YES.

Sitter och beställer innerdörrar i massivt trä. Tråkigt dyrt. Ska precis trycka beställ när jag ser rutan för rabattkod och presentkort - jag kanske skulle ta en snabbgoogling? Bokstavligen 5 sekunder senare har jag en rabattkod på bygghemma som ger mig 1000kr i rabatt.

Så enkelt har jag aldrig tjänat 1000 spänn förut.
 
  • Gilla
kashieda och 8 till
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotant skrev:
Tjoho! Halvvägs genom den tvååriga YH-utbildningen skrev jag idag på papper om tillsvidareanställning på företaget där jag praktiserar. 🥳
Grattis.. får man ställa en fråga? Håller på att bli utförsäkrad från A-kassa snart så lär förmodligen titta på någon utbildning för att göra arbetsförmedlingen nöjd.... Får man något bidrag/ersättning när man går en YH utbildning?
 
Krilleman
MathiasS MathiasS skrev:
YES.

Sitter och beställer innerdörrar i massivt trä. Tråkigt dyrt. Ska precis trycka beställ när jag ser rutan för rabattkod och presentkort - jag kanske skulle ta en snabbgoogling? Bokstavligen 5 sekunder senare har jag en rabattkod på bygghemma som ger mig 1000kr i rabatt.

Så enkelt har jag aldrig tjänat 1000 spänn förut.
Fast handla på bygghemma är högst tvivelaktigt.

Hoppas du kan vänta länge på produkterna.

Jag själv beställder jag ett badrumsskåp i augusti med mycket bra pris. 50% från konkurrenterna i prisbild... Kampanj såklart.

"3-5 arbetsdagar i leverans..."

Tror du jag fått badrumsskåpet än?
 
  • Arg
kashieda
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Fast handla på bygghemma är högst tvivelaktigt.

Hoppas du kan vänta länge på produkterna.

Jag själv beställder jag ett badrumsskåp i augusti med mycket bra pris. 50% från konkurrenterna i prisbild... Kampanj såklart.

"3-5 arbetsdagar i leverans..."

Tror du jag fått badrumsskåpet än?
Har inte haft problem med bygghemma tidigare men det beror väl lite på vad man köper. Vi får se hur det går!
 
putte22 putte22 skrev:
Grattis.. får man ställa en fråga? Håller på att bli utförsäkrad från A-kassa snart så lär förmodligen titta på någon utbildning för att göra arbetsförmedlingen nöjd.... Får man något bidrag/ersättning när man går en YH utbildning?
Du kan få CSN-stöd. Den summan behöver du inte betala tillbaka men den är inte jättehög. Tror jag fick 3900 per full studiemånad men då hade jag inga andra inkomster. (Lever på sparade pengar utöver det stödet)
 
Krilleman
MathiasS MathiasS skrev:
Har inte haft problem med bygghemma tidigare men det beror väl lite på vad man köper. Vi får se hur det går!
Innan detta så köptes spotlights för innertak av gipsskiva.

Samma sak då...

Billigt: Ja

Väntetid = lång.
 
Krilleman Krilleman skrev:
Innan detta så köptes spotlights för innertak av gipsskiva.

Samma sak då...

Billigt: Ja

Väntetid = lång.
Vi får väl se om det är du eller bygghemma som är problemet! :) återkommer med rapport.
 
  • Gilla
Krilleman
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotant skrev:
Du kan få CSN-stöd. Den summan behöver du inte betala tillbaka men den är inte jättehög. Tror jag fick 3900 per full studiemånad men då hade jag inga andra inkomster. (Lever på sparade pengar utöver det stödet)
Oj. Det räcker ju inte långt med lån och lgh… ok får nog fundera vidare..Tack för svar iaf..
 
RoTe
putte22 putte22 skrev:
Oj. Det räcker ju inte långt med lån och lgh… ok får nog fundera vidare..Tack för svar iaf..
Inte funderat på att arbeta? "Elektroniktokig" står det, är du kunnig inom området?
 
RoTe RoTe skrev:
Inte funderat på att arbeta? "Elektroniktokig" står det, är du kunnig inom området?
Funderat!! Jo du om du visste hur många jobb man sökt inom flera områden. Är mer hemelektronik pryltokig än utbildad i elektronik
 
RoTe
putte22 putte22 skrev:
Funderat!! Jo du om du visste hur många jobb man sökt inom flera områden. Är mer hemelektronik pryltokig än utbildad i elektronik
Aha, så typ säljare skulle passa dig mer då? Kanske inte den bästa av branscher då den är så konkurrensutsatt av internet...
 
RoTe RoTe skrev:
Aha, så typ säljare skulle passa dig mer då? Kanske inte den bästa av branscher då den är så konkurrensutsatt av internet...
Är väl mer hindrad av alla certifikat mm annars hade sök till elektriker eller styr. Då håller på med sånt på fritiden.
 
RoTe
putte22 putte22 skrev:
Är väl mer hindrad av alla certifikat mm annars hade sök till elektriker eller styr. Då håller på med sånt på fritiden.
Bara så du vet så finns det en stor brist på elektronikkunniga felsökare och reparatörer.
 
R
MathiasS MathiasS skrev:
YES.

Sitter och beställer innerdörrar i massivt trä. Tråkigt dyrt. Ska precis trycka beställ när jag ser rutan för rabattkod och presentkort - jag kanske skulle ta en snabbgoogling? Bokstavligen 5 sekunder senare har jag en rabattkod på bygghemma som ger mig 1000kr i rabatt.

Så enkelt har jag aldrig tjänat 1000 spänn förut.
Tar du inte in offerter på sådant ifrån bygghandlarna? Du kan någ få 10-15% billigare på det sättet..
 
R Rejäl skrev:
Tar du inte in offerter på sådant ifrån bygghandlarna? Du kan någ få 10-15% billigare på det sättet..
Jodå det har jag gjort tidigare så jag vet vad det kostar därifrån, inte billigare tyvärr. Man får handla där det för tillfället är lite kampanj för att få det lägsta priset. Handlar inget för dessa summor utan att jämföra.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.