Elektrikerna i Norge har också anammat dessa styltor enligt den elektriker vi hade som även jobbar i Norge emellanåt.
 
  • Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
De här annonserna har jag förundrats över länge: http://www.tradera.com/Spade-auktion-58785941
Människan säljer en "spade", om och om igen på den ena auktionen efter den andra. Det var säkert ett år sen jag såg annonserna första gången. "Spaden" säljs utan någon som helst beskrivning eller bild, i tusentals auktioner.
 
andersmc skrev:
De här annonserna har jag förundrats över länge: [länk]
Människan säljer en "spade", om och om igen på den ena auktionen efter den andra. Det var säkert ett år sen jag såg annonserna första gången. "Spaden" säljs utan någon som helst beskrivning eller bild, i tusentals auktioner.
Men om du har letat efter en spade i snart ett år nu, är det då inte dax att köpa en? :D
Det finns många såna auuktioner på tradera, fattar inte vad syftet är med dem. Det är ju även erfarna "traderare" där har såna annonser.
 
andersmc skrev:
De här annonserna har jag förundrats över länge: [länk]
Människan säljer en "spade", om och om igen på den ena auktionen efter den andra. Det var säkert ett år sen jag såg annonserna första gången. "Spaden" säljs utan någon som helst beskrivning eller bild, i tusentals auktioner.
Denna är faktiskt fantastiskt rolig:)
 
Jag har haft hollänska hantverkare som använde styltor enligt bilden ovan. Det såg helt livsfarligt ut men var otroligt effektivt.
Det var när de installerade gardiner i växthus med mängder av linor och wajrar.
 
Daniel_N skrev:
Den här vet jag inte riktigt om den egentligen är rolig:

[länk]

Här säljs det SKF metallborr, 11,5 12 12,5 samt 13mm, vilka enligt säljaren idag kostade ca 85-95kr/st 1991, och idag ca 250kr/st. Jag vet inte om det stämmer, men det låter onekligen en hel del för vad som ser ut att vara vanliga SKF metallborr.

Utropspriset är 200kr för de 4 borren.
Borren som jag länkade till i denna post blev tydligen inte sålda för vrakpriset 200kr, trots det enorma nypriset. Vår säljare försöker med att höja priset och ser om någon är med denna gången:

http://www.tradera.com/Borr_4_st_SKF_11_5_13_0_oanvanda_5_-auktion-58840600
 
  • Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
andersmc skrev:
De här annonserna har jag förundrats över länge: [länk]
Människan säljer en "spade", om och om igen på den ena auktionen efter den andra. Det var säkert ett år sen jag såg annonserna första gången. "Spaden" säljs utan någon som helst beskrivning eller bild, i tusentals auktioner.
Fast ibland rubbas ju nästan ens uppfatnning av vad en spade egentligen är: http://www.tradera.com/Spade-auktion-58719746
 
Mikael_L
Fast skaft får du köpa själv och sätta på ...
 
Jo, det är nog bara bladet. Kommer nog från en bladserver :cool:
 
Som far, så sønn....

Skulle vel lære sin sønn det far driver med om natten når alle andre sover..... :D
 
screamin-daemon skrev:
Men om du har letat efter en spade i snart ett år nu, är det då inte dax att köpa en? :D
Det finns många såna auuktioner på tradera, fattar inte vad syftet är med dem. Det är ju även erfarna "traderare" där har såna annonser.
Eftersom jag är läskunnig så kan jag råka få syn på en märklig annons utan att jag sökt efter just det de säljer.
 
M
andersmc skrev:
De här annonserna har jag förundrats över länge: [länk]
Människan säljer en "spade", om och om igen på den ena auktionen efter den andra. Det var säkert ett år sen jag såg annonserna första gången. "Spaden" säljs utan någon som helst beskrivning eller bild, i tusentals auktioner.
För någon månad sedan, efter att jag undrat över lurendrejerihalten, mailade jag annonsören till dessa auktioner och frågade vad för spade det var. Svaret blev att det var en plastspade till sandlådan. Jag gjorde en "anmälan till granskning" på tradera men han/hon är fortfarande igång.

Tror visserligen inte några spadar blir sålda ändå...
 
MaxPax skrev:
För någon månad sedan, efter att jag undrat över lurendrejerihalten, mailade jag annonsören till dessa auktioner och frågade vad för spade det var. Svaret blev att det var en plastspade till sandlådan. Jag gjorde en "anmälan till granskning" på tradera men han/hon är fortfarande igång.

Tror visserligen inte några spadar blir sålda ändå...
Högst intressant...speciellt med att frakten anges till 205kr:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.