Vi ser lite slitage nu efter ett år men det är nog jag som varit för aggressiv med golvmoppen.
Inte så jäkla noga hos oss heller, jag tycker det är charmigt när det blir inslitet.
Sen finns det ju andra produkter som kanske är bättre, Herdins är väl en ganska basic budgetprodukt kan jag tro.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Fortsatte på del ett och två av världens mest överdimensionerade hållare för fasta nycklar.. del tre var klar för två år sen (eller nått)..
Nu ska det bara bytas gastub (iiiiigen) så piggarna går att svetsa dit..
Två metallplattor med böjda krokar på en arbetsbänk, omgivna av en hammare och verktyg, för projekt om hållare för fasta nycklar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Metallremsor med numrerade hål för nyckelhållare ligger på ett bord med anteckningar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Putte G... och 12 till
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Vi ser lite slitage nu efter ett år men det är nog jag som varit för aggressiv med golvmoppen.
Ni har kanske hårt vatten? 😂
 
mexitegel mexitegel skrev:
Tack för tips 👍. Ska kolla upp det, lacken vi kikade på tyckte jag var lite pricy men viktigt att golvet håller så gott det går när det är mjuk furu.
Vi körde också på att luta först sedan vitpigmenterad hårdvaxolja. Blev väldigt snyggt och håller med pjgb att det är väldigt skönt att gå på!
 
richardtenggren
Vi körde Hårdvaxolja från Osmo, tydligen gillar den inte små hundtassar så bra dock, då det genererat några märken.
Det är inte så bra när hunden får för sig att spy heller, magsyran verkar reagera med Osmo 😅
 
  • Haha
Trafikverket1
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Fortsatte på del ett och två av världens mest överdimensionerade hållare för fasta nycklar.. del tre var klar för två år sen (eller nått)..
Nu ska det bara bytas gastub (iiiiigen) så piggarna går att svetsa dit..
[bild]
[bild]
Lite stadigare än biltemavarianten och biltemas klarar inte lite större nycklar. De för hylsor relativt odugliga hylshållarna klarar däremot upp till 32 mm nycklar.
 
Rickard.
Jag har svarvat lite stål :)

Närbild på en svarv med ett nyligen svarvat metallstycke och snabbstål lånat från en hyvel, på en arbetsyta i verkstaden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Exakt vad jag har svarvat vet jag inte än men den är säkert mycket användbar någonstans.

Jag har spenderat kvällen med att justera in spindelbussningarna till vad jag tror är ett rimligt spel/glapp och eftersom allt utom matningen fungerar så kunde jag inte hålla mig från att låna snabbstål från kipphyveln och göra lite spånor. Funkade rätt hyffsat men tyvärr är chucken rätt slut så det kanske jag får skriva på önskelistan.

Aja så här ser svarven ut nu i alla fall och slutsatsen av denna genomgång är kanske att det är en mycket bättre svarv än ingen svarv alls 😀

En äldre metallbearbetningssvarv står på en arbetsbänk, med remdrivna hjul och verktyg på vägghyllan ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Immobil och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.