Hejsan , tänkte försöka få Er alla att bidra med lite bilder och därmed ideer på hur man planerar sin snickarbod eller verkstad. Hoppas Ni nappar och själva greppar kameran och tar lite bilder som Ni sedan klistrar i tråden!
Här kommer iallafall mitt bidrag. Samtliga skåp och byrån är hemmabygge - billigt och ibland måttanpassat!
Börjar få ordning på verktygskrokar etc. men det tar sin lilla tid. Försöker måla med ljus färg - helst vitt så att jag kan få lite "ljusterapi" under vinterhalvåret!
 
  • PICT00051.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT00061.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT00071.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Ante_asd och 1 till
  • Laddar…
Snyggt och prydligt! Avundas dig ordningen – är inte i närheten får jag erkänna. Hoppas du får rikligt med "ljusterapi" i vinter!

MVH
Ronnie
 
Tusan vad jag blir avundsjuk på alla dina skåp och lådor.
Hos mig är det ett enda dammsamlande på hyllor. Ännu skall tilläggas, jag jobbar på saken.

Skall försöka få till nån bild.
 
--Woodrat:
Stilig som bara attan. Har fortfarande själv inte funnit tiden till att inreda min lilla verkstad men grubblar mycket över upplägget på utrymmet. Jag är lite nyfiken på din hemmabyggda lådhurts, hur har du gjort lådorna? Är det vanliga lådor som sitter på expansionsbeslag? Vad är det för handtag?
 
Grymt snyggt ! sån ordning gillar jag...Skall bara göra badrummet färdigt först, sen skall jag börja i mina verkstäder. skicka in mer bilder!! Jag vill ha inspiration !
 
Roligt att få se! Fler bilder från fler snickarbos efterlyses. Tyvärr har jag själv ingen snickarbo...än...blir bilder när det kommer.
 
verktygsgurun skrev:
...Skall bara göra badrummet färdigt först, sen skall jag börja i mina verkstäder...
Verkar som att du har klart för dig hur man skall prioritera saker o ting här i livet... badrum i singularis och verkstad i pluralis ;)

Bra initiativ av woodrat att starta denna tråd! Jag står också i begrepp att inreda min snickarboa och all inspiration är välkommen.
 
Tummen upp!
Själv vill jag inte lägga upp bilder på mitt och då fattar ni hur det ser ut! ;)
 
Preussisk ordning och väldigt dyra och stöldbegärliga maskiner? =)
 
Hej igen! Kul att de flesta tyckte jag hade fint i min snickarbod. Jag försöker , som de flesta kanske noterat, ha full koll på mina verktyg och ha dörrar,luckor och lådor i mängder helst i ljus /vit) färg. Tanken är att det skall gå lätt att dammsuga av hela utrymmet utan en massa dammfällor och att jag också skall ha en bestämd plats för varje pryl = lättstädat och rationellt när jag snickrar och då det skall plockas undan.

Det finns ju en massa olika färdiga lådor/skåp/ förvaringssystem att köpa men antingen kostar de skjortan eller så är de av undermålig kvalité därför blev det till att tillverka själv, kul och lärorikt.
Hurtsen är tillverkad av Byggmax 60 cm hyllplan (bänkskivan och de fasta mellanväggarna), lådorna är tillverkade av 12 mm spånskiva och handtagen är tillverkade av trälister. Allt limmat och skruvat för max hållbarhet. Lådorna är monterade i Biltemas expansonsbeslag. När det är ett helt gäng av tex. lådor så blir det dyrt om man skall köpa t ex färdiga handtag eller expansionbeslag av annat märke än Biltema. Men....allt har hittills fungerat klanderfritt och om jag skulle bygga om idag igen så skulle hurtsen se likadan ut.

Tack för all feedback och när jag gör ytterligare förbättringar i boa så kommer det nya bilder. Ta nu och fatta mod Ni andra och posta lite bilder från just Er snickarbod!
 
Får väl gå ner i morgon och ta någon bild på misären =)
 
Här kommer 2 bilder av min snickarbod. Jag har en bit kvar till Woodrats boda men jag kommer nog dit en dag. Vet inte om det kan ge så mycket idéer men någon kanske har några idéer att ge mig. Det är ena halvan av ett dubbelgarage och jag ska snart fixa en vägg i mellan delarna och sedan få ihop rörsystemet till spånsugen. Sen ska jag börja snickra lite också. Och det är ny städat, det är säkert.
 
  • IMG_5341_web.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_5342_web.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Wow.

Hos mig ser det ut som om någon slängt in en handgranat...jag skäms jämnt inför mig själv när jag hittar maskiner som jag glömt bort och köpt dubletter av för att jag inte har ordning på grejerna. Hur sjukt är inte det?

Dessutom inga billiga grejer....slarvig.

I varenda verktygssats saknas 13 mm hylsor. ...var försvinner de??
 
  • Gilla
Johnny Glader Hellebladh
  • Laddar…
Cheesus skrev:
I varenda verktygssats saknas 13 mm hylsor. ...var försvinner de??
Jag har det problemet också! :)
 
Inte jag, eftersom jag har ett överskott av 13-hylsor. Kanske är de era? :rolleyes: :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.