundet har lugnat ner sig lite igen. Livekursen innan de stängde var strax under 12kr.
http://www.finanslinker.net/saxo_gbpsek.html
Man kan först se utvecklingen när de öppnar finnansmarknaden igen tror jag,

/Mattias
 
Pundet går åt rätt håll. Pundet droppar. 11.65kr/pund enligt länk ovan.

Passade på att fira detta med min första order från Lawson :)

/Mattias
 
Handlat två gånger från Axminster. Första köpet var nya Fein i låda med tillbehör. Motorn dog efter några timmars användning. Talade med dem i tel och via mail. Fick skicka tillbaka maskinen (utom låda o tillbehör) och fick snabbt en ny på posten utan några problem. Frakten betalades också. Lite kul var att den nya kom i en komplett låda med alla tillbehör. Så med tanke på vad dessa kostar så blev det en riktigt bra affär.
 
Två timmar!!! Antingen körde du stenhårt med en 230mm kapklinga :) eller så var det ett riktigt måndagsex... Fast måndagsex finns det ju alltid. Hoppas bara slippa uppleva det, so far so good.

Har själv bara bra saker att säga om Axminster. Snabbt och prisvärt då jag beställt.
 
Beställde en Makita SP6000 Sänksåg med 2st 1400mm skenor och koppling
http://www.axminster.co.uk/product.asp?pricing=INC&pf_id=656310&
£292.64 (3427 SEK)
Makita B05021 Exenterslip
http://www.axminster.co.uk/product.asp?pricing=INC&pf_id=797254&
£64.34

Sub Total: £356.98
Delivery: £18.55
VAT Included £48.98
Grand Total £375.53

Pundet 11.71 x 375.53 = 4397 SEK inkl frakt för båda maskinerna

Billigaste jag hittat i Sverige är 8535 SEK + frakt

Alltså ungefär halva priset.

Visst ville gjärna ha en festools sänksåg istället men har svårt att motivera prisskillnaden.
Såg att SMSservice har ett erbjudande på Festols dito med extra skena för 4995 + moms (6243:) vilket blir 2817:- dyrare än Makitan från Axminster
Till ordinarie pris så skulle Festools paketet kosta nästan 9000:- så SMSservice erbjudande är ändå helt ok

/Patrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.