GAAAAHHHH!
Upptäckt att bilen fått en parkeringsskada. Repa och färg borta på HB.
Tur att sentrymode finns på bilen. Regnummer syns tydligt, även före och efter skrapet syns på hans bil.

Det är någon som köpt för stor bil för sitt eget bästa.

Efter en del sökning får jag tag i personen. Trevlig som tur är. Men OM jag inte hade haft det på bild så hade jag fått stått för självrisken.
 
  • Ledsen
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH!!!
Varit slarvig, inte raderat mail på länge, inkorgen full. Raderat på telefonen, men med Telias mail måste man gå in på webmailen och radera där.
Det går bara att radera 50 mail i taget, dessa hamnar då i skräpkorgen, och sen måste man radera den, oxå bara 50 mail i taget. 8000 mail.
Det är 3 klick för att radera: Markera alla > soptunnan > vill du verkligen radera 50 mail, JA.
Det är 160 x 2 raderingar x 3 klick....tog en stund ☹️
Ett tips kan ju vara att använda en operatörsobunden mailtjänst så man slipper byta e-post när man byter operatör…..och man slipper radera mail. Har haft gmail sedan starten för 20 år sedan och har inte raderat ett Mail sedan dess…..:)
 
  • Gilla
hapazard och 2 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH!!!
Varit slarvig, inte raderat mail på länge, inkorgen full. Raderat på telefonen, men med Telias mail måste man gå in på webmailen och radera där.
Det går bara att radera 50 mail i taget, dessa hamnar då i skräpkorgen, och sen måste man radera den, oxå bara 50 mail i taget. 8000 mail.
Det är 3 klick för att radera: Markera alla > soptunnan > vill du verkligen radera 50 mail, JA.
Det är 160 x 2 raderingar x 3 klick....tog en stund ☹️
Jag avslutade mitt Telia webmail för ett par år sen. Det minskade mina "GAAAAH" med flera hundra procent. Sämre mailtjänst finns inte. Då föredrar jag nåt som är gratis och som fungerar, t.ex gmail.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Ett tips kan ju vara att använda en operatörsobunden mailtjänst så man slipper byta e-post när man byter operatör…..och man slipper radera mail. Har haft gmail sedan starten för 20 år sedan och har inte raderat ett Mail sedan dess…..:)
Minns när gmail var nytt och man fick en invite från en kompis. Sedan räknaren som tickade uppåt med hur mycket lagringsutrymme som varje konto hade tillgång till.


Dock gaaaaaaaaaaaahh för att sitta och jobba såhär lite halvsent vid datorn och höra en knaster och knaprande bakom ryggen. Har tagit 40 möss i fällor runt huset, men fortfarande finns några som lever rövare. Ser inga spår av dom inne, men nån gång i månaden kan jag höra att det är något i golvet.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Jag slog faktiskt i taket på fritt utrymme på gmail och efter mången WAAAAAAAAGH köpte jag mig fri.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag slog faktiskt i taket på fritt utrymme på gmail och efter mången WAAAAAAAAGH köpte jag mig fri.
…men hur mycket plats har ni? Man kanske får lite mindre med ett nyare konton? Jag använder 74% av tillgängliga 15GB just nu.
 
MathiasS MathiasS skrev:
…men hur mycket plats har ni? Man kanske får lite mindre med ett nyare konton? Jag använder 74% av tillgängliga 15GB just nu.
Mitt gmailkonto blev fullt för några år sedan. Var med ganska från början och har också 15GB.
Barnens blev fulla på nolltid fast det påstods att dom också har 15GB. Dom har betydligt mindre där än vad jag har.
 
Mikael_L
MathiasS MathiasS skrev:
…men hur mycket plats har ni? Man kanske får lite mindre med ett nyare konton? Jag använder 74% av tillgängliga 15GB just nu.
Jag har haft gmail rätt länge, jag började på den tiden då man fick en invite, och fortfarande kunde få en adress med ens namn, även ganska vanliga sådana.
Jag har inte raderat något överdrivet många mail, framförallt få med bilagor (det är ju de som tar plats).

Och ändå ser det ut såhär.
3.54 GB of 15 GB used


Vad var utrymmet man fick där vid starten? Var det 1GB?
Jag minns i alla fall att det ansågs som sinnessjukt mycket, andra mailtjänster kunde ha 5MB eller 10MB, typ.


N Niq skrev:
Barnens blev fulla på nolltid fast det påstods att dom också har 15GB. Dom har betydligt mindre där än vad jag har.
Bilagor?
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Och ändå ser det ut såhär.
3.54 GB of 15 GB used
64 GB av 100 GB men långtifrån bara mail. Mailen verkar vara knappt 4 GB.
 
tommib
Mikael_L Mikael_L skrev:
Bilagor?
Säkerhetskopierade foton. Androidtelefoner som har säkerhetskopiering påslaget till Google photo använder samma kvot diskutrymme. 15 GB blir väldigt snabbt fullt, speciellt om man filmar.
 
  • Gilla
hapazard och 6 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
…men hur mycket plats har ni? Man kanske får lite mindre med ett nyare konton? Jag använder 74% av tillgängliga 15GB just nu.
Google One skärmdump visar lagringskapacitet på 102 GB med 32,06 GB använt. Lagring används i Google Drive, Gmail, Google Photos, enhetsbackup och familjelagring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
tommib tommib skrev:
Säkerhetskopierade foton. Androidtelefoner som har säkerhetskopiering påslaget till Google photo använder samma kvot diskutrymme. 15 GB blir väldigt snabbt fullt, speciellt om man filmar.
Här är nog boven för de flesta som slår i taket. Det ska till ganska många mail för att fylla 15GB eller så, men det går rätt fort om man fyller Drive eller Photos.
Själv har jag nog halvfullt ungefär (av 15), och då är ca 60-70% filer på drive och resten mail.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
aha, det är en mix av mail och molnlagring….tänkte inte på det. Klart det fylls upp då. Jag har bara mail lagrat eftersom resten finns i iCloud (200GB som förstås är fullt, familjen delar på det).
 
Jepp!

Och moderna telefoners tusen megapixel-kameror suger i sig minnet ännu snabbare.
 
Eller så får man rensa, brukar ta det en vinterdag och rensa bort "skräpet" och gäller även mobiler, datorer, etc.
Men jag kör ju speglade NAS (med årlig backup på lös disk) och så hänger det vät ett 10-tal USB med data för olika områden. I molnet finns i princip bara det jag använder frekvent och delar med andra, men inget i någon mejltjänst. Alla sätt är bra bara de fungerar. Det som tar mest plats är foton i hög upplösning och som även sparas i PS-format.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.