har en mf-135 en underbar traktor, funderar på en bakskopa nu, är det ngn som har tips på
vcar man kna köpa en kring göteborg, och en bra modell. SChaktblad saknas också ännu
men vintern har ju varit mild, puhhh. Kan man sätta på kellfris 230 mellanmodell eller skall man satsa på
den minsta 210 an??
 
Köp inget smalt snöblad, det går alltför tungt. Ju mer man kan vinkla bladet ju lättare går det. Kellfri´s 230 blad verkar fint , men det var rätt dyrt. Bakskopa finns i många fabrikat, t.ex Trejon, bara den är lika bred som traktorn är de lika bra allihop.
kolla på blocket.
 
Har just blivit ägare till en John Deere 2040S från 86. Trima lastare med 3e funktion. Är toppennöjd, så smidig trots fyrhjulsdriften. Behöver dock lite kärlek för att bli i riktigt gott skick. Men det jobbar jag på.
Tack för mej :)
 
JD skrev:
Ferguson 35 med Bergsjölastare.
Förutom tidigare nämnda 35:a, så finns numera även en Volvo bm616 (traktorgrävare) i samlingen.
 
Milkshaken
För en månad sen blev jag ägare till en MF 40 R -70... Ja en traktorgrävare byggd på 135-cahssiet. Killen ville behålla grävagget för att sätta på 3-punkten,, men fick med frontlastaren iaf.....
Traktorn är med sk, converter, alltså 2 vxl, +H-L sen sköter du fram o back med pedaler...
Tyvärr så har jag inte fått igång den än, startmotorn är gången i den, haft den inne hos en bil-el...

Beställt en ny,,,, Vidare ska det bytas delar i vattenpumpen, då denne har lite inkontinens....

En o annan slang lär bytas oxå....
Ja varför köper man då en sån??? Jo jag har intresse av gamla traktorer, har letat länge till rätt pris och äntligen funnit vad jag sökt...
jag ska ha den till att köra ut en massa matjord i trädgården, (Gräsmattan e som värsta mount everest, ska ha den till att plocka upp och köra ut nya plattor i gången, ska ha den till att hämta ved, ska plocka ned tegeltaket och upp med nya pannor med den, ska ha den till att röja snö....
Till er som alltid bara sett att man måste ha en praktisk nytta av saker o ting... Det är ju så att man hittar hela tiden nya saker som går att utföra på ett smidigt sätt... Tex med en traktor... Ibland måste man unna sig saker o ting som man varit intresserad av... Man vill ju inte dö nyfiken.....
 
jag har haft en ferguson 35a, det var en perfekt trädgårdstraktor, liten och smidig och lätt och ändå hyfsat stark till snöröjningen...
 
  • Gilla
ylven
  • Laddar…
Haagbard skrev:
David Brown D31 -58
Snabb å bra traktor, har startat den utan varken motorvärmare eller glödstift vid -9°
Tyvärr lite svårt att få tag i delar i sverige.......om man nu mot förmodan skulle behöva några ;)
Det var ju lite snålt att först inte visa någon bild på underverket ;)
En sann vän som var gratis mot avhämtning 40 mil bort, på kärran sitter flygplansdäck med max hastighet 300 km/h eller så :D
2u3zi88.jpg
 
Det var ett tag sedan vi jämförde traktorer. Har ni köpt något nytt eller har någon ny medlem tillkommit?
 
Ja, faktiskt! Jag har en VOLVO T24 1954 års modell. Hittade en frontlastare på ett ställe, helt oväntat, men det var ett välkommet tillskott! Den fungerar perfekt, förutom lite läckage här och där, men vad gör det. Min kära sambo kan knappt bärga sig innan vi fått ordning på ladan så skönheten (alltså traktorn) kommer under tak - hon tycker den är så förb....t ful så hon vill slippa se den :D

Jag blir lika impad varje gång jag startar upp den, helt otroligt vad de kunde "på den tiden"...
 
Jag har hotat/informerat min lilla man att om det skulle stå för många fyrhjuliga vänner på gården så kan dom komma att bli kamoflagemålade i falurött.....
 
En bild på min MF 135 som följt mig under många år
 
  • DSC00021.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
MF 135:a -68. Sålde min MF35:a, men jag saknar den allt lite grand...
 
  • ekipage.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
hittade några bilder på några av leksakerna
 
  • DSC02688.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT0005.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Här kommer våran pärla!

Det går lite tungt i djupsnön med sparkdriften. Dock startar den alltid utan motorvärmare, även om det är -30 som i fredags

:D
 
  • PICT5188.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
Asbesträdd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.