Får en ny luft-luft värmepump installerad om en vecka och skulle gärna mäta förbrukningen på denna. Det handlar om en Mitsubishi Hero LN35, ansluts med 1 fas, 13A säkring.
Ni som har bättre koll på utbudet idag, vilken Shelly skulle ni rekommendera?
 
tveksamt tveksamt skrev:
Får en ny luft-luft värmepump installerad om en vecka och skulle gärna mäta förbrukningen på denna. Det handlar om en Mitsubishi Hero LN35, ansluts med 1 fas, 13A säkring.
Ni som har bättre koll på utbudet idag, vilken Shelly skulle ni rekommendera?
Den har inte redan inbyggd mätning av förbrukningen?
 
P Pin skrev:
Den har inte redan inbyggd mätning av förbrukningen?
Vad jag förstår har den en uppskattad/beräknad förbrukning, skulle gärna kunna mäta själv också.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
R
tveksamt tveksamt skrev:
Funderar på denna, den borde väl kunna funka:
[länk]
Är du Amazon prime-medlem så får du den för 118:- hem till dörren.
 
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Är du Amazon prime-medlem så får du den för 118:- hem till dörren.
Det var ditt inlägg i tips-tråden som fick mig att inse att jag behövde se över saken. 😉
Så tack!

Ska se om man hittar något annat man behöver i samma order bara.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Jag hade nog tvekat om att ha en där strömmen går igenom för att driva något sådant, i alla fall inte en sådan här billig Shelly produkt. Men det beror ju lite på om det är huvuduppvärming etc med. Men en med klämma runt hade jag rekommenderat istället tex en Shelly EM. Finns ju även varianter för att sätta i elskåpet om det finns plats.
 
R
J Jensa86 skrev:
Jag hade nog tvekat om att ha en där strömmen går igenom för att driva något sådant, i alla fall inte en sådan här billig Shelly produkt. Men det beror ju lite på om det är huvuduppvärming etc med. Men en med klämma runt hade jag rekommenderat istället tex en Shelly EM. Finns ju även varianter för att sätta i elskåpet om det finns plats.
Visst, det blir förvisso en extra komponent i ledningsvägen till pumpen. Men det är inte något relä utan bara en resistor (med väldigt lågt motstånd) i serie med med matningen. Det är m.a.o. väldigt osannolikt att shellyn kan gå sönder på något sätt som gör att VPn slutar fungera.

Men ja, en klämma är ju helt riskfri.
 
Ah jag läste faktiskt inte om den, de är ju lite dåliga på att namnge sina produkter får jag säga. Alla andra 'PM' produkter är ju med relä också. Då är det ju lite bättre än en med relä i alla fall. Som sagt, det beror på hur "viktig" felfri funktion är för värmepumpen.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.