Inte de kubik som ligger där för egen ved, men fick jag pengarna för det så.... ser ut som lövmassa
 
T
Tror inte jag gör ved av det, blir att flisa tror jag nästan. Blandat björk, gran, tall och en del asp
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
T Tamak skrev:
Tror inte jag gör ved av det, blir att flisa tror jag nästan. Blandat björk, gran, tall och en del asp
Du har väl gallrat?
 
T
Kalhygge på en del och gallrat en del. Stock sålde jag och massa lämnade jag med själv.
 
Kan inte ved vara en njutning?
Höst och 4-5 plusgrader på morgonen. Vad ska vi göra idag? Tänker på ett radioinslag om ålder och balans från igår på P4, jodå "gubbjäveln" klarade att stå på ett ben och knyta kängorna, både höger och vänster. Går ut vid 9- tiden och nu 8 grader i luften, det är helt vindstilla och klarblå himmel vid huggkubben.
Skottkärra och yxa vid en skog med färgglada höstlöv och klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träd med röda bär i skogsmiljö under en klarblå himmel, omgivna av grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Står det inte några små dåliga rönnar/lönnar nere vid sjölandet?
Kapar ned dem och drar hem med skottkärran, fram med sågbocken och klyvyxan. Det blev tre rågade skottkärror kluven ved.
En hög med kluven ved ligger på marken omgiven av höstlöv i en skogsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klockan 12 så har vi gjort dagens träningspass och inte en tanke på om det är lönsamt ellet energivärde. Och det är ju fredag, ska man inte få unna sig en stund i solen och en öl, kanske lite tidigt men jag får hänvisa till engelska pubtider.👍
 
  • Gilla
  • Älska
galento och 10 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Kan inte ved vara en njutning?
Höst och 4-5 plusgrader på morgonen. Vad ska vi göra idag? Tänker på ett radioinslag om ålder och balans från igår på P4, jodå "gubbjäveln" klarade att stå på ett ben och knyta kängorna, både höger och vänster. Går ut vid 9- tiden och nu 8 grader i luften, det är helt vindstilla och klarblå himmel vid huggkubben.
[bild][bild]
Står det inte några små dåliga rönnar/lönnar nere vid sjölandet?
Kapar ned dem och drar hem med skottkärran, fram med sågbocken och klyvyxan. Det blev tre rågade skottkärror kluven ved.
[bild]
Klockan 12 så har vi gjort dagens träningspass och inte en tanke på om det är lönsamt ellet energivärde. Och det är ju fredag, ska man inte få unna sig en stund i solen och en öl, kanske lite tidigt men jag får hänvisa till engelska pubtider.👍
Livet kan fyllas med glädje om man bara vill!
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Familjen kommer i eftermiddag och jag har lovat fixa mat tills dess, får då min belöning av förmiddagens arbete med "men vad fan, har du släpat hem mera ved? Det är ju fullt över allt"😇🤣
 
  • Haha
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Familjen kommer i eftermiddag och jag har lovat fixa mat tills dess, får då min belöning av förmiddagens arbete med "men vad fan, har du släpat hem mera ved? Det är ju fullt över allt"😇🤣
Nä veden gör man klar i Mars i den fina vårsolen. Nu är det härliga dagar i skogen med hund och fågeljakt som gäller.
 
M Mikko58 skrev:
Nä veden gör man klar i Mars i den fina vårsolen. Nu är det härliga dagar i skogen med hund och fågeljakt som gäller.
Veden var klar tidigare och "flatten" har varit med mig i skogen idag.
Svart retriever sitter på en gräsmatta och håller en orange och turkos dummy i munnen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A AndersS skrev:
Veden var klar tidigare och "flatten" har varit med mig i skogen idag.
[bild]
Ja hundar är ett härligt sällskap i skogen.
 
  • Hund i skogen bär orange väst, ligger på mossklädd sten omgiven av höga träd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
Tjuvstartat med nästa vinters ved
Röd traktor med vedlast på fält, höstlandskap i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mattias_Edeslatt och 2 till
  • Laddar…
D Dr Jumping Jack skrev:
Att elda med ved ger en stor belastning på miljön och skall undvikas.
Jo. Men då hoppas jag att man kan få rejält med årligt bidrag, i stället för att fixa värmen själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.