Fritt gissat ca 80-100mm kanske (har rymt från byggprojektet i eftermiddag och imorgon så kan inte mäta) men sätter man i bits-chucken(?j istället spar man några centimeter.
 
Är tejp ett verktyg?

Plötsligt försvann wifit här hemma. Började felsöka, routern visade sig vara avstängd..konstigt..den står ju längst in i en garderob..
Död när jag försökte starta den. Lite felsök till visar att on/off-knappen gett upp.

Gjorde som vi alltid gör inom sjukvården, lite tejp s håller vi oss flytande :)

En hand håller en trådlös router som är tejpad för att hålla on/off-knappen intryckt, vilket får routern att lysa med blå indikatorer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
breakman och 16 till
  • Laddar…
Tydligt tecken på att det är dags för en Unifi-konvertering....
 
  • Gilla
  • Haha
richardtenggren och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Fritt gissat ca 80-100mm kanske (har rymt från byggprojektet i eftermiddag och imorgon så kan inte mäta) men sätter man i bits-chucken(?j istället spar man några centimeter.
Kör man utan bitshållaren och stoppar biten direkt i vinkeln är måttet 60mm.
 
  • Gilla
Svante Svenson och 2 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Tydligt tecken på att det är dags för en Unifi-konvertering....
Råkade ut för liknande problem för ett par veckor sedan, inget wifi och lika lite trådat nätverk när jag vaknade på morgonen, visade sig vara 12V-trafon till Unifi-prylarna (USG-3P) som gett upp, så det ger tyvärr inte heller immunitet...

Legat luftigt på en öppet hyllplan i källaren.

Påminner mig att jag borde köpa en ny permanent trafo dit, alternativt köpa nya kondensatorer till den som sagt upp sig, som nu har klippt sladd... (Snabblösningen blev en variabel trafo utan kabel och nyttja befintlig, då jag tänkte det bara var slänga, innan jag upptäckte att den faktiskt gick öppna med lite våld.)
 
J JFrisk skrev:
Råkade ut för liknande problem för ett par veckor sedan, inget wifi och lika lite trådat nätverk när jag vaknade på morgonen, visade sig vara 12V-trafon till Unifi-prylarna (USG-3P) som gett upp, så det ger tyvärr inte heller immunitet...

Legat luftigt på en öppet hyllplan i källaren.

Påminner mig att jag borde köpa en ny permanent trafo dit, alternativt köpa nya kondensatorer till den som sagt upp sig, som nu har klippt sladd... (Snabblösningen blev en variabel trafo utan kabel och nyttja befintlig, då jag tänkte det bara var slänga, innan jag upptäckte att den faktiskt gick öppna med lite våld.)
Näe, inget är 100%. Har faktiskt haft ett nätaggregat på en Poe switch gå sönder men i övrigt har prylarna rullat felfritt vilket man inte kan säga om all annan skit som passerat nätverket här hemma.
 
  • Gilla
JFrisk
  • Laddar…
richardtenggren
A Anderscurl skrev:
Blev inga bilder under byggets gång. Men ingående delar. 20x20mm U-profil som bas. Sågade lite vinkel i ändarna för en snyggare profil. Svetsade dit en plåt i varsin ände. Blånera på samma sätt som trappräcket. Bockade ut kanterna för att få plats med aluminiumprofilen som ledstripen sitter i. 125cm led då den blev på 10w då och matchar Plejd pucken. Koppartejp på insidan för att få lite stil som matchar andra lampor.
[bild][bild][bild]
Snyggt! Påminner om vår lampa ☺️👍
 
Mycket inspiration hämtades från just den lampan 👍
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Jag saknar tillgången till plåtverkstad och TIG-svets.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Fritt gissat ca 80-100mm kanske (har rymt från byggprojektet i eftermiddag och imorgon så kan inte mäta) men sätter man i bits-chucken(?j istället spar man några centimeter.
Då låter det som att den skulle kunna funka för mig, behöver komma åt och polera insidan av en plexi konstruktion och har ca 14cm mellan ytorna.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
A Anderscurl skrev:
Blev inga bilder under byggets gång. Men ingående delar. 20x20mm U-profil som bas. Sågade lite vinkel i ändarna för en snyggare profil. Svetsade dit en plåt i varsin ände. Blånera på samma sätt som trappräcket. Bockade ut kanterna för att få plats med aluminiumprofilen som ledstripen sitter i. 125cm led då den blev på 10w då och matchar Plejd pucken. Koppartejp på insidan för att få lite stil som matchar andra lampor.
[bild][bild][bild]
snyggt. hur "blånerade" du?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.