Immobil skrev:
Tackar för snabbt svar!
Hur hög är den högra porten?
Det vet jag inte just ikväll....skall ja kika på imorgon om ja kommer ihåg:D
 
PeddaIndian, har du fått nån snö än så man får se en ny film in action? Den håller ett j-kla varv så den borde kunna slunga iväg det en bit... (lär även virvla en del om det kommer pudersnö för den delen)
 
Bjurran skrev:
PeddaIndian, har du fått nån snö än så man får se en ny film in action? Den håller ett j-kla varv så den borde kunna slunga iväg det en bit... (lär även virvla en del om det kommer pudersnö för den delen)
Hej. Det har tyvärr inte kommit nån snö än, håller på med lite småfix nu och sedan skall den målas i veckan, blir att måla ramen och lite andra delar på jobbet med spruta.

Återkommer med bilder.

mvh.PeddaIndian
 
Hej på er!

Var ju ett tag sedan man uppdaterade här nu. har tyvärr inte haft tid sista veckorna att bygga nåt på mina konstruktioner.

Men skall bygga vidare kommande vecka:)

Idag tog jag lite kort på min pappas Partner(14,5hk hydrostat) åkis med egenbyggt snöplogblad som är tryckluft-styrt(höj/sänkbart, kan vinklat från höger till vänster med luftkolv oxå) Trycklufts-tankarna bakom sitsen är 2st 24liters tryckluftstankar:)

Här är lite bilder.
 
  • pappas-nr1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • pappas-nr2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • pappas-nr3.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • pappas-nr4.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Vardagsrum och 1 till
  • Laddar…
:eek: Är hjulen, bak på tankarna en säkerhetsåtgärd,
om han skulle få för sig att köra på bakhjulen? :rolleyes:

Wheeeeeeelie...:D
 
:rolleyes: Funkar lysrören som golvvärme?:confused:

För bättre effekt, ta av wellpappen. :)
 
Immobil skrev:
:eek: Är hjulen, bak på tankarna en säkerhetsåtgärd,
om han skulle få för sig att köra på bakhjulen? :rolleyes:

Wheeeeeeelie...:D
haha hjulen sitter där för när han plockar bort tankarna som är sammansvetsade så kan man köra runt hela paketet smidigt.
 
Immobil skrev:
:rolleyes: Funkar lysrören som golvvärme?:confused:

För bättre effekt, ta av wellpappen. :)

haha......nej vet inte varför han lagt lysrören där.:D
 
Har ritar cad-ritning på spetsplog idag till min traktor. skall börja bygga om nån vecka......skall stå klar och inte snöslungan fungerar:)
 
Varit iväg nu idag och handlat en marinplywood-skiva till flakbotten till släpkärran. 12mm tjock och med måtten 950x1500mm. tog med blank yta(plastad) kostade 250kr.

Kommer bilder vid montering antingen idag eller imorgon.
 
Skall hyvla till skivan imorgon och skruva fast den i ramen. kommer bilder imorgon!
 
Var är bilderna?:rolleyes:
 
Sådär nu är jag tillbaka. Varit lite upphåll med en massa annat och göra.

Här kommer bilder på kärran färdig med flakbotten monterad. 12mm vattenfast marinplywood.

Och idag har jag varit och inhandlat långlänkad (gods 4mm) kätting till snökedjor. Så har plockat av ena hjulen för att måtta/bygga dem.

Hade lite snö 3-5cm förra helgen och var då ute och körde lite med kärran efter. Gick kanonfint. Men märkte rätt snart att snökedjor är ett måste. och sedan när kedjorna är klara så monteras även hjulvikterna.

Inte kunnat skaffa plåt till vinkel-plogen än då kille som skall rulla/klippa den varit på semester i Thailand. Men de blir nog snart:)

Lite bilder.
 
  • Kärra-peddas-hva151-22.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kärra-peddas-hva151-223.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • peddas-hva-151-2008-12-020-utan-hjul.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du glömde väl inte att måla kanterna av skivan innan du monterade den?
 
Immobil skrev:
Du glömde väl inte att måla kanterna av skivan innan du monterade den?

Har jag tyvärr glömt:rolleyes: Men den är enkel att montera loss så får ta det en dag när ja hinner.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.