Hahahaha .. min fläskpannkaka har "rymt".. jag hann inte fota den i ugnen (innan den sjönk ihop).. de kallade (inte helt fel..) receptet för fluffpannkaka.. !

Överlagad fläskpannkaka med höga, ojämna kanter och ett krispigt utseende i en ugnsform, placerad på en svart spis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Övergräddad fläskpannkaka som stigit ur formen med en ojämn, fluffig och delvis bränd yta, placerad på en spishäll med vit vägg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tack och lov fastnade den inte i gallret.. eller droppade ner (även om man kan tro det när man tittar på kanten..)

Tillägg; Det var en utmaning att få ut den ur ugnen...
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
fusion och 7 till
  • Laddar…
Tallrik med grillat kött i sås samt krämig potatisgratäng på en bordstablett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fusion och 8 till
  • Laddar…
Tacorester blev till tacopaj.
Dessutom hävdar jag envist att paj blir godare med någon form av rutmönster eller liknande uppepå.

Tacopaj med rutmönster av deg ovanpå, innehållande köttfärs och majskorn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
fusion och 8 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Jag fixar dillpicklad gurka, frun fixar resten. 😇
[bild]
Köttbullar, potatis, sås och lingon fick vi till gurkan. 😍
Burken närmast tom nu, jag och sönerna som åt av den.
 
  • Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
Det blev hamburgare tillslut.. :D

En hamburgare med skivad lök, tomat, ägg, ost, ruccola, senap och ketchup. På tallriken finns också klyftpotatis, sötpotatispommes och lökringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En tallrik med en hamburgare med sesambröd, klyftpotatis, sötpotatispommes och lökringar. Burgaren har tomat, sallad och vad som ser ut som ett stekt ägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tallrik med en hamburgare som innehåller tomat, ägg, ost, ruccola, senap, ketchup och skivad lök, samt klyftpotatis, sötpotatispommes och lökringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite frysnaggad i kanten (hade några kvar i en sån här påse med färdiga burgare).. och några "slattar" kvar av olika potatisar (också från frysen).. klyftpotatis, sötpotatispommes och några lökringar :)

Gjorde lite gurkmajonnäs, hade saltgurka på, tomat, ägg (jag), ost, ruccola, senap/ketschup (jag), bröd, skivad lök.. 👍
 
  • Gilla
  • Älska
fusion och 7 till
  • Laddar…
K
Kastrull med en gryta som innehåller kycklingbitar och en sås av kokosmjölk, jordnötssmör, sambal oelek och salt, med en slev i mitten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
tog fram kyckling från frysen igår och gjorde en gryta nu ikväll. Såsen innehåller kokosmjölk, jordnötssmör, sambal oelek, salt. De stekta kycklingbitarna åkte i mot slutet o puttrade med. Det blir provsmakning i morgon! 👌
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 8 till
  • Laddar…
Matlådor ✅ Spenat, sojabönor, fetaost, mango, avokado, picklad rödlök, quinoa och så kyckling.
Två matlådor med kyckling, quinoa, spenat, sojabönor, fetaost, mango, avokado och picklad rödlök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 6 till
  • Laddar…
Storsockret
Åt schnitzel på schnitzelplatz

En portion schnitzel med potatis, surkål och sås på ett vitt fat, serverad på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Uteserveringsväder

Ett glas öl står på ett runt bord utomhus med solens sken reflekterande på bordet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
fusion och 11 till
  • Laddar…
Inspirerad ;)

tensiden tensiden skrev:
Tacorester blev till tacopaj.
Dessutom hävdar jag envist att paj blir godare med någon form av rutmönster eller liknande uppepå.

[bild]
Färdiga pajskal är lite för stora för pajformen så jag skrapar bort det som sticker upp. Idag användes till, nåja inte rutor men ändå.
 
  • Hembakad paj i rund pajform med skrapade kanter, gräddad med ett mönster av degremsor över fyllningen, placerad på ett marmorbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En tallrik med en bit paj med grönsaker, två köttbullar och en liten portion grönsallad. I bakgrunden syns ett glas och en burk lättöl.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
fusion och 7 till
  • Laddar…
Dillkyckling och dillsås.. med morötter och kokt potatis 😍👍

Tallrik med dillkyckling, morötter, kokt potatis och dillsås.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En tallrik med dillkyckling, dillsås, morötter och kokt potatis. I bakgrunden syns en glaskaraff och kastruller.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
fusion och 5 till
  • Laddar…
Av tio liter såstomater bidde det bara en tumme.

Åtta burkar med tomatsås på en vit yta, en del med oranga gummitätningar och andra med metallock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fusion och 7 till
  • Laddar…
Korvmåndag!
Grillad med bröd, med Slotts starka och bostongurka.
 
  • Gilla
  • Älska
fusion och 6 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Inspirerad ;)


Färdiga pajskal är lite för stora för pajformen så jag skrapar bort det som sticker upp. Idag användes till, nåja inte rutor men ändå.
Snyggt! Dock är pajdeg enkelt att göra tycker jag. 3dl mjöl, 125g smör, 3msk vatten till en form. Gör på 4dl mjöl, 160g smör och 4msk vatten om det skall vara rutmönster.
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Storsockret
Tallrik med indisk mat, inklusive smörkyckling i en metallskål, ris, naanbröd och ett glas öl.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fusion och 7 till
  • Laddar…
K
K Kakelugnen566 skrev:
[bild]tog fram kyckling från frysen igår och gjorde en gryta nu ikväll. Såsen innehåller kokosmjölk, jordnötssmör, sambal oelek, salt. De stekta kycklingbitarna åkte i mot slutet o puttrade med. Det blir provsmakning i morgon! 👌
åt av grytan idag tillsammans med potatis, morötter och majs. Smakade helt ok. Och 3 portioner till frysen.. 👍 😀
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.