4774
S Sona2012 skrev:
James Herriot skrev i en av hans böcker om hur deras assistent Callumn hade ett par grävlingar, systrar , som var väldigt sociala och lekfulla... Ca efterkrigstiden i England!
Tror att , precis som med människor, finns helt personliga personligheter även bland alla djur 😃
 
  • Älska
dicliff
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Tror att , precis som med människor, finns helt personliga personligheter även bland alla djur 😃
Alldeles riktigt! Skrev det bara som exempel på att det kan förekomma sociala grävlingar.

Likadant med rävar. Mina morbröder hade flertal räv ungar som i olika grad blev " tama/ domesticerade" en följde med mormor som en hund på besök hos grannarna , efterkrigstiden i Tornedalen!
Till slut sprang den iväg och blev vild igen när den blev könsmogen och hormonerna tog över.....
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 1 till
  • Laddar…
4774
S Sona2012 skrev:
Alldeles riktigt! Skrev det bara som exempel på att det kan förekomma sociala grävlingar.

Likadant med rävar. Mina morbröder hade flertal räv ungar som i olika grad blev " tama/ domesticerade" en följde med mormor som en hund på besök hos grannarna , efterkrigstiden i Tornedalen!
Till slut sprang den iväg och blev vild igen när den blev könsmogen och hormonerna tog över.....
Rävar är bara för härliga 🥰 vackra är de oxå. Som Circus pudlar ungefär, går att lära dem vilka konster som helst bara man mutar med något gott hahaha. Tyvärr gillar inte Fia rävar så hon brukar jaga bort dem. Sur som ättika så efter det vågar de sig inte hit igen. Älskar våra så kallade vilda djur här i Stockholm län. Har aldrig stött på ett enda otrevligt osocialt djur här. Tvärtom 😃
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Rävar är bara för härliga 🥰 vackra är de oxå. Som Circus pudlar ungefär, går att lära dem vilka konster som helst bara man mutar med något gott hahaha. Tyvärr gillar inte Fia rävar så hon brukar jaga bort dem. Sur som ättika så efter det vågar de sig inte hit igen. Älskar våra så kallade vilda djur här i Stockholm län. Har aldrig stött på ett enda otrevligt osocialt djur här. Tvärtom 😃
Ojo, ni är drygt 1 miljon otrevliga djur i fjollträsk.....
 
  • Wow
Alfredo
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Tyvärr gillar inte Fia rävar så hon brukar jaga bort dem.
4774 4774 skrev:
Har aldrig stött på ett enda otrevligt osocialt djur här.
Tycker Fia verkar rätt asocial mot rävarna. 😉
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
4774
Alfredo Alfredo skrev:
Tycker Fia verkar rätt asocial mot rävarna. 😉
Hahahaha poäng på den 😂
 
4774
S Sona2012 skrev:
Ojo, ni är drygt 1 miljon otrevliga djur i fjollträsk.....
Menar du stockholmare eller vad syftar du på?
 
  • Haha
dicliff och 1 till
  • Laddar…
K
Svart och vit katt ligger i ett handfat bredvid en tvålpump och borste i ett badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
när man vill ha vatten! 🥰
 
  • Gilla
  • Älska
Lill72 och 10 till
  • Laddar…
4774
K Kakelugnen566 skrev:
[bild]när man vill ha vatten! 🥰
Men jösses så söt man kan vara 🥰. Ser lite ut som kissen fått i sig någon partydrog 😀🙀😻😻😻
 
K Kakelugnen566 skrev:
[bild]när man vill ha vatten! 🥰
Precis så gjorde en katt jag hade tidigare, hon ville bara att det skulle droppa så hon fick slicka i sig dropparna. Där låg hon när jag skulle sova. Sedan kom hon mitt i natten, typ halv fyra och lade sig blöt tvärs över munnen och tyckte " husse/ betjänten blås så jag blir torr"......
 
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Brorsorna tittar in och säger Hej. Två katter ligger på golvet nära en hylla med en grön växt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två katter ligger på en randig matta på ett kaklat golv, en grå och en fluffig ljusbrun katt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två katter, en ligger på sängen och en sitter på fönsterbrädan, omgivna av växter och en lampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ryggproblem? Nope, aldrig hört talas om henne. En fluffig katt ligger avslappnat på rygg över ett paisleymönstrat täcke, ser ut att sova i en bekväm position.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad säger man när katten upptäckt "fin-/gästbrödkorgen" som bästa sovplatsen? Katt sover ihopkurad i en flätad brödkorg på ett bord, med en flätad lampa i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Grra och 9 till
  • Laddar…
Katt ligger avslappnad på en tjock blå stickad filt, med tass hängande över kanten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Grra och 6 till
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
när man vill ha vatten
Nån som lärt sig av vår kisse!
 
K
Alfredo Alfredo skrev:
Nån som lärt sig av vår kisse!
Absolut! Fin kisse!
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
K
S Sona2012 skrev:
Precis så gjorde en katt jag hade tidigare, hon ville bara att det skulle droppa så hon fick slicka i sig dropparna. Där låg hon när jag skulle sova. Sedan kom hon mitt i natten, typ halv fyra och lade sig blöt tvärs över munnen och tyckte " husse/ betjänten blås så jag blir torr"......
Tack o lov så var handfatet torrt! Det blev vatten i skålen på diskbänken i stället!
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.